mistet killing
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 20-03-03 14:59

Hej

Vi har desværre mistet en af vores dejlige killinger som igår bare blev
svagere og svagere, vi gjorde alt hvad der var at gøre men intet hjalp og i
nat sov han
ind mens han lå i mine ænder

Han er hertil morgen blevet opduceret og vi har lige fået svaret af
dyrlægen,hans ene lunge var ikke udviklet ordentlig og han er derfor blevet
så svag,dyrlægen sagde det hang sammen med at han er født på 58 dagen og
selv om han
har syntes frisk nok, men lidt mindre end sine søskende så har det været der
fra starten.

Så mit spørgsmål er om andre har oplevet det før ?

Dyrlægen har i eftermiddag været her og lyttet / set på de andre som alle
trives fint, så der er ingen fare med dem

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte- Killinger Tilsalg
www.sacala.dk

Fra : Jonas Jensen

Dato : 20-03-03 15:16

Hej Gitte

Det var dog trist
Jeg føler med dig. Mine coonies og jeg sender trøstende spin og tanker.

Jonas

Fra : Birgitte

Dato : 20-03-03 15:48

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> MVH
> Gitte
> DK Sacala´s Norske Skovkatte- Killinger Tilsalg

Hej Gitte
Ævvvv... Jeg føler med dig.
Ja vi var ude for det et par gange med vores mco Hootie, hun fødte faktisk 2
gange i rap flere dage for tidlig og alle killingerne gik til...
Hold godt øje med missemoderen næste gang hun skal have killinger, nogle
hunkatte har tendens til at ville føde for tidlig, vi har valgt nu at
neutralisere Hootie, hun bor hos en veninde nu.
Når killinger fødes for tidlig er det ligesom med kuvøsebørn, deres lunger
er ikke veludviklet og de klapper som regel sammen.
Ved for tidlig fødte killinger er de føste 14 dage kritiske.
Når lungerne klapper sammen er der som regel ikke noget at stille op,
killingen bruger al kraft på blot at trække vejret, og stopper på samme tid
med at tage føde til sig.
Sørg for god varme i fødekassen, så killingerne ikke skal bruge mere energi
end højest nødvendig, for en killing bruger også energi på at holde sig
varm.
Held og lykke med resten.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-03-03 16:31

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> writes:

> [...]
> svagere og svagere, vi gjorde alt hvad der var at gøre men intet hjalp og i

Hvor trist :tåre:
Melissa sender straks et trøstespinbrum..

Ann R. har et eller andet sted på sin hjemmeside et digt om at miste
en miver, fordi den skulle prøve hvad kærlighed er. Så det er måske
også tilfældet for jeres lille miv...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-03-03 16:43

Hej Gitte!
Hvor er jeg ked af at høre det Hvor er det uretfærdigt når sådan
noget sker, men desværre sker det når man opdrætter.

Held og lykke med missemor og e dejlige små!

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-03-03 17:06

In article <m31y12gim3.fsf@henrik.misbamsen>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> Ann R. har et eller andet sted på sin hjemmeside et digt om at miste
> en miver, fordi den skulle prøve hvad kærlighed er. Så det er måske
> også tilfældet for jeres lille miv...

Hej

Jo - jeg tænkte selv på den historie, men turde ikke forslå den, fordi
den måske ville "gå for tæt på"... Men hvis du vil se den, er her et
direkte link:
http://www.geocities.com/ann_rudbeck/rainbowbridgeret.html
Det er i hvert fald en rigtig sød tanke - og der ville være en smule
mere fornuft i galskaben, hvis det virkelig _er_ sådan tingene hænger
sammen...
Mange varme hilsner til dig - og også til Helle, der mistede en lille
pigemis for nylig.

Knus fra Ann R

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 20-03-03 17:12

> [...]
> sammen...
> Mange varme hilsner til dig - og også til Helle, der mistede en lille

Hej

Tak for jeres varme ord og den søde historie, sidder og kigge på de 3 der nu
ligger og patter ved deres mor og trives fint og tænker på hvor heldig vi er
at have dem det varmer og trøster.

MVH
Gitte

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-03-03 17:57

Hej Gitte!
Jeg synes du skal læse dette digt, som jeg fik tilsendt af en
opdrætter i USA, da vi mistede vores lille Alison d. 24/10 sidste år,
7 uger gl. Jeg kan stadig få helt tårer i øjnene når jeg læser det.
Men det er rart, for det er ligesom om at det giver lidt mening, at vi
skulle miste vores små guldsklumper.

Lend me a kitten

I will lend to you for a while a kitten, God said.
For you to love while she lives, and mourn when she's dead.
Maybe for twelve or fourteen years, or maybe two or three.

But will you, 'till I call her back, take care of her for me? She'll
bring her charms to gladden you and, should her stay be brief, you'll
always have her memories as solace for your grief. I cannot promise
she will stay, since all from earth return. But there are lessons
taught below I want this kitten to learn.

I've looked the whole world over in search of teachers true. And from
the folk that crowds life's land I have chosen you. Now will you give
her all your love, nor think the labor vain? Nor hate me when I come
to take my kitten home again?

My heart replied, "My Lord, Thy Will Be Done"

For all the joys this kitten brings the risk of grief I'll run. We'll
shelter her with tenderness, we'll love her while we may. And for the
happiness we've known, forever grateful stay. But should you call her
back much sooner than we planned. We'll brave the bitter grief that
comes, and try to understand. If, by our love we've managed your
wishes to achieve, Then in memory of her who we loved, please help us
while we grieve. When our cherished kitten departs this world of
strife, Please send yet another needing soul for us to love all her
life.

-Author Unknown
Adapted from Thy Will Be Done by Edgar Guest

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

On Thu, 20 Mar 2003 17:11:47 +0100, "Gitte S. Eriksen"

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 20-03-03 18:01

Hej Louise

Takker, har læst det på din side og man får jo en kæmpe klump i halsen og
tårer i øjenene af at læse det.
Men tak for det

MVH
Gitte

Fra : Morten Skjershede

Dato : 20-03-03 17:36

Kære Gitte

Vi føler dybt med dig over tabet.
Det er altid trist at miste.
Men det er dog altid en trøst at alle de andre killinger trives og er ved
godt mod.

Trøstende hislner fra
Ulrich, Morten + alle misserne også de 10 små killinger.

www.dk-yeoman.dk
Cornish Rex- Killinger til salg!