Mailproblemer - Tiscali
Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-03-03 14:40

Hej,

jeg har problemer med at trække et par mails ned - jeg mener man kan
gå ind og slette dem direkte på udbyderens server (Tiscali), men jeg
kan ikke finde noget på Tiscalis side om, hvordan jeg skal gøre.

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Vh. Morten

Fra : Klaus Jacobsen

Dato : 19-03-03 14:45

> jeg har problemer med at trække et par mails ned - jeg mener man kan
> gå ind og slette dem direkte på udbyderens server (Tiscali), men jeg
> kan ikke finde noget på Tiscalis side om, hvordan jeg skal gøre.

Det kan gøres via. deres webmail som kan findes på http://webmail.tiscali.dk
:)

Hilsen
Klaus

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 14:46

On 19 Mar 2003 05:40:00 -0800, mdn@12move.dk (Morten Nielsen) wrote:

> [...]
>gå ind og slette dem direkte på udbyderens server (Tiscali), men jeg
>kan ikke finde noget på Tiscalis side om, hvordan jeg skal gøre.

Mailwasher kan gøre det.
Ikke lige hvad programmet er beregnet til, men det virker.

Du kan finde det med Google

mvh Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-03-03 14:47

"Morten Nielsen" <mdn@12move.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har problemer med at trække et par mails ned - jeg mener man kan
> gå ind og slette dem direkte på udbyderens server (Tiscali)

Gå i dos-prompt
telnet tiscalis.mail.server.dk 110
user BRUGERNAVN
pass PASSWORD
list

Du får nu en liste over mailnumre og størrelser.

For at se en mail skriver du:
retr NUMMER

For at slette en mail skriver du:
dele NUMMER

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Thomas Corell

Dato : 19-03-03 14:49

Martin Højriis Kristensen wrote:
> [...]
> pass PASSWORD
> list
>
> Du får nu en liste over mailnumre og størrelser.

Lige en bemærkning. de mail's man markerer til sletning, slettes reelt
først når man skriver 'quit'.

Hvis man slår sin telnet hårdt ned, vil de ikke blive slettet.

--
Don't waste space

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-03-03 14:50

Hej Morten Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Gå ind på <http://www.tiscali.dk/webmail/>. Når du er kommet ind,
klikker på du inbox, hvis du ikke automatisk lander i den. (Jeg kan
ikke huske, hvordan den står default).
Resten forklarer sig selv.

For en god ordens skyld er det egentlig ikke nogen webmail (men kan
også bruges som en sådan) men selve postkassen, du går ind i.

PS: Der ville være flere til at hjælpe med specifikke Tiscalispørgsmål
i fx <news:worldonline.dk.support> end her.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 19-03-03 14:54

> PS: Der ville være flere til at hjælpe med specifikke
> Tiscalispørgsmål i fx <news:worldonline.dk.support> end her.

Selvfølgelig forudsat han er Tiscali kunde...

--
Palle Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-03-03 15:17

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Selvfølgelig forudsat han er Tiscali kunde...

Du har faktisk ret i, at jeg var lidt hurtigt ude - omend i en anden
betydning.

Han postede fra "NNTP-Posting-Host: 212.54.91.144", så Tiscalikunde er
han. Men han postede også via google, hvilket jeg ikke bemærkede. Så
det kræver altså skift til en nyhedslæser.

--
Hygge fra Århus - Rudi