Alder for lerdueskydning
Fra : Bo Havmand

Dato : 21-03-03 19:30

Verden ligger sådan, at jeg har en bekendt, som interessere sig meget
for jagt, han har ikke jagttegn - da han ikke er gammel nok, men vil
meget gerne træne på at skyde lerduer ned.
Er der nogen aldersbegrænsning på dette??? - og i så fald; hvad er
grænsen?
Jeg vil gerne tage med ham på skydebane, men da jeg ikke ved om jeg kan
gøre dette, uden at komme på kant med loven.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : J Nielsen

Dato : 21-03-03 22:42

On Fri, 21 Mar 2003 18:30:05 +0000 (UTC), "Bo Havmand" <bo86@ofir.dk> wrote:

> [...]
>Jeg vil gerne tage med ham på skydebane, men da jeg ikke ved om jeg kan
>gøre dette, uden at komme på kant med loven.

Ingen problem, når blot han følges rundt af en uddannet
flugtskydningsinstruktør.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Bo Havmand

Dato : 22-03-03 14:41

Til J. Nielsen!

hvis det var muligt at se, hvad du har svaret, ville jeg formentligt
takke fort svaret, men jeg kan hverken se det her, eller på min mail.
efter at havde surfet en del rundt på siden, kan jeg se at det ikke er
muligt at læse dine indlæg.

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : J Nielsen

Dato : 22-03-03 18:04

On Sat, 22 Mar 2003 13:41:23 +0000 (UTC), "Bo Havmand" <bo86@ofir.dk> wrote:

> [...]
>takke fort svaret, men jeg kan hverken se det her, eller på min mail.
>efter at havde surfet en del rundt på siden, kan jeg se at det ikke er

Jeg ved ikke om du mener mit svar ikke var fyldestgørende nok, eller
at du ikke kan læse min meddelelse via http://www.Mailgate.ORG

Jeg prøver lige at fjerne X-no archive for denne gruppe og så prøver vi
igen:

Der er mig bekendt ingen nedre aldersbegrænsning for flugtskydning når blot
skytten ledsages rundt på banen af en flugtskydningsinstruktør, og denne
i øvrigt skønner at vedkommende er i stand til at anvende et gevær forsvarligt
- det er altså snarere størrelsen end alderen det kommer an på.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen