Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Taske til Canon S50
Fra : Morten

Dato : 23-03-03 22:37

Hej Gruppe

Er der nogen der kan anbefale en god taske til Canon S50? (samme hus som
S45/S40/S30)

Jeg har 3 krav til tasken, men at opfylde dem alle ser åbenbart ud til at
være meget svært:
1. Være blødt polstret indvendigt, da rå nylon uværgeligt vil danne fine
ridser/mathed på plexiglasset over LCD-skærmen.
2. Have plads til ekstra batteri.
3. have plads til 2-3 ekstra CF kort.

Specielt nr. 1 ser ud til at være svært at opfylde. Til mit gamle DX4900 har
jeg en Targus taske, som opfylder nr. 1, men den er ikke optimal til
S50'eren og har ikke plads til hverken batteri eller ekstra CF-kort.

På forhånd tak / Mvh
Morten

Fra : LH Søfren

Dato : 23-03-03 23:36

"Morten" <fjerndenneteksther_tilt_u@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Er der nogen der kan anbefale en god taske til Canon S50? (samme hus som
> [...]
Canon har en taske til denne model (SC-PS900 Kamerataske - 7728A001)
Jeg har købt den til S45.
Den er blød indvendig, har plads til ét ekstra batteri og ét (måske to)
ekstra CF-kort.

Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-03-03 00:22

"LH Søfren" <fam@soefren.out.dk> skrev i en meddelelse
> Canon har en taske til denne model (SC-PS900 Kamerataske - 7728A001)
> Jeg har købt den til S45.
> Den er blød indvendig, har plads til ét ekstra batteri og ét (måske to)
> ekstra CF-kort.

Og ellers er der jo LowePro taskerne, som enhver forhandler med respekt for
sig selv forhandler
www.lowepro.com for oversigt over alle modeller.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : JH

Dato : 24-03-03 09:17

Morten wrote:
> [...]
> 1. Være blødt polstret indvendigt, da rå nylon uværgeligt vil danne
> fine ridser/mathed på plexiglasset over LCD-skærmen.

Har selv en Lowepro D-Res 20AW til mit S45.
Købte den netop fordi den er blødt polstret.
Batterilommen er designet til 4 AA-batterier,
men passer også perfekt til 2 S45 batterier.
Der er også plads til CF-kort.
Desuden sidder der en "regnfrakke" i bunden af tasken
til at trække over tasken.
Er meget tilfreds med tasken, også fordi den pudser
LCD skærmen, når kameraet vender rigtigt.
Tror dog ikke det er en tilsigtet facilitet
Købte tasken hos Bingo Foto for kr. 298,-.

Vh JH

Fra : Morten

Dato : 24-03-03 10:44

Tak skal i alle ha' :)

Jeg vil prøve om ikke jeg kan finde en Lowepro D-Res 20 AW, den ser ud til
at være lige den jeg leder efter.

Mvh
Morten

Fra : JH

Dato : 24-03-03 11:09

Morten wrote:
> Tak skal i alle ha' :)
>
> Jeg vil prøve om ikke jeg kan finde en Lowepro D-Res 20 AW, den ser
> ud til at være lige den jeg leder efter.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men
http://digital4u.dk/ har den kr. 275,-.
De sender også varer.

Vh JH

Fra : Morten

Dato : 24-03-03 11:21

> Nu ved jeg ikke hvor du bor, men
> http://digital4u.dk/ har den kr. 275,-.
> De sender også varer.

Fedt! Det er jo næsten lige hvor jeg arbejder.
Kigger forbi i eftermiddag. :)

Mvh
Morten