Video out på iBook
Fra : Franz Berliner

Dato : 20-03-03 10:12

Er det lykkedes for nogen at få en iBook (500mhz firewire OSX) til at
vise et brugbart videosignal på et tv? Og i så fald hvordan?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 20-03-03 12:21

In article <1fs46v9.9261rf1jki8iuN%stuff@kampp.dk>,
stuff@kampp.dk (Franz Berliner) wrote:

> Er det lykkedes for nogen at få en iBook (500mhz firewire OSX) til at
> vise et brugbart videosignal på et tv? Og i så fald hvordan?

Du skal vist bruge en bestemt adapter som koster en 2-300 kr.

Den stikkes i mini-jack'en og ender vist i et rødt, et gult og et hvidt
stik, som kan stikkes i fjernsynet.

Hvis du ikke har rød-hvid-gul-stik på dit fjernsyn, kan du købe en
scart-adapter til en 50'er hos Brinck Elektronik.

Kablet fås vist på AppleStore.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Franz Berliner

Dato : 20-03-03 19:49

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> Du skal vist bruge en bestemt adapter som koster en 2-300 kr.

Ja, men er det ikke bare et alm. kabel ligesom dem man bruger til
consumer videocams?

Jeg kan godt få den til at vise den eksterne skærm i Displays, men det
virker som om den ikke kører ved den rigtige frekvens eller sådan noget
- selvom det er et helt og aldeles ganske almindeligt fjernsyn.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Johnny Louis

Dato : 20-03-03 21:36

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Ja, men er det ikke bare et alm. kabel ligesom dem man bruger til
> consumer videocams?

Nej det er det ikke, selvom det ligner meget.
Først da jeg fik besøg af en med det originale Apple kabel gik det op
for mig at der er forskel på kablerne.

Johnny Louis

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-03-03 21:39

On Thu, 20 Mar 2003 21:35:35 +0100, Johnny Louis wrote:

> Nej det er det ikke, selvom det ligner meget.
> Først da jeg fik besøg af en med det originale Apple kabel gik det op
> for mig at der er forskel på kablerne.

Ja, pinden er en del længere på det rigtige kabel.

Fra : Johnny Louis

Dato : 20-03-03 21:44

Martin Edlich <newsspam4@martin.edlich.dk> wrote:

> Ja, pinden er en del længere på det rigtige kabel.

Ja det er vist rigtigt, umiddelbart så det ud som om den eneste forskel
var farven, hvid på det originale og sort på det uoriginale.

Johnny Louis

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-03-03 12:11

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> Ja det er vist rigtigt, umiddelbart så det ud som om den eneste forskel
> var farven, hvid på det originale og sort på det uoriginale.

Tak for svarene. Jeg har købt det original og det hele fungerer fint nu.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb