Kør-selv-ferie til Tjekkiet?
Fra : Alex Jensen

Dato : 23-03-03 14:29

Hej NG

Vi skal for første gang planlægge en kør-selv-ferie, og lige p.t. kunne vi
godt tænke os at køre til Tjekkiet (det ligger ikke for langt væk og
lommepengene rækker længere). Men da vi er hel på bar bund med selve
kø-selv-idéen og Tjekkiet som land, forsøger jeg mig lige her. Vi er 2
voksne og 3 børn (1,2 og 8) og søger noget i retning af en campingplads
(leje af luksustelt, hytte eller campingvogn), feriehytte eller lignende.

Er der nogle af jer her, det kan anbefale nogle egnede steder i Tjekkiet,
hvor vi kan holde en god familieferie i 2 uger. Der skal være aktiviteter
til ungerne og mulighed for at bade (pool).

Hvilke erfaringer har i evt. med Tjekkiet som kør-selv-land?

Kan i evt. anbefale nogle rejsebureauer, internetsider eller lignende, hvor
vi kan hente mere information?

På forhånd mange tak!

AJ

Fra : Michael Andresen

Dato : 23-03-03 17:22

Alex Jensen wrote:

> [...]
>
> Hvilke erfaringer har i evt. med Tjekkiet som kør-selv-land?
>
> Kan i evt. anbefale nogle rejsebureauer, internetsider eller lignende, hvor

http://www.novasol.dk/ kan du finde massevis af feriehuse og
-lejligheder i Tjekkiet.

Michael Andresen
"Begynd hver dag med et smil. Så er det overstået.", W.C. Fields

Fra : J W Nielsen

Dato : 23-03-03 17:37

Hej !
Der er en tråd om ferie i Tjekkiet den 10.03.2003...
Har du evt. set den ???

Mvh
Jørgen

Fra : Alex Jensen

Dato : 24-03-03 10:00

Hej Jørgen og jer andre, der har svaret.

Tak for informationerne - jeg kigger nærmere på sagerne.

AJ

PS: Jeg havde ikke fundet den anden tråd, da jeg havde søgt på "tjekkiet",
som i den anden tråd kun er stavet med ét k

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-03-03 19:32

"Alex Jensen" <alex@NOSPAMalexjensen.dk> skrev i en meddelelse news:b5kcsi$ik6$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvilke erfaringer har i evt. med Tjekkiet som kør-selv-land?
>
> Kan i evt. anbefale nogle rejsebureauer, internetsider eller lignende, hvor

Prøv denne Adresse den kanon. www.andel3w.dk/prague/danish
God tur Hilsen Hans

Fra : T.T.

Dato : 23-03-03 20:02

Prøv denne efterfølgende adresse. Selv rejst med dem, til især Prag
adskillige gange. God service.
www.tjekturist.dk/
Kan ligeledes, som Hans Pedersen omtaler meget positivt, anbefale følgende
adresse:
www.andel3w.dk/prague/danish
Det er unge danske studerende, som rådgiver og hjælper.
Prøv også: www.kozel.cz
Se engelske side under restauranter. Gode spisesteder.
God tur.
TT

Fra : Streetteam

Dato : 25-03-03 10:23

Et par kilometer syd for karlsbad ligger en campingplads , hvor man kan leje
hytter (tre senge og en håndvask for ca. 170 kr. pr. nat) eller
motelværelser med tv - køleskab - bad (ca. 450 kr. pr. nat).

Der er swimmingpool og restaurant på pladsen.

Den ligger ved tennishotellet.

Mvh

Fra : Streetteam

Dato : 25-03-03 10:25

Ved Prag ligger Camping Sukol, en indhegnet plads hvor man også kan leje
hytter.

Ved Melnik ligger endnu en campingplads hvor man kan leje hytter

Kort sagt kan man leje hytter på de fleste campingpladser i tjekkiet, så det
er ikke noget stor problem at finde et sted. ( Og det er som regel billigt)
..

Fra : Aksel

Dato : 25-03-03 22:22

> Hvilke erfaringer har i evt. med Tjekkiet som kør-selv-land?
>
> Kan i evt. anbefale nogle rejsebureauer, internetsider eller lignende,
> [...]

Hvis i vil bo i nærheden af Prag vil jeg anbefale at tage bus ind til en
metro station og metro rundt i byen, det er meget billigt og det er umuligt
at køre og parkere inde i byen, P huse i udkanten kan være en mulighed, men
de lukker ofte tidligt.
(Non Stop Parking lukkede kl 19 og der stod vi udenfor kl 20, heldigvis var
der en p vagt der havde set chancen for lidt ekstra penge.)

Hilsen Aksel