Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Garanti-information
Fra : Kenneth

Dato : 22-03-03 14:10

Hej

Er der nogle steder, man kan læse om, at f.eks. Canon DK reparerer et
kamera, hvis det f.eks. er købt i Tyskland?

Mvh

Kenneth

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 22-03-03 14:19

On Sat, 22 Mar 2003 14:09:32 +0100, "Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk>
wrote:

>Hej
>
>Er der nogle steder, man kan læse om, at f.eks. Canon DK reparerer et
>kamera, hvis det f.eks. er købt i Tyskland?

Ja det gør de - forudsat at garantipapirerne er korrekt udfyldte.

Spørgsmålet er med jævne mellemrum oppe og vende i gruppen, prøv fx.
at læse denne tråd:

--
/Jesper Rasmussen
Husk dk i slutningen af mail-adresse ved direkte svar!

Fra : Kenneth

Dato : 22-03-03 15:29

> Ja det gør de - forudsat at garantipapirerne er korrekt udfyldte.

Tak for svaret!!

> Spørgsmålet er med jævne mellemrum oppe og vende i gruppen, prøv fx.
> at læse denne tråd:

Jeg kommer ikke til nævnte tråd ved at trykke på linket.

Mvh

Kenneth

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 22-03-03 16:46

On Sat, 22 Mar 2003 15:28:38 +0100, "Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk>
wrote:

>Jeg kommer ikke til nævnte tråd ved at trykke på linket.

Hmm, mystisk.
Nå men det drejer sig om flg. tråd:
From: Niels Hejnfelt
Subject: Nikon garanti-rep. på kamera købt i USA?
Date: Fri, 28 Feb 2003 21:05:28 +0100

Og her er indlægget jeg tænker på:

Quote:

>Er der nogen som har erfaring med indlevering af kamera til NIKON-Danmark
>(worldwide guarantee??) købt i USA?
>Venligst : ikke hvad I tror. men kun erfaringer!

Jeg sendte for noget tid siden en mail til Nikon DK (DFA A/S) og
spurgte om det samme.

Svaret var at for almindeligt 35mm fotoudstyr er der worldwide
garanti, mens der for digitalkameraer er europæisk garanti.

Fælles for begge garantiordninger er at garantibeviset/papirerne skal
være korrekt udfyldt samt at man skal have en kvittering for købet.

Mange af de billige butikker i fx. NY sælger "grey-market", altså
parallelimporterede, varer og her kan du være næsten 100% sikker på at
du ikke får garantipapirerne med og så er der altså ingen garanti hos
Nikon DK (der har været flere eks. her i gruppen på folk, der har haft
samme problem med varer købt i Tyskland - ingen garantipapir = ingen
garantirep. hos Nikon DK!)

Forøvrigt spurgte jeg også Canon DK og deres politik er den samme som
ovenstående - worldwide på 35mm, europæisk på digital. Dog har jeg
hørt/læst at de ikke er helt så skrappe mht. garantibeviset.

PS: Har selv købt lidt Nikon-grej hos www.adorama.com, bl.a. et
"grey-market" objektiv og her var der ingen garantibevis med )

Fra : Kenneth

Dato : 22-03-03 16:55

Takker mange gange!

Kenneth