Opløsning
Fra : Brian Slot

Dato : 22-03-03 23:30

Hejsa

Jeg har gennem min side fået en del henvendelser omkring hvilken opløsning
den er beregnet til.......... Dette har jeg ikke skænket en tanke da jeg
lavede den - men bør man gøre dette ??? Hvilke ting bør man tage hensyn til,
og hvilke ting bør man tænke på når man laver en side ????

Brian

Fra : Remo

Dato : 23-03-03 07:33

Hejsa Brian..

Nå jeg designer en hjemmeside, søger jeg altid for at den kan ses i 800*600
1024*768
Jeg bruger tabeller til styre mit design med, samt jeg opretter alle mine
tabeller i %, da opnår jeg at det tilpasser 800*600 1024*768

mvh

Remo

Fra : Brian Slot

Dato : 23-03-03 10:08

Hmmmm - forstår vist ikke helt dit svar.... Her er min side
www.saftkongen.dk - i må meget gerne kigge ind og så måske kommentere ????

Jeg kører selv med en skærmopløsning 1152*864 - og har lavet siden med den
skærmopløsning....... Er det så den opløsning der bør bruges på min side ???
Eller hvordan sikre man sig den ene eller anden opløsning ???

Brian

Fra : *XxX*

Dato : 23-03-03 19:53

> [...]
> den er beregnet til.......... Dette har jeg ikke skænket en tanke da jeg
> lavede den - men bør man gøre dette ??? Hvilke ting bør man tage hensyn

Ja det bår du tage hensyn til, medmindre du vil jage dine clienter væk.

> og hvilke ting bør man tænke på når man laver en side ????

Jeg vil sige at du skal lave en side der ser godt og i 8000x600 og 1024x786.
Man kan lave siden i en tabel og give den width="750" og så centrere den på
siden så kommer det til at se nogenlunde ud i alle opløsninger.