KatteHår (igen)
Fra : preben sørensen

Dato : 19-03-03 14:01

Hej Allesammen.

Har læst den tidliger tråd om kattehår og støvsugning !!

Alle katte selvfølig taber nogle hår men min kat er ved at kvæles i hår,
opkast af hårboller.det forkommer mig unaturligt at den fæller så meget. det
er en indedørs kat, så den burde ikke regulerer pælsen efter vejeret vel ?
den bliver jævnligt børste.

mit spørgsmål er derfor: er der noget man kan give katten så den ikke fæller
så meget ? her tænker jeg på om jeg måske giver min kat forkert det fodre
( tørkost fra netto, tør-pussi, tør-wiskat, tun i vand og en del rejer ) er
der et kost tilskud man kan give ? vitaminer mm.

mvh

preben

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-03-03 14:06

Du kan i hvert fald give den noget kattemalt, så den ikke hele tiden skal
kaste hårboller op. Der findes også "hairball control" foder, men jeg har
ikke prøvet det. Kattemalt kan købes hos dyrlægen. Får den græs?
Mine katte har også lige været igennem en kraftig fældning, men nu er det
nede på normalt niveau igen - måske det også er midlertidigt for din kat?

Mvh. Else.

Fra : preben sørensen

Dato : 19-03-03 14:12

Hej

Jeg vil prøve med noget kattemalt og se om det hjælper. og jo den har græs,
plus de af mine planter den ikke kan holde sig fra :( kan nogle stueplanter
forresten være giftige for katten ??

mvh

preben

Fra : Ragna

Dato : 19-03-03 15:03

Hej Preben!

Måske skulle du skifte til at kvalitetsfoder som Hill's, Royal Canin eller
Eukanuba. Alle disse mærker kan købes hos dyrehandlere, og hvis man fodrer
med dem, er man rimelig sikker på, at ens kat får de vitaminer og mineraler,
som de har brug for.
Du kan også give katten nogle gærtabletter som godbidder hver dag. De fås
bl. a. i Brugsen under navnet Crisco. Efter min mening har de en god
indflydelse på pelsen.
Tun og rejer skal man helst ikke give for tit, højst en gang om ugen.på
grund af indholdet af tungmetaller (tror jeg nok)

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Camilla Baird

Dato : 19-03-03 16:11

On 19/03/2003 14:11, in article b59q9o$1vuv$1@news.cybercity.dk, "preben
sørensen" <preclean@[FJERN]ping.dk> wrote:

> [...]
> plus de af mine planter den ikke kan holde sig fra :( kan nogle stueplanter

Ja, det kan de. Der fidnes flere lister på nettet over giftige
stueplanter... Den, jeg lige umiddelbart kan huske, hvor er, er denne:
http://bluewhite.dk/Tips/giftig.htm
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Denise

Dato : 19-03-03 17:57

> [...]
er
> der et kost tilskud man kan give ? vitaminer mm.

Hej Preben
Andre har foreslået ting du kan give (malt, bedre kvalitetsmad o.s.v.), men
du kan selv gøre meget, hvis du reder den hver dag, især i fælleperioden.
Jeg har altid en kam liggende på stuebordet og når kattene kommer for at
kæle, får de lige en hyggetur med kammen. Det er derfor meget sjældent at
vores kaster hårboller op, selv om især Dino (somali) har utrolig meget
pels.
Hilsen Denise