Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Lav 3Dmark 2001 score!!
Fra : NFE

Dato : 