Nu er Sofus oxo syg :-(
Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 24-03-03 13:31

For næsten præcis 2 måneder siden blev min elskede Rocco aflivet, efter 5
dages sygdom.

Nu er Sofus blevet indlagt med nøjagtig samme symptomer, og dyrlægen ved
ikke hvad der er galt.

Da Rocco, rottweileren, blev syg, blev han undersøgt på Hejsager
dyrehospital. Først var han undermistanke for (lever-) kræft, men
blodprøverne viste at hverken lever, nye eller bugspytkirtel fejlede noget.

Derfor mente dyrlægen at han måtte ha' indtaget rottegift, da han havde en
stor blodansamling i bughulen. Og selvsagt havde han lidt stort blodtab.
Efter at vi i 5 dage, forgæves havde forsøgt at behandle ham, valgte vi at
få ham aflivet. På grund af uoverensstemmelser med Hejsager dyrehospital,
valgte vi Haderslev dyrehospital.

Siden har jeg tænkt meget over diagnosen: Rottegift. For det første fordi vi
ikke kan finde ud af HVOR han skulle ha' indtaget rottegift henne, og for
det andet fordi symptomer på rottegift-forgiftning, er ude over indre
blødning, oxo at hunden kaster blod op, og der kommer blod ud, både når
hunden bimmelimmer og bommelommer. Og ingen af de andre symptomer led Rocco
af.

For en lille måneds tid siden fik Sofus kennelhoste. Det gik forholdsvis
hurtigt over, men i onsdags blev han dårlig igen. Han var kortåndet og man
kunne høre når han trak vejret, og samtidig var han meget træt, og orkede
ikke at gå med ud på lufteturene, andet end for lige at bimmelimme og
bommelomme.

Torsdag var vi på Haderslev dyrehospital, hvor de sagde at han havde fået
lungebetændelse. Hvilket han fik penicillin og smertestillende for. Lørdag
svulmede Sofus mave langsomt op, og han blev kølig i munden, slimhinderne
blev lyse og hans temperatur var kun 37.8 C.

Den vagthavende dyrlæge mente at Sofus var oppustet af penicillinen, og
anbefalede at vi fik noget andet penicillin. Men det har ikke hjulpet. Hans
vejrtrækning er dog blevet lidt bedre, men stadig overfladisk, og hurtig.

Så her til morgen ringede jeg til haderslev dyrehospital igen og fik en tid
en time efter.

Dyrlægen har umiddelbart ingen anelse om hvad han fejler. Han har
blodansamling i maven og han har ondt. Hun ringede til forskellige
kollegaer, og Landbohøjskole, og de gætter på at måske har parasitter (Ikke
bændel- eller spoleorm)

Så nu er han indlagt. Han har fået vanddrivende, smertestillende, behandling
mod forskellige parasitter, og drop, og nu kan vi kun se tiden an.

Men han overlever højstsandsynlig ikke. Det eneste jeg kan trøste mig med
er, at han ikke har smerter, mens vi venter på hvilke vej det går.

Jeg kan bare ikke klare at miste hele 2 hunde, med så kort tids mellemrum.
Sofus er kun lige godt 6 år, og han har det bedste sind man kan ønske sig.

Jeg har flere gange fortrudt at han ikke blev redningshund eller lign, på
grund af hans store arbejdsvillighed. Og glæde ved at lære nyt.

VH Pernille

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-03-03 14:04

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> wrote in message
> [...]
> dages sygdom.
>
> Nu er Sofus blevet indlagt med nøjagtig samme symptomer, og dyrlægen ved

God bedring, jeg føler med dig.
At skulle miste 2 hunde inden for så kort tid er uretfærdigt.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Helle Jensen

Dato : 24-03-03 14:11

Hej Pernille

Får ondt i hjertet når jeg læser om dine hunde. Ønsker og håber det bedste
for Sofus. At de finder ud af, hvad han fejler og forhåbentlig kan nå at
hjælpe ham.

