tjekke mail hos CC fra anden udbyder
Fra : Michael Andreasen

Dato : 23-03-03 21:02

Jeg kender intet til Cybercity, men en bekendt som tidligere har haft
cybercity (alm. modem) er nu skiftet til TDC ADSL, men ønsker at hente sin
mail hos CC

Kan man ikke det? Har CC et eller andet IP check eller lignende?

Mvh
Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-03 21:12

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har CC et eller andet IP check eller lignende?

Næppe for at hente post. Men er kontoen stadig aktiv?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 23-03-03 21:26

> [...]
>mail hos CC
>
>Kan man ikke det? Har CC et eller andet IP check eller lignende?
[...]

Der er intet IP-tjek på POP3. Med mindre han har Hacker Smacker på sit
gamle abonnement.

Bortset fra det skal han huske at bruge TDC's SMTP (smtp.mail.dk).

/Henrik

Fra : Michael Andreasen

Dato : 23-03-03 21:48

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> wrote in message

> [...]
> gamle abonnement.
> Bortset fra det skal han huske at bruge TDC's SMTP (smtp.mail.dk).

ok.. takker til begge!

Mvh
Michael

Fra : Oros

Dato : 23-03-03 22:00

Skal bare lige bide mærke i at der kun kan "hentes" post fra adressen via
fremmed linie. Det er altså ikke et lokalt problem når den nu nægter af
afsende mails via cybercity-mailen.
Selvom konto'en ikke er aktiv er det sjældent udbyderne sletter dem. Det er
vidst kun hvis man bliver "sparket" af eller på anden måde har gjort sig
upopulær. Jeg henter eks. stadig mails sendt til flere år gamle abonnementer
fra modemdagene. Mit første abo jeg oprettede i 97 kan jeg stadig hente
mails fra, samt udnytte de tilhørende 10mb websideplads. Ganske imponerende.
Lige en sidebemærkning er at man godt eks. kan sende cybercity mails fra en
senere adsl-linie hos samme selvom konto egentlig var oprettet på et k56
modem tidligere. Man skal altså bare være forbundet til den pågældende
udbyder, modem, adsl eller helt andet. Så kan man begge retninger.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-03 22:52

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev :

>Mit første abo jeg oprettede i 97 kan jeg stadig hente
>mails fra, samt udnytte de tilhørende 10mb websideplads. Ganske imponerende.

Der er bare ingen garanti for at den vil vedblive med at
eksistere.

Man kan risikere, at den bliver slettet under en oprydning eller
omlægning af systemet.

Get2net ryddede op på et tidspunkt for nogle år siden, hvad nogen
blev sure over.

Men vel meget forståeligt, at en udbyder ikke i al evighed vil
stille serverplads til rådighed for en, der ikke længere er kunde
hos dem.

Fra : Oros

Dato : 24-03-03 00:32

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Der er bare ingen garanti for at den vil vedblive med at
> eksistere.

Nej det er klart!

> Man kan risikere, at den bliver slettet under en oprydning eller
> omlægning af systemet.

Helt sikkert. Jeg kan dog heller ikke huske hvornår jeg sidst har modtaget
en mail på de enkelte. Det er gået op for de fleste efterhånden at jeg har
fået ny mail. Det er dog meget rart i tiden lige efter man skifter til at få
de sidste med på den nye.

> Get2net ryddede op på et tidspunkt for nogle år siden, hvad nogen
> blev sure over.

De har da ikke fået ryddet grundigt op da jeg til stadighed har adgang,
eller også er oprydningen fra min aktuelle tid hos get2net eller tidligere
;)

> Men vel meget forståeligt, at en udbyder ikke i al evighed vil
> stille serverplads til rådighed for en, der ikke længere er kunde
> hos dem.

Nøeh, jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke får klaret alt det formelle
ved lukning og slukning af et abo. Men jeg klager dog ikke. Det er bedre
folk kommer igennem på den gamle mail og man kan fortælle dem at adressen nu
er en anden, i stedet for de bare får en daemon om at adressen ikke længere
findes. Hvis det så var alt kontaktinfo de havde kan de have svært ved at
finde alternativer til at komme igennem.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-03 01:26

> [...]

>eller også er oprydningen fra min aktuelle tid hos get2net eller tidligere

Mener det var i sommeren 99, men husker det ikke fra andet end at
der var folk i nyhedsgrupper, der brokkede sig over at
mailkonti/hjemmeside var lukket.

>Nøeh, jeg forstår heller ikke hvorfor de ikke får klaret alt det formelle
>ved lukning og slukning af et abo.

Fordi abonnementer er gratis nu om dage, så det er nok de
færeste, der opsiger et abonnement, derfor ved udbyderen ikke at
abonnementet bruges mere.

Undtagen, hvis de begynder at lede efter passive konti.