Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til valg af Digi-kamera...
Fra : Schulz

Dato : 20-03-03 00:18

Hejsa!

Min kæreste og jeg skal have en lille... Dette er vi selvfølgelig meget
glade for, og vi vil derfor gerne have et digitalkamera, så vi kan forevige
nogle gode stunder...

Vores ønsker er følgende:

- God billedkvalitet.
- Nemt at anvende. (Ingen af os er fotografer)
- Helst ca. 3 megapixel (min 2).
- Min. 2x optisk zoom.
- Der skal kunne tilsluttes adapter eller dockingstation.
- Kameraet skal kunne tilsluttes TV.
- Det må gerne kunne optage små filmklip med lyd.
- Budget 2-4000,-kr.
- Er der noget vigtigt, som jeg har overset?

Jeg har selv tænkt på Canon's A300, A40, A60 & A70 samt Sony's DSC P52 (når
den kommer). Eller hvad med Sony's u20? Den er lidt fræk og tiltaler mig
lidt pga. størrelsen!

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-03-03 00:28

Schulz <schulz@schulzcomputer.dk> skrev:
[klip]
> [...]
>filmklip med lyd.
>- Budget 2-4000,-kr.
>- Er der noget vigtigt, som jeg har overset?

A40 er iflg flere forhandlere officielt udgået - A70 er afløser
Og på alle måder bedre ende A40. Har selv kig på det -
pris/kvalitets/funktionsforholdet er usædvanligt godt til den pris
(32-3300 kr). Jeg tror Canon er ude efter konkurrenterne.
A60 kan det samme - undtagen video-faciliteten (køb også et video-
kamera hvis i vil ha' video - jeres lille blir' aldrig lille
igen...) og er jo "kun" 2 Mpix.

>samt Sony's DSC P52 (når den kommer).

Har jeg ikke set på - Sony er ikke "gammel" kamera-producent ->
jeg ved ikke rigtigt hvad de er til.

>Eller hvad med Sony's
>u20? Den er lidt fræk og tiltaler mig
>lidt pga. størrelsen!

Jo - det er frækt. Men jeg har lige set efter: ligesom "lillebror"
modellen U10 har den ingen optisk søger. Lcd-skærmen er ganske
sikkert ret ubrugelig i stærk sollys. Dette gælde vel nok over 90%
af digi-kameraer.

Jeg har i øjeblikket ~950 Mb test-billeder liggende. Det er hvad
jeg - endnu - har hentet på nettet i min søgen efter et godt
kamera i mellemprisklassen. Til mit brug har A70'eren
tilstrækkelig opløsning, giver flotte billeder og har
tilstrækkeligt med manuelle muligheder (er vant til at bruge SLR-
kameraer i den tunge ende). Måske mener du lige nu at du ikke vil
bruge andet end fuldautomatik, men hen ad vejen vil du måske savne
flere mulighede.
Og du får svært ved at få flere fuktioner i kameraet senere - du
må smide det ud og købe et nyt !
Og jeg tror virkeligt at udviklingen på markedet allerede så småt
er kommet dertil at brugte digi-kameraer er svære at få penge for.
F.eks. A70'eren udkonkurrerer i mine øjne væsentligt dyrere brugte.
Sigma (kamera + objektivproducent) har allerede en ny model ude
med en ny type chip, som mange har store forventninger til.
Og som forventes at blive temmelig billig i løbet af et stykke tid.

Men alt i alt blot mine ideer og anskuelser af sagen - håber det
hjælper lidt mere end det forvirrer...

Mvh
Jesper

--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-03-03 14:39

"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> wrote in message

> Jeg har selv tænkt på Canon's A300, A40, A60 & A70 samt Sony's DSC P52
(når
> den kommer). Eller hvad med Sony's u20? Den er lidt fræk og tiltaler mig
> lidt pga. størrelsen!

Jeg synes du skulle se på Olympus C220zoom, et 2 Mpixel-kamera der tager
gode billeder, og til en overkommelig pris:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324677954

Det opfylder så vidt jeg kan se alle dine krav, og det gør vel ikke noget at
det rammer den nedre ende af budgettet -)

Venlig hilsen
Alex Linaa