Nogen med erfaringer med hfsplus-utilities~
Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-03 12:55

Jeg sidder med en harddisk hvor alle min MP3'ere ligger på. Disken er
formatteret i hfs+, men har været tilsluttet en Sonnet ATA-kort. Det
betyder at disken ikke bare kan tilsluttes enhver Mac og så blive læst.
Jeg har så sat den til en Linux-box og installeret hfsplus-utils, men jeg
kan kun få den til at kopiere een fil ad gangen. Det er ganske
uhensigtsmæssigt, da 10 Gb MP3'ere er *mange* filer. Er der nogen der
kender en fiks måde at overkomme dette problem på?

Fra : Bitbucket

Dato : 23-03-03 14:06

Martin Edlich <newsspam4@martin.edlich.dk> wrote:

> [...]
> uhensigtsmæssigt, da 10 Gb MP3'ere er *mange* filer. Er der nogen der
> kender en fiks måde at overkomme dette problem på?

Du skulle nok have formatteret disken i UFS format i stedet.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-03 20:26

On Sun, 23 Mar 2003 14:05:41 +0100, Bitbucket wrote:

> Du skulle nok have formatteret disken i UFS format i stedet.

20-20 hindsight er altid en god ting.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-03-03 14:48

"Martin Edlich" <newsspam4@martin.edlich.dk> writes:

> [...]
> uhensigtsmæssigt, da 10 Gb MP3'ere er *mange* filer. Er der nogen der
> kender en fiks måde at overkomme dette problem på?

Det er et stykke tid siden, at jeg har leget med det, men noget i stil
med:

(start bash først:)
hmount blahblah
hls -q1 | while read i; do hcopy -r $i .; done

Problemet opstår hvis du har mapper, da hcopy ikke kan lave rekursive
kopieringer.

Så har du så vidt jeg kan se, to muligheder: HFS kernel modulet (hvis
det understøtter HFS+ i dag) eller det gamle xhfs.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-03 20:29

On Sun, 23 Mar 2003 14:48:15 +0100, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> [...]
> hls -q1 | while read i; do hcopy -r $i .; done
>
> Problemet opstår hvis du har mapper, da hcopy ikke kan lave rekursive

Vil det sige at ovenstående ikke fungerer hvis jeg bruger mapper? De er
*meget* nydeligt organiseret mine MP3'ere (mange mapper).

> Så har du så vidt jeg kan se, to muligheder: HFS kernel modulet (hvis
> det understøtter HFS+ i dag) eller det gamle xhfs.

Der er en kernelpatch til hfs+, men så skal jeg til at bygge en ny kernel
og det ville jeg egentlig helst undgå lige nu, da jeg har lidt travl for
tiden. Jeg vil kigge på xhfs.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-03 21:56

On Sun, 23 Mar 2003 20:29:15 +0100, Martin Edlich wrote:

> Jeg vil kigge på xhfs.

Yes! Den giver mig "where_have_all_my_files_gone"...
Nåmen, den duede ikke.
Mine muligheder er så lige nu at enten patche og compile en ny kernel,
eller at få kio-mac til at fungere.
Begge dele tager desværre lidt tid.

Fra : Niels Prins

Dato : 24-03-03 00:28

In article <pan.2003.03.23.11.55.22.733693@martin.edlich.dk>,
> [...]

> formatteret i hfs+, men har været tilsluttet en Sonnet ATA-kort. Det
> betyder at disken ikke bare kan tilsluttes enhver Mac og så blive læst.

Hvor kan jeg læse om dette problem? Jeg har en harddisk som jeg ville
montere i et ADS firewire kabinet, men det virker ikke. Jeg har hele
tiden troet at det var ADS kabinettet der var problemet, men det kunne
jo også være disken der har været monteret i en 8600 på et ata kort.

Niels

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-03 08:32

On Mon, 24 Mar 2003 00:27:45 +0100, Niels Prins <niels@_spam_prins.dk>
wrote:

>Hvor kan jeg læse om dette problem?

Manualen til kortet er et godt sted. Det der sker, er at disken bliver
formatteret med en SCSI-driver, så den ikke kan læses når den sidder
på en almindelig ATA-port.

> [...]
>tiden troet at det var ADS kabinettet der var problemet, men det kunne
>jo også være disken der har været monteret i en 8600 på et ata kort.

Disken kan sagtens fungere, men den skal formatteres først, hvilket er
lidt uheldigt når man har en masse data liggende på den. Hvis du kan
formattere din disk, er det altså ikke lige netop det problem du har.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 24-03-03 09:00

Hvad med at samle hele herligheden i et .gz arkiv (med komprimering slået
fra) og så kopiere det arkiv?

Ben

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-03-03 09:19

On Mon, 24 Mar 2003 09:00:09 +0100, "Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk>
wrote:

>Hvad med at samle hele herligheden i et .gz arkiv (med komprimering slået
>fra) og så kopiere det arkiv?

Det kan man ikke rigtigt, da hfs+-partitionen ikke bliver mountet i
traditionel forstand. Det eneste der kan se filerne på disken, er
hfsplus-utilities.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 24-03-03 11:49

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>Det kan man ikke rigtigt, da hfs+-partitionen ikke bliver mountet i
>traditionel forstand. Det eneste der kan se filerne på disken, er
>hfsplus-utilities.

Okay, vi er ude over mine evner her... Troede ellers lige jeg havde løst
den gordiske knude på et fingerknips