iriterende pause
Fra : Per Andersen

Dato : 23-03-03 21:05

Jeg arbejder med en iMac/400/9.2.2: den har den meget irriterende uvane
kort efter opstart eller pause at fryse alt i nogle sekunder. måske 10
eller 15. For nylig var det væk. men nu er det der igen og jeg kan ikke
finde ud af hvor det kommer fra. Hvordan vender jeg "ham" af med denne
uvane?
På forhånd tak for hjælp!

Hilsen
Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-03 21:09

On Sun, 23 Mar 2003 21:05:08 +0100, Per Andersen wrote:

> [...]
> eller 15. For nylig var det væk. men nu er det der igen og jeg kan ikke
> finde ud af hvor det kommer fra. Hvordan vender jeg "ham" af med denne

Fjern indholdet i Systemmappe/servere.

> På forhånd tak for hjælp!

Det var så lidt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-03-03 02:00

Hej Per

Lyder som en fejl i Master Directory Block (MDB). Kør DiskWarrior 2.x, så
tror jeg det forsvinder igen.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Andersen

Dato : 30-03-03 12:33

> Hej Per
>
> Lyder som en fejl i Master Directory Block (MDB). Kør DiskWarrior 2.x, så
> tror jeg det forsvinder igen.

Jeg har kørt Norton og TechTool Pro; er det nok? Eller bliver jeg nød
til få fat i DiskWarrior 2.x?

Gruss Per

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-03-03 16:51

Hej Per

Har det hjulpet? - Hvis du har brugt Norton 6.x, så kan den godt reparere de
fleste fejl i directory filen, men det er en god idé at have DiskWarrior. I
længden vil det spare dig for mange timers ekstra arbejde. Kig på
www.alsoft.com. Der er nogle tilbud lige nu, hvis du køber DW 2.1, så kan du
få 3.0 for forsendelsesomk., når den frigives. - Og så har du til både
klassiks Mac OS og til fuldt native OS X brug.

Det, NU ikke kan reparere i directory filerne er, hvis der er kommet en
forkert 'dato' på en blok. Nu vil istedet for sætte en oprindelsesdato på som
så bliver korrigeret ved genstart, - lidt bøvlet, men det virker for det
meste. Dog kan det give problemer, hvis der samtidig er fejl i startkodens
nummer i samme blok, så vil DiskDoctor simpelthen spærre blokken som værende
'bad block', selvom den ikke er 'bad'.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Andersen

Dato : 02-04-03 21:33

> [...]
> nummer i samme blok, så vil DiskDoctor simpelthen spærre blokken som værende

OK - jeg tester DW og så for vi se. Tak for hjælper
Hilsen
Per

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 24-03-03 20:35

Per Andersen <perREMOVEandersen@gmx.net> wrote:

> [...]
> eller 15. For nylig var det væk. men nu er det der igen og jeg kan ikke
> finde ud af hvor det kommer fra. Hvordan vender jeg "ham" af med denne

Bruger du Quark 5?

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 27-03-03 21:43

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Bruger du Quark 5?
Nej

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-03-03 22:48

Per Andersen <perREMOVEandersen@gmx.net> wrote:

> Nej

Det var bare en strøtanke - har nogle af de øvrige forslag hjulpet dig?

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 28-03-03 07:21

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Det var bare en strøtanke - har nogle af de øvrige forslag hjulpet dig?
Nææ - desværre ikke!

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-03-03 04:50

Per Andersen <perREMOVEandersen@gmx.net> wrote:

> Nææ - desværre ikke!

Det kan være indtillingerne i "energibesparelse" der gør det.
Pr. standard sætter jeg altid energibesparelse-indstillinger til at kun
skærmen skal gå på vågeblus, dvs. harddisk og "Computer" er sat til
"Aldrig".

Det kan være arkiv-deling, hvis det er slået til.

Det kan være en fejl i en preferencefil, eller en
fejlfunktion/uhensigtsmæssighed eller konflikt i dine udvidelser.

Og Erik Richard nævnte fejl på harddisken, som også bør tjekkes.

Du må meget gerne melde tilbage!

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 30-03-03 12:33

> [...]

> Pr. standard sætter jeg altid energibesparelse-indstillinger til at kun
> skærmen skal gå på vågeblus, dvs. harddisk og "Computer" er sat til

Det prøver jeg!

> Det kan være arkiv-deling, hvis det er slået til.

Bruger jeg ikke / er slået fra.

> Det kan være en fejl i en preferencefil, eller en
> fejlfunktion/uhensigtsmæssighed eller konflikt i dine udvidelser.

Jeg har prøvet at kassere Finder Prefrerence - det hjalp ikke. Med
TeckTool Pro kan jeg ikke finde nogen konflikter.

Hilsen og tak
Per