Tænksomme hilsner

Helle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-03-03 14:16

Hej Pernille

Var der nogle af dine hunde der lugtede. Hunde som har indtaget rottegift,
vil normalt lugte, og ikke særligt godt. Det lyder også til, at de levede
alt for længe, efter at have taget rottegift, som absolut er stærke sager.
Hvis der udlægges rottegift, hvor andre kan komme til det, så skal der
skiltes med det. Jeg syntes ikke lige jeg kan komme med et ordentligt gæt,
ud fra det du har skrevet, jeg kender jo nok ikke noget til området du bor
i, eller jeres egne omgivelser. Det er jo tilsyneladende noget i jeres
omgivelser, nu det er to hunde det drejer sig om, og så endda med et vist
mellemrum. Check området for giftige planter o.s.v... Rottegift tror jeg
ikke på, da den er ret så hurtigt virkende, og hunden vil lugte skrækkeligt.
Jeg tager det som en selvfølge, at du ikke ligefrem har nogen, som bevidst
vil forgifte dine hunde. Men du må ud og lede, se også efter, om nogle har
smidt noget affald i området, som hundene har mulighed for at komme til. Du
må i det hele taget se efter, hvad har de haft muligheder for, og stort set
undersøge dette. Ville hundene ligge ned, før du kørte til dyrlægen, eller
ville de helst stå op ?..

M.V.H.....Benny..

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 24-03-03 14:18

Åh Pernille det gør mig så ondt, sidder her med tårer i øjnene , har de
sidste dage selv mærket på egen krop hvor uretfærdigt livet kan være

Jeg håber og ber til at han klare det, det ville som du selv siger ikke være
til at bære også at skule miste ham, vi krydser her hvad krydses kan.

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte Killinger Tilsalg
www.sacala.dk

Fra : Kosmonauten

Dato : 24-03-03 16:34

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en meddelelse

Hej Pernille.
Som inkarneret hunde elsker, føler jeg jeg virkeligt med dig.
Det er ikke en særlig spændende tid i har været igennem, hvad årsagen er kan
jeg desværre ikke give et bud på, hvis det er rottegift så er lovgivningen
helt klar, der skal skiltes med at det er udlagt. Det er hårdt at miste en
hund så jeg håber inderligt at Sofus kommer til hækterne igen.

Det er blandt andet i situationer som den du er i nu, at denne gruppe
virkelig kan være en hjælp og en trøst, da jeg mistede min forrige hund
faldt jeg over denne gruppe, for her ved man hvad det vil sige at miste en
hund, ung som gammel.
"Vi" krydser alt hvad der krydses kan og håber det bedste.
Mvh
Martin & Laika.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-03-03 16:49

Åh nej hvor frygteligt, Pernille! Jeg sidder her med gåsehud op og ned af
armene!
Hold os endelig up-to-date med hvad der sker, hvis du orker det! Jeg krydser
fingre og tænker på jer!! Håber det her går godt!!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk/dogs/Start.htm

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 24-03-03 17:04

Tak for jeres trøstende ord. De varmer selvom vi ikke kender hinanden
personligt.

Jeg har lige snakket med dyrlægen igen. Sofus har fået et ordentlig skud
smertestillende igen nu, til natten. Men hun undersøgte ham lig einden, og
hun mener at hans smerte i mave er aftaget lidt. Så måske det er den rette
behandling.

Men endnu kan hun ikke sige andet, end at de holder ham smertefri i nat.

Hvis han sover ind i løbet af natten, har de lovet at ringe og sige det. Og
elelrs skal jeg ringe i morgen tidligt og høre hvordan det går.

Hvis hun vurdere at han skal aflives, så har jeg sagt at jeg vil være med.
Han skal ikek være alene, når/hvis det sker.

VH Pernille

Fra : Smat

Dato : 24-03-03 17:32

> [...]
>
> Hvis hun vurdere at han skal aflives, så har jeg sagt at jeg vil være med.
> Han skal ikek være alene, når/hvis det sker.

Som alle de andre gode mennesker herinde føler jeg også virkelig med jer.
Jeg har lært at tro på mirakler, jeg håber et mirakler vil når jer.

Tanker
Margrethe

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-03-03 19:36

> [...]
>
> Hvis hun vurdere at han skal aflives, så har jeg sagt at jeg vil være med.
> Han skal ikek være alene, når/hvis det sker.

Vi krydser alt, hvad vi kan for jer. Det er modbydeligt at miste et dyr, men
måske at skulle miste to, det er næsten ikke til at bære.
Vi tænker på jer.

Kærlige tanker fra Cujos mor og resten af huset.

Fra : skingur

Dato : 24-03-03 20:32

> "Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> skrev i en meddelelse

Hvor er jeg ked af det på dine vegne. Det lyder meget mystisk. Håber
virkelig, dyrlægen finder ud af, hvad det er. Håber der er et positivt
brev fra dig imorgen.
medfølende hilsener, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 24-03-03 21:58

Hej Pernille

Jeg håber virkelig at han får det godt igen. Ved slet hvad jeg skal skrive
andet end jeg føler med dig og Sofus og vil krydse alt hvad der krydses kan
for at han får det godt igen...

