Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at ændre dato i Exif
Fra : Jørgen Terkelsen

Dato : 24-03-03 17:41

Hej

Er der nogle der kender til et program, der kan ændre exif-datoen. Jeg er
kommet til at sætte mit kamera til 2001 i stedet for 2003 og har herved
omkring 1500 foto som er dateret forkert.

Programmet skal kunne ændre årstallet og lade måned, dag, time, minut og
sekund være uændret.

Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Morten

Dato : 25-03-03 10:54

Jeg kunne forresten også godt bruge et sådant program. Dog skal det kunne
ændre både dato og tid.
Under min ferie til USA sidste år fik jeg stillet kameraet én dag og én time
forkert - jeg var lidt groggy da jeg vågnede første dag på motellet ;)

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-03 11:00

"Morten" <fjerndenneteksther_tilt_u@hotmail.com> wrote in message
> [...]
time
> forkert - jeg var lidt groggy da jeg vågnede første dag på motellet ;)

Exifer - prøv at kigge på funktionen Edit->Exif data->Date->Date/Time
offset.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-03-03 11:06

"Jørgen Terkelsen" skrev
> Er der nogle der kender til et program, der kan ændre exif-datoen. Jeg er
> kommet til at sætte mit kamera til 2001 i stedet for 2003 og har herved
> omkring 1500 foto som er dateret forkert.

http://www.hugsan.com/EXIFutils/html/features.html
Historien melder dog ikke noget om, hvorvidt
den kan batch-konvertere. Det ku' godt blive en
langsommelig historie...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Larsbb

Dato : 25-03-03 22:21

Hej Jørgen

Jeg er meget glad for at bruge RoboPhoto.
Det er ganske nemt og hurtigt at bruge.
Du kan hente det her:
http://download.com.com/3000-2058-9693414.html?tag=lst-0-1
og så er det gratis.