At konvertere en iPod?
Fra : Lars Dahl

Dato : 20-03-03 23:28

Hej NG!

Er der nogen her der har erfaringer med at konvertere en MacPod til WinPod?
Eller omvendt?

Jeg har fået et godt tilbud på en MacPod men vil gerne bruge den på PC'en?
Nogle gode/Dårlige erfaringer?

Mvh Lars Dahl

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-03-03 07:53

Lars Dahl <maasANTISPAM@sproejtemaas.dk> wrote:

> [...]
> Eller omvendt?
>
> Jeg har fået et godt tilbud på en MacPod men vil gerne bruge den på PC'en?

Hej Lars

Jeg har ingen erfaring med den slags, men mon ikke at firmwaren er til
Mac og den så skal flashes ?!

Hvis det er et godt tilbud, så sælg den dog til en Mac bruger og køb
Windows versionen i stedet. Du risikerer at ødelægge den og så har ingen
jo glæde af den.

Du kunne jo også købe en Mac med OS X (unix) hvor du endda kan pille i
systemet på rigtig Windows maner, men det kræver jo at du ikke benytter
din Windows til noget helt specifikt, som Mac'en ikke kan ?!

I dag er der så få ting du kan på den ene platform, som du ikke kan på
den anden og siden du er faldet for iPod'en, så har du jo æstetisk god
smag og så burde Apples computere jo virke som en lækkerbidsken for dig.

Hvad er det for en iPod - jeg leder efter en ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-03-03 09:29

> Jeg har ingen erfaring med den slags, men mon ikke at firmwaren er til
> Mac og den så skal flashes ?!

Jeg er heller ikke ekspert, men der er noget om, at man kan konvertere
en Windows iPod til en Mac iPod, men ikke omvendt. Når først harddisken
er konverteret til HFS+ kan Windows ikke se den, og dermed kan man ikke
konvertere tilbage. Det er den officielle udmelding fra Apple der siger,
at det er "unsupported" at konvertere en Mac iPod til Windows. Men måske
kan det lade sig gøre ved et eller andet hack. Det burde man kunne finde
på internettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 21-03-03 11:59

> [...]

> Eller omvendt?
>
> Jeg har fået et godt tilbud på en MacPod men vil gerne bruge den på PC'en?

Hov.....Lars.....Jeg vil ikke hænges på min hukommelse, men et eller
andet foresvæver mig, at man ikke kan gøre det dén vej.

Som jeg husker: iPod - Windows til Mac= OK (men ikke retur)

Mac til Windows = Nix

Jeg synes, du skal tjekke Apple.......lidt af det er hér:

copy:
I have both a Mac and a PC. Will my iPod work on both?
No, iPod is specially configured for either Mac or PC. iPod for Mac
comes in the HFS+ file format which is optimized for performance and
usability in Mac OS X and 9. iPod for Windows comes in the FAT32 file
format which is optimized for performance and usability in Windows ME,
2000, and XP.

If you purchased an iPod for Windows, you can easily reformat it to work
on your Mac by downloading the iPod for Mac Software Updater on the
Apple web site. Note that once it is reformatted, it will only work with
Macs. You need Mac OS 9.2 or Mac OS X version 10.1 or later to reformat
an iPod for Windows into an iPod for Mac.

If you purchased iPod for Mac and would like to reformat it to work with
a PC, you can download the iPod PC updater from the Apple web site.
Before you reformat your iPod, make sure to back-up the contents because
they will be erased during the reformatting process. Please visit
http://www.musicmatch.com/ipodforwin.htm to download MUSICMATCH Jukebox
7.1 for iPod from the MUSICMATCH web site in order to manage and
transfer your music to iPod.

Reformatting your iPod for Mac to work with Windows is an unsupported
operation.

Using the iPod for Mac on a PC, or using the iPod for Windows on a Mac,
is not supported by Apple.

Can I use my existing iPod for Mac on a PC, or my iPod for Windows on a
Mac?
Using the iPod for Mac on a PC, or using the iPod for Windows on a Mac,
is not supported by Apple.
.....snip

http://www.apple.com/ipod/faq.html

http://search.apple.com/s97is.vts?Action=FilterSearch&ResultTemplate=web
x3.hts&ServerKey=Primary&Collection=apple&filter=nullflt.hts&SearchPage=
http%3A%2F%2Fsearch.apple.com%2F&queryText=convert+ipod+to+pc

God fornøjelse fra
Morten, der også vil ha´ en potte
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Morten Lind

Dato : 21-03-03 12:12

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> x3.hts&ServerKey=Primary&Collection=apple&filter=nullflt.hts&SearchPage=
> http%3A%2F%2Fsearch.apple.com%2F&queryText=convert+ipod+to+pc

Nå, nu har jeg læst det selv.....det kan man åbenbart godt, men det kan
jo være, at man ikke kunne i begyndelsen - nå - pyt med det. Det er jo
ikke vigtigt nu
M.