Problem med at brænde en backup af "mine W~
Fra : Klostervej

Dato : 20-03-03 16:02

Hej!
Jeg ville gernel lave en back-up af "Mine Web-steder" - brænde det ned på en
cd.
MEN, men, men... jeg får nedenstående log-fil.
.....The listed files have no unique Joliet name:
D:\Dokumenter\Mine
Web-steder\htm\_derived\_vti_cnf\Praesentation_af_familien_Baadsgaard.htm_cm
p_kopi-af-l-rred110_vbtn.gif
D:\Dokumenter\Mine
Web-steder\htm\_derived\Praesentation_af_familien_Baadsgaard.htm_cmp_kopi-af
-l-rred110_vbtn.gif

Ovenstående er også at finde i log-filen og det var det, der stod som
meddelelse i Nero brænderprogrammet.
Kan nogen hjælpe? Er det pga. lange filnavne. Den skrev selv at den ville
omdøbe nogle filer (jeg går ud fra, at det er pga. æøå).
Mvh
Dorthe (ikke nogen it-haj)

Windows XP 5.1
WinAspi: -
ahead WinASPI: File 'C:\Programmer\ahead\Nero\Wnaspi32.dll': Ver=2.0.1.50,
size=131072 bytes, created 25-06-2002 17:34:54
Nero Version: 5.5.9.17
Recorder: < Image Recorder> Version: Ikke til rådighed -
HA -1 TA 0 - 5.5.9.17
Adapter driver: <Virtual Device> HA -1
Drive buffer :
CD-ROM: <PIONEER DVD-ROM DVD-104>Version: 2.02 - HA 0 TA 1 -
5.5.9.17
Adapter driver: <atapi> HA 0
Bus Type : default (0) -> ATAPI, detected: ATAPI

=== Scsi-Device-Map ===
DiskPeripheral : QUANTUM FIREBALLlct10 15 atapi Port 0 ID 0
DMA: On
CdRomPeripheral : PIONEER DVD-ROM DVD-104 atapi Port 0 ID 1
DMA: On
CdRomPeripheral : LITE-ON LTR-48125W atapi Port 1 ID 0
DMA: On
DiskPeripheral : Maxtor 6Y120P0 atapi Port 1 ID 1
DMA: On
=======================

AutoRun : 1
Excluded drive IDs:
CmdQueuing : 1
CmdNotification: 2
WriteBufferSize: 34603008 (0) Byte
ShowDrvBufStat : 0
EraseSpeed : 0
BUFE : 0
Physical memory : 255MB (261616kB)
Free physical memory: 87MB (89692kB)
Memory in use : 65 %
Uncached PFiles: 0x0
Use Static Write Speed Table: 0
Use Inquiry : 1
Global Bus Type: default (0)
Check supported media : Enabled (1)
Wizard: On

20.3.2003
CD-ROM (ISO)
15:56:18 #1 Text 0 File Isodoc.cpp, Line 7050
Iso document burn settings
Determine maximum speed : FALSE
Simulate : FALSE
Write : TRUE
Finalize CD : FALSE
Multisession : FALSE
Burning mode : TAO
Mode : 1
ISO Level : 2 (Max. of 31 chars)
Character set : ISO 9660
Joliet : TRUE
Allow pathdepth more than 8 directories : FALSE
Allow more than 255 characters in path : FALSE
Write ISO9660 ;1 file extensions : TRUE

15:56:18 #2 MAKEJOLIETNAMES -3 File ISOOperations.h, Line 211
[...]

15:56:18 #3 Text 0 File Scsicmd.cpp, Line 402
SCSI not using temporary buffers
20 out of 20 temporary buffers allocated

Existing drivers:
File 'Drivers\atapi.sys': Ver=5.1.2600.0 (XPClient.010817-1148), size=86656
bytes, created 09-10-2001 13:00:00 (Adapter driver for src)

Registry Keys:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\AllocateCDROMs :
0 (Security Option)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-03 16:39

"Klostervej" <dorthe2107@hotmail.com> skrev :

>MEN, men, men... jeg får nedenstående log-fil.
>....The listed files have no unique Joliet name:

Det er formentlig på grund af for lange filnavne.

Der er noget ned at det kan omgås, hvordan husker jeg ikke, men
spørger du i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom, så er der sikkert
nogen der, der kan hjælpe dig.

