Skærmbilleder; hvor er [CAPS LOCK]+SHIFT+
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 19-03-03 19:49

Hvordan tager jeg et billede af det aktive vindue???
I OS 9 var det med flash-it og ved at taste *subj*

Blev ikke klogere af hjælpen til Grab / Skærmbillede...
pft

Fra : Morten Lind

Dato : 19-03-03 20:28

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Hvordan tager jeg et billede af det aktive vindue???
> I OS 9 var det med flash-it og ved at taste *subj*
>
> Blev ikke klogere af hjælpen til Grab / Skærmbillede...
> pft

Hvis du trykker Æble+shift+4, bliver markøren til et sigtekorn, som du
kan "fotografere" med - træk "sigtekornet" hen over det, du vil have et
billede af og slip musen, når du er færdig.
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-03-03 20:55

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hvis du trykker Æble+shift+4, bliver markøren til et sigtekorn, som du
> kan "fotografere" med - træk "sigtekornet" hen over det, du vil have et
> billede af og slip musen, når du er færdig.

Når nu vi er ved dette: Hvorfor bliver disse skærm"fotos" til
..pdf-filer?
Og kan man ændre dette?
Martin

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-03-03 21:26

in article 1fs34qs.1dsp8vuf0d82oN%mortenlind@mac.com, Morten Lind at
mortenlind@mac.com wrote on 19/03/03 20:28:

> Hvis du trykker Æble+shift+4, bliver markøren til et sigtekorn, som du
> kan "fotografere" med - træk "sigtekornet" hen over det, du vil have et
> billede af og slip musen, når du er færdig.

Shift+ævle+4+space virker bedre til at lave billeder af vinduer.

--
/peter

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-03-03 21:40

Tryk Æble+Shift+3 for at fotografere hele skærmarealet

Tryk Æble+Shift+4 for at fotografere et område af skærmen

Tryk Æble+Shift+4 og efterfølgende spacebar (mellemrumstangenten) for at
fotografere et bestemt vindue

filerne kan herefter importeres i Photo Shop ell. lign.
og omdøbes til div. filformater.
Hvorfor man har valgt at screendumps skal fremstilles i pdf må guderne
vide.... men jeg gætter på at man med pdf kan åbne filerne på tværs af alle
platforme.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 19-03-03 22:48

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Tryk Æble+Shift+4 og efterfølgende spacebar (mellemrumstangenten) for at
> fotografere et bestemt vindue
YES! - så er vi fremme!
Tak for det.

Men igen [som i OS 9] et (sjældent) eksempel på en lille ting, der
nogengange er nemmere i Windows... {pardon my French}

Hvad gør man, for bare at få vinduesbilledet kopieret til skuffen?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-03-03 22:55

> [...]

> nogengange er nemmere i Windows... {pardon my French}
>
> Hvad gør man, for bare at få vinduesbilledet kopieret til skuffen?

tilføjer CTRL til omtalte tastekombinationer.
--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 19-03-03 23:23

> tilføjer CTRL til omtalte tastekombinationer.

CTRL+Æble+Shift+4 og efterfølgende spacebar, tjah, det giver næsten lige så
meget fingerfærdighed som at spille klaver

Fra : Morten Lind

Dato : 20-03-03 09:07

> CTRL+Æble+Shift+4 og efterfølgende spacebar, tjah, det giver næsten lige så
> meget fingerfærdighed som at spille klaver

Ja, det er godt, man ikke er en énarmet tyveknægt
M.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-03-03 09:51

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Ja, det er godt, man ikke er en énarmet tyveknægt
> M.
Ja, jeg må ihvertfald droppe skærmdumps, når jeg har min baby på armen
*G*

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-03-03 11:41

> CTRL+Æble+Shift+4 og efterfølgende spacebar, tjah, det giver næsten lige så
> meget fingerfærdighed som at spille klaver

Ja, ja, man kan starte med æble-skift-4 når man vil fotografere vinduet
(så får man også et kig på kameraet ...) - og så først bagefter slå på
spacebaren.
martinP

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-03-03 09:51

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> tilføjer CTRL til omtalte tastekombinationer.
Strålende, tak!