/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Telia, unlocked 3210 - spørger efter sikke~
Fra : Flemming Joensson


Dato : 19-03-01 19:23

Hejsa,
min kæreste har nu haft sin telia telefon (3210) i lidt over 7 måneder og
har sendt en skriftlig ansøgning ind til Telia hvori IMEI nummer osv. var
angivet, desuden skrev vi at vi SKULLE bruge sikkerhedskoden, da vi ikke
selv havde ændret den og den ikke er de standard 12345 som Nokia sætter den
til. (Hvilket må betyde at Telia har ændret den, da hun ikke selv har pillet
med denne kode.)

Vi modtog så, et standardbrev tilbage med en vejledning i at "unlocke"
telefonen - hvilket vi fulgte, og det lykkedes. Men vi fik ikke udleveret
nogen Sikkerhedskode, og den spørger stadig efter sikkerhedskoden. Som vi
UDTRYKKELIGT bad om at få udleveret sammen med unlock koden.
Telia support siger at de ikke kender denne kode, og at vi er nødt til at
sende telefonen ind til dem for at de kan fjerne den.

Da min kæreste meget nødigt vil undvære sin telefon i ukendt lang tid, blev
jeg sat på sagen med at finde denne sikkerhedskode. Jeg har læst på news at
man med et datakabel til en 3210 kan aflæse sikkerhedskoden i Logomanager,
men da jeg ikke kender ret meget til en 3210, kan det være jeg spørger dumt,
men hvor sættes dette datakabel til. Jeg har en 6150, og de stik minder
overhovedet ikke om hinanden. Det er selvfølgelig også muligt at det er en
and, men da jeg er rimelig meget på bar bund med en 3210 kan jeg ikke så
godt udelukke disse muligheder.
Hvis der skulle være nogle af jer som kender noget til disse sikkerhedskoder
og hvordan de omgås, vil jeg da meget gerne vide det.

På forhånd tak
Flemming

PS: nej jeg kan ikke bare sætte Telia kortet i, da den spørger efter
sikkerhedskoden når jeg prøver at slå sikkerhed fra i telefonens
sikkerhedsmenu.



 
 
Morten Fruergaard (19-03-2001)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 19-03-01 19:49

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:995ip9$cj6$1@sunsite.dk...
> Jeg har læst på news at man med et datakabel til en 3210 kan aflæse
sikkerhedskoden i Logomanager,

Korrekt.

> men da jeg ikke kender ret meget til en 3210, kan det være jeg spørger dumt,
> men hvor sættes dette datakabel til.

Du tager bag-coveret af, stikket sættes i til højre for batteriet lidt over
midten!

Har du kablet?
og programmet?

--
Mvh. Morten Fruergaard
'95 Nissan Patrol 2,8 TD GR 4x4 til salg
Med ALT i udstyr. Km. 110.000, fejlfri FDM/syn.
Pris kun kr. 130.000 - se mere på www.patrol.dk




Flemming Joensson (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 20-03-01 15:25

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mitefternavn.com> wrote in message
news:995kbr$lh2$2@sunsite.dk...
> Korrekt.
>
> > men da jeg ikke kender ret meget til en 3210, kan det være jeg spørger
dumt,
> > men hvor sættes dette datakabel til.
>
> Du tager bag-coveret af, stikket sættes i til højre for batteriet lidt
over
> midten!
OK, det vil jeg kigge på.

>
> Har du kablet?
> og programmet?

Jeg har logomanager 1.1.9, men jeg har ikke noget kabel.
Hvis der er nogen i Aalborg, der vil låne mig et i en dags tid, ville det
være toppen.
Jeg er fattig studerende, men en 50'er i dusør kan vi nok godt finde ud af.

Evt. kan jeg bringe telefonen til kablet og så kunne det ordnes der ??

mvh
Flemming



LMarr (19-03-2001)
Kommentar
Fra : LMarr


Dato : 19-03-01 21:53

Den Mon, 19 Mar 2001 19:23:08 +0100 skrev "Flemming Joensson"
<joensson@cs.auc.dk> :

>Vi modtog så, et standardbrev tilbage med en vejledning i at "unlocke"
>telefonen

Gider du ikke poste den vejledning, please


--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Møgelmose (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Møgelmose


Dato : 20-03-01 14:39

hvis du ikke har lyst til alt det med registrering osv. så prøv nokiatool
ikke så meget bullshit men et godt og funktionelt program (der oså kan
unlocke alle 3210ere udover 6.00 hæhæ)


MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.brinck.dk/mobil.htm



LMarr (20-03-2001)
Kommentar
Fra : LMarr


Dato : 20-03-01 15:01

Den Tue, 20 Mar 2001 14:38:54 +0100 skrev "Møgelmose" <mogel@post6.tele.dk>
:

