Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP7 - Halvcirkler med vektorgrafik
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 21-03-03 11:03

PSP7: Jeg skal have lavet en masse halvcirkler, men kan ikke
finde ud af at få lavet disse. Mit bedste bud er en Belzier
kurve, men det bliver ikke helt godt og følger ikke en
cirkelform.

I Preset Shapes eksisterer halvcirkler ikke. Jeg har prøvet at
vælge en cirkel, men kan man "afbryde" den to steder?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden
og jeg *kan* ikke rette det.

Fra : emj

Dato : 21-03-03 11:51

On Fri, 21 Mar 2003 11:02:56 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<LTN@CarlBro.dk> wrote:

>I Preset Shapes eksisterer halvcirkler ikke. Jeg har prøvet at
>vælge en cirkel, men kan man "afbryde" den to steder?

Du kan halvere den bagefter.
Hilsen emj

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-03-03 15:00

"Lars Thomsen Nielsen" skrev:
> I Preset Shapes eksisterer halvcirkler ikke.

Tegn en cirkel. Gå i Node Edit. Marker en af de fire nodes med et tryk med
musen. Når den er markeret, tryk på delete-tasten og du har en brudt
halvcirkel.

Prøv at søge på "node" i hjælpen til PSP, så får du et overblik over alle de
understøttede funktioner.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 21-03-03 21:30

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse
> Prøv at søge på "node" i hjælpen til PSP, så får du et overblik over alle
de
> understøttede funktioner.

Ja, lidt pinligt er det vel, at jeg ikke havde kigget der først. Det løste
faktisk alle mine afledte spørgsmål.

Tak fra en PSP-novice.

Lars