Nine Inch Nails
Fra : Gergen

Dato : 19-03-01 21:50

Hellowsa!

Jeg synes nummeret "Into The Void" er et råfedt nummer. Kan jeg forvente
samme kvalitet fra dem på resten af deres numre?

--
Christian
-----

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-03-01 22:43

In an article of 19 Mar 2001 Gergen wrote:

> Jeg synes nummeret "Into The Void" er et råfedt nummer. Kan jeg forvente
> samme kvalitet fra dem på resten af deres numre?

Trent Reznor er efter min mening en utrolig dygtig kunstner. Han udgiver
plader med rigtig mange års mellemrum. Indimellem kommer der dog
remixalbum, som man efter sigende skal holde sig langt fra, da de ikke er
nær så gode, som de egentlige album. Så vidt jeg ved, kom første album i
1989, og dette blev opfulgt af "The Downward Spiral" i 1994, og endelig i
1999 (eller måske 2000) kom seneste album "The Fragile".

Jeg kan i allerhøjeste grad kun anbefale dig at anskaffe både "The Downward
Spiral" og "The Fragile". Der er egentlig sket skuffende lille udvikling
fra "The Downward Spiral" til "The Fragile", men det gør nu absolut ikke
"The Fragile" til et dårligt album. "The Fragile" er iøvrigt et
dobbeltalbum.

Jeg har ingen idé om, hvor du finder "Into the Void". Jeg sætter bare
pladerne på og hører dem fra ende til anden, men mon ikke nummeret er på
"The Fragile".

Så tag du roligt en tur ned til pladehøkeren og find noget Nine Inch Nails.

Trent Reznor er iøvrigt manden bag Marilyn Mansons succes.

--
Uffe Holst

Fra : Gergen

Dato : 20-03-01 19:23

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DC.gB.kC2iLgGrBYc4Q9c.NR@post6.tele.dk...

>Trent Reznor er iøvrigt manden bag Marilyn Mansons succes.

Jep, det vidste jeg godt!

Jeg så dem forresten også på Roskilde Festival sidste år. Inden da havde jeg
lånt "The Fragile" på biblioteket, men nåede aldrig rigtigt at sætte mig ind
i musikken. Det er vel en slags "lyttemusik" som først viser sin kvalitet
efter mange gennemlytninger??

Christian

Fra : Arvid Gregersen

Dato : 20-03-01 17:50

Skal vi være rigtig præcise kan man sige at Trent Reznor VAR rigtig cool,
men er blevet lidt udvandet med tiden (desværre). Hovedværket ER "The
Downward Spiral", og den er -mildest talt- et besættende bekendtskab. Hvad
angår Uffes udsagn om de forskellige remix albums så står det lidt for egen
regning, thi "further down the spiral" er et fantastisk album. De bør nydes
højt og under depressive omstændigheder. Grunden til at NIN's remix albums
har fået et lidt dårligt ry er måske pga "fixed" som er et remix af den
ultimativt mest vrede plade fra TR "Broken" EP'en (fra 92 tror jeg nok).
Fixed albummet er alt andet end fixed! Alt er brudt op og meget meget
industrielt og s. Man kan diskutere hvor meget gods der er i the fragile
(hvorfra nummeret Into the void ganske rigtigt stammer), og needless to say
er remixet derefter. Der er nogle få gode ting, men det er i mine øjne ikke
af samme klasse som det tidligere materiale.

Arvid

--
www.playrec.dk -for all kinds of good music

ICQ# 724069

Gergen <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:995ree$a7e$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Gergen

Dato : 20-03-01 19:20

Arvid Gregersen <arvid@nospamplayrec.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9981cf$2cig$1@news.cybercity.dk...
> [...]
ikke
> af samme klasse som det tidligere materiale.

Jeg var inde på www.allmusic.com og kigge lidt på hvilke værker de har
lavet, men det er lidt svært at finde rundt i, hvad der er rigtige albums og
hvad der er remixes.

Så vidt jeg kan forstå er deres seneste "rigtige" album "The Fragile"?
Derefter "Things Falling Apart" og den indeholder vist nogle af de samme
numre som "The Fragile". Det er måske et remixalbum?

Senere igen er der kommet album der hedder "Damaged".

Men i den liste jeg fandt på allmusic over NIN's materiale er hverken
"Broken" eller "Fixed"

Christian

Fra : Arvid Gregersen

Dato : 22-03-01 16:53

I kid you not young skywalker. Smut ind på pladeselskabets egen hjemmeside
og se efter

http://www.nothingrecords.com/nin/disc_audio.html

Gergen <gergen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:998775$o8q$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Invader Zim

Dato : 02-04-01 00:08

"Arvid Gregersen" <arvid@nospamplayrec.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> af samme klasse som det tidligere materiale.

jeg vil faktisk gå så langt som at sige at broken og the downward spiral
(plus further down) er hans eneste gode. reznor's andre albums lyder som om
han prøver at være ministry, leæther strip og skinny puppy en anelse for
meget. dave ogilvie fra skinny puppy har da også produceret en hel del af
hans musik.
og noget andet jeg ikke kan lide ved ham er at han sgu piver for meget i
hans tekster. "hurt" var lige i overkanten men gudfaderbevarres de fleste af
sangene (eg. where is everybody) er sgu da for pivede. det eneste jeg kan
sige om ham ellers er, at han skulle holde sig til sine instrumentals som i
det hele taget er rigtigt gode.

-Invader Zim