>hvis du ikke har lyst til alt det med registrering osv. så prøv nokiatool
>ikke så meget bullshit men et godt og funktionelt program (der oså kan
>unlocke alle 3210ere udover 6.00 hæhæ)

Aha - er der sket noget jeg er gået glip af ?
Er det ikke nødvendigt at adskille hele telefonen, og lege med statisk
elektricitet og EEPROM mere ?
--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Lasse Hedegaard (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 20-03-01 17:10

LMarr skrev:

>Er det ikke nødvendigt at adskille hele telefonen, og lege med statisk
>elektricitet og EEPROM mere ?

Jo, med et almindeligt datakabel og NokiaTool, der skal du gøre sådan.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Søren C. Fischer (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 20-03-01 18:29

Den Tue, 20 Mar 2001 17:09:33 +0100 skrev Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
:

>LMarr skrev:
>
>>Er det ikke nødvendigt at adskille hele telefonen, og lege med statisk
>>elektricitet og EEPROM mere ?
>
>Jo, med et almindeligt datakabel og NokiaTool, der skal du gøre sådan.

øhh...
hvad skal jeg så bruge for at undgå adskillelse m.m. ?
fortæl fortæl

--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Lasse Hedegaard (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 20-03-01 19:03

Søren C. Fischer skrev:

>øhh...
>hvad skal jeg så bruge for at undgå adskillelse m.m. ?
>fortæl fortæl

Så skal du bruge et Nokia/Dejan Flasher kabel og tilhørende software.

Man kan ikke låse 5.31 og 5.36 op med et alm. datakabel uden at skille
telefonen ad.
6.00 kan slet ikke låses op med alm. datakabel.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Søren C. Fischer (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 20-03-01 19:46

Den Tue, 20 Mar 2001 19:02:56 +0100 skrev Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
:

>Søren C. Fischer skrev:
>
>>øhh...
>>hvad skal jeg så bruge for at undgå adskillelse m.m. ?
>>fortæl fortæl
>
>Så skal du bruge et Nokia/Dejan Flasher kabel og tilhørende software.
>

Ja, jeg har 5.36 i mine to 3210'ere...
Hvor kan man købe sådan et kabel ?

--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Flemming Joensson (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 20-03-01 21:18

> Ja, jeg har 5.36 i mine to 3210'ere...

Hvordan ser man versionsnummeret?




Lasse Hedegaard (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 20-03-01 21:19

Flemming Joensson skrev:

>Hvordan ser man versionsnummeret?

Tast *#0000#
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Dennis Pedersen (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-03-01 22:44


"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
news:p99fbt09kio1h6v7rh0ainsc6egtvv6ht3@4ax.com...
> Den Tue, 20 Mar 2001 19:02:56 +0100 skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>
> :
>
> >Søren C. Fischer skrev:
> >
> >>øhh...
> >>hvad skal jeg så bruge for at undgå adskillelse m.m. ?
> >>fortæl fortæl
> >
> >Så skal du bruge et Nokia/Dejan Flasher kabel og tilhørende software.
> >
>
> Ja, jeg har 5.36 i mine to 3210'ere...
> Hvor kan man købe sådan et kabel ?

www.mobiltricks.dk har sådan en webshop ting der koster det 145,-

/Dennis





Lasse Hedegaard (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 20-03-01 23:05

Dennis Pedersen skrev:

>www.mobiltricks.dk har sådan en webshop ting der koster det 145,-

Det er et almindeligt datakabel, det kan man ikke bruge.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Dennis Pedersen (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-03-01 23:15


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:q0lfbt8ijvjcas0h8qlktnipfslk2fp9t4@tnews.inet.tele.dk...
> Dennis Pedersen skrev:
>
> >www.mobiltricks.dk har sådan en webshop ting der koster det 145,-
>
> Det er et almindeligt datakabel, det kan man ikke bruge.

Nu er jeg da ikke ligefrem ekspert.
Men så vidt jeg har kunne regne mig frem til så er M-bus til at lave sjove
ting og sager i telefonen ;)
På siden står der 'Datakabel til Nokia 3210 F/M2bus.' , det tolker jeg som
at den kan køre både F og M bus (?)
Men det kan være det bare er mig der er dåm? ;))

/Dennis



Lasse Hedegaard (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 20-03-01 23:19

Dennis Pedersen skrev:

>Men så vidt jeg har kunne regne mig frem til så er M-bus til at lave sjove
>ting og sager i telefonen ;)

Det kan det være, ja...