Fra : Klostervej

Dato : 20-03-03 16:54

> Det er formentlig på grund af for lange filnavne.
>
> Der er noget ned at det kan omgås, hvordan husker jeg ikke, men
> spørger du i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom, så er der sikkert
> nogen der, der kan hjælpe dig.

tak for dit svar - det prøver jeg lige af...

Fra : Per Ahm

Dato : 20-03-03 22:01

"Klostervej" <dorthe2107@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Jeg ville gernel lave en back-up af "Mine Web-steder" - brænde det ned på
en
> cd.

Pak evt. din mappe i en zip fil, og brænd din backup!

--
Per Ahm - www.perahm.dk

Fra : Klostervej

Dato : 21-03-03 10:53

> en cd.
>

> Pak evt. din mappe i en zip fil, og brænd din backup!

Mange tak for svaret, men det skaber et andet problem. Derved opretter Nero
en imagefil (.nrg). Men hvad gør jeg så?
Det er måske bare en detalje? Umiddelbart starter Nero, når jeg
dobbeltklikker på den nye fil, men så popper den igen op og siger jeg skal
gemme imagefil.
Mvh
Dorthe

(Ps.: Det er virkelig mange filer, der skal omdøbes, og jeg tror der går en
helt masse galt inde i min FrontPage hjemmeside, hvis jeg blot begiver mig
ud en major omdøbningsproces???
_
Jeg fik samme råd i dk.edb.hardware.drev.cd-rom - og har sendt det samme
svar dertil.

Fra : hcma

Dato : 21-03-03 11:28

> på

> Mange tak for svaret, men det skaber et andet problem.

Jeg har lige prøvet:
Benytter Nero 5.5.9.17
Zipper "mit_websted", Giver zip-filen et passende navn og gemmer den.
Åbner Nero og vælger CD-rom (ISO) -> new -> trækker zip-filen over i
kompileringsvinduet og vælger Brænd
Processen foregår helt normalt uden mærkelige meddelelser.
m v h
HC

Fra : Klostervej

Dato : 21-03-03 14:45

> [...]
> kompileringsvinduet og vælger Brænd
> Processen foregår helt normalt uden mærkelige meddelelser.

Æv altså. Det er lige den version jeg har. Den fulgte med vores brænder, og
eftersom vi ikke har ret meget forstand på IT, så har vi "selvfølgelig" ikke
lavet om på nogle indstillinger.
Men jeg prøver lige at lave en kopi for jeg kan se, du har en underscore i
stedet for mellemrum, som XP'en jo automatisk har foreslået. (Dog har jeg
ikke tidligere haft problemer med at brænde filer indholdende mellemrum)
Mvh
Dorthe

Fra : Klostervej

Dato : 21-03-03 14:49

> [...]
> ikke tidligere haft problemer med at brænde filer indholdende mellemrum)

Det virkede heller ikke. Der kommer den meddelelse - helt i starten af
brændingen - "Gem imagefil".... ;o(

Fra : *XxX*

Dato : 23-03-03 19:58

> Det virkede heller ikke. Der kommer den meddelelse - helt i starten af
> brændingen - "Gem imagefil".... ;o(

Kan ikke se der skulle være en fejl, men prøv at genninstallere din
software. Og husk hvis du IKKE kar lavet siden har du IKKE copyright på den
og det vil sige at du IKKE må brænde den.

P.S. But who cares.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-03-03 14:07

Ikke korrekt. Så længe det er til dit eget brug må du godt lave en
kopi.
Der skelnes her ikke imellem om kopien ligger på din HD (browser
cache) eller andet steds.

Fra : Klostervej

Dato : 24-03-03 19:52

> [...]
den
> og det vil sige at du IKKE må brænde den.

Jamen det er skam min helt egen private familieside, som nu fylder 10MB, og
der ligger mange timers arbejde bag, så jeg ville frygtelig gerne have en
kopi på cd.
http://hjem.tele2adsl.dk/baadsgaard/
Men jeg må lige prøve at geninstallere Nero. Det har vi bare ikke haft behov
for før. Men hvis I mener, det kunne virke, så skal det afprøves. Jeg kommer
med en melding senere.
Mvh
Dorthe

Fra : Klostervej

Dato : 26-03-03 20:20

> [...]
den
> og det vil sige at du IKKE må brænde den.

Hej!
Det var åbenbart det, der skulle til. Jeg geninstallerede og så kunne jeg
godt brænde zip-filen. Det er dog irriterende, at man skal geninstallere et
program.... det skal bare funke!
Men jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpen.
Mvh
Dorthe