De varmeste knus fra Betina

Fra : basse

Dato : 24-03-03 20:19

Hej Pernille !

Jeg græder med dig. Vi fik aflivet vores Gina for ca. to måneder siden og nu
ser det ud til, at vi også må sige farvel til Bianca - dyrlægen tror i hvert
fald ikke på, at hun kommer sig i løbet af denne uge, som er hendes deadline
i bogstaveligste forstand.

Vi må holde fast i håbet om, at vores hunde nok skal klare den.

Mange triste hilsner

Rebekka

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 25-03-03 08:30

Sofus døde i nat på Haderslev dyrehospital.
Dyrlægen checkede ved ham kl ca. 4 og der levede han, men her til morgen var
han sovet stille ind.

Jeg skal derind og sige "Farvel" til ham nu, og aftale ang. obduction.

VH Pernille

Fra : Ann K.

Dato : 25-03-03 08:56

>Sofus døde i nat på Haderslev dyrehospital

Åhh - Pernille... hvor gør det mig ondt at høre! (
Stort trøstekram til dig....

Hvis du orker, så fortæl endelig om resultatet af obduktionen...
sygdomsforløbet hos begge dine hunde, virker en anelse mystisk

Mvh Ann

Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 25-03-03 09:05

Nej, nej. nej!
Det kan ikke være sandt.
Hvor vi føler med dig.
Sofus har det godt nu, men vi ønsker dig styrke til at komme over de grimme
og sørgelige oplevelser.
Hvor er det uretfærdigt.
Vi er hos dig i tankerne.
Mange hilsener fra
Ulla og Co.
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 25-03-03 09:34

Kæreste Pernille

Jeg er så ked af det på dine vegne. Sender dig de varmeste knusere i håb om
at de kan trøste en lille smule. Tag dig god tid til at sige farvel til ham.
Håber de finder ud af hvad det var.

Knus fra Betina

Fra : R. Ilsøe

Dato : 25-03-03 11:09

> Sofus døde i nat på Haderslev dyrehospital.
> Dyrlægen checkede ved ham kl ca. 4 og der levede han, men her til morgen
var
> han sovet stille ind.

Åh nej hvor skrækkeligt, Pernille! Sidder her med stor gåsehud! Hvor jeg
altså bare føler med dig! hvor er det uretfærdigt! Bor' i stadig samme sted
som da jeg var oppe ved dig, for der er der da enormt langt til alle naboer?
Så det kan da ikke være fordi de går over til en nabo og spiser Rottegift
eller noget...?

> Jeg skal derind og sige "Farvel" til ham nu, og aftale ang. obduction.

Gi' ham, et klap fra mig og husk at fortæl ham hvor mange der har fulgt ham
og at vi alle tænker på ham.
Sender al mulig styrke til dig og din mand, så i kan komme stærke igennem
det her!

Fra : skingur

Dato : 25-03-03 13:27

Kære Pernille, det gør mig så ondt for dig.
Tanker fra Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Smat

Dato : 25-03-03 15:14

Kære Pernille.
Livet er altså ikke altid retfærdigt.
Jeg kan ikke forestille mig hvor trist det må være at skulle sige farvel...
og så har I jo lige gjort det en gang.
Endnu engang mange tanker til jer.
Margrethe

Fra : Kosmonauten

Dato : 25-03-03 16:55

> [...]
var
> han sovet stille ind.
>
> Jeg skal derind og sige "Farvel" til ham nu, og aftale ang. obduction.

Hej Pernille.
Det gør mig ondt at høre, en lille men ringe trøst er at han har fået fred.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Nitsen

Dato : 25-03-03 18:42

> [...]
> Sofus døde i nat på Haderslev dyrehospital.
> Dyrlægen checkede ved ham kl ca. 4 og der levede han, men her til morgen

Åååh nej Pernille. Jeg havde håbet han havde klaret skærene. Vi sender
trøstende tanker - snudeskub og trøsteslik fra Nicki.

Mvh

Anita og Nicki

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-03-03 19:44

"Pernille Lauridsen" <pl@NOSPAMpraxis-it.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
var
> han sovet stille ind.
>
> Jeg skal derind og sige "Farvel" til ham nu, og aftale ang. obduction.

Der er jo ikke noget, man kan sige, der på nogen måde kan lindre sorgen over
tabet. Vi sender dig vores dybeste medfølelse.

Karina, Christian og Vaks