>På siden står der 'Datakabel til Nokia 3210 F/M2bus.' , det tolker jeg som
>at den kan køre både F og M bus (?)

Yup, det er også korrekt. Men man skal bruge et 3. slags kabel, et
Dejan Flasher kabel til nyere Nokia-telefoner. Det er noget af
EEPROMen der skal flashes (overskrives), og det kan man hverken med F
eller M-bus.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Dennis Pedersen (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-03-01 23:29


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:qplfbt0oiun6qiaeqt86u8nuab2f8op11g@tnews.inet.tele.dk...
> Dennis Pedersen skrev:
>
> >Men så vidt jeg har kunne regne mig frem til så er M-bus til at lave
sjove
> >ting og sager i telefonen ;)
>
> Det kan det være, ja...
>
> >På siden står der 'Datakabel til Nokia 3210 F/M2bus.' , det tolker jeg
som
> >at den kan køre både F og M bus (?)
>
> Yup, det er også korrekt. Men man skal bruge et 3. slags kabel, et
> Dejan Flasher kabel til nyere Nokia-telefoner. Det er noget af
> EEPROMen der skal flashes (overskrives), og det kan man hverken med F
> eller M-bus.

Føjda.
Ja de går hen og blive helt smarte de mobil producenter , hehe ;)

/Dennis



Dennis Pedersen (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-03-01 22:42


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:tn6fbtgc6is1rb0l93frriv574r5en0eco@tnews.inet.tele.dk...
> Søren C. Fischer skrev:
>
> >øhh...
> >hvad skal jeg så bruge for at undgå adskillelse m.m. ?
> >fortæl fortæl
>
> Så skal du bruge et Nokia/Dejan Flasher kabel og tilhørende software.
>
> Man kan ikke låse 5.31 og 5.36 op med et alm. datakabel uden at skille
> telefonen ad.
> 6.00 kan slet ikke låses op med alm. datakabel.

Det lyder grimt - er det også sådan det forholder sig med 6210 , eller kan
man lave noget magi med et datakabel der? :)

/Dennis



Lasse Hedegaard (20-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 20-03-01 23:06

Dennis Pedersen skrev:

>Det lyder grimt - er det også sådan det forholder sig med 6210 , eller kan
>man lave noget magi med et datakabel der? :)

Jeg er ikke 100%, men jeg mener ikke man med alm. datakabel kan åbne
nogle 6210ere.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

N/A (23-03-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 23-03-01 23:52



Lasse Hedegaard (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 23-03-01 23:52

Andresen skrev:

>mener du det seriøst?

Ja.

>hvad specielt er der ved 6.0'eren???

Well, den kan ikke lukkes op med alm. datakabel :)
Jeg ved ikke om der er andre forskelle mellem 5.36 og 6.00

- Versioner før 5.31 kan åbnes med alm. datakabel.
- V. 5.31 og 5.36 kan "til dels" åbnes med alm. datakabel. Det kræver
oveni, at man skal sidde og rode med at kortslutte nogle ben på en
chip o.a.
- V 6.00 (og alle andre) kan åbnes med et Dejan Flasher-kabel.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Flemming Joensson (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 23-03-01 09:43

Her kommer vejledningen:

"Følgende skal indtastes rimelig hurtigt, (der behøves ikke at være
SIM-kort i telefonen mens det udføres.)"

1. Tryk én gang på # tasten
2. Tryk 3 gange på * tasten
Vent et kort øjeblik
3. Tryk fire gange på * tasten
vent et kort øjeblik
4. Tryk to gange på * tasten
5. Indtast 10-cifret kode som Telia har udleveret
6. Tryk 2 gange på * tasten
7. Tryk på 1 (et)
8. Tryk #
Så skal der stå i displayet "Sim not restricted"

mvh
Flemming

"LMarr" <soren@fischer.as> wrote in message
news:gcscbt4njhg37l3lt4os29ueq6cn5o21cp@4ax.com...
> Den Mon, 19 Mar 2001 19:23:08 +0100 skrev "Flemming Joensson"
> <joensson@cs.auc.dk> :
>
> >Vi modtog så, et standardbrev tilbage med en vejledning i at "unlocke"
> >telefonen
>
> Gider du ikke poste den vejledning, please
>
>
> --
> Søren C. Fischer
> http://www.soren.fischer.as



Møgelmose (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Møgelmose


Dato : 23-03-01 23:33

Den kode har du vel ikke også en af mine venners halvbror sidder ved et bord
hvor 3 af koderne står men han glemmer at få dem med hjem og det har han
gjort i næsten et år nu... men den kode du har fået var det en speciel kode
kun til din telefon eller hvad... Hvad software vers. har du (*#0000#)?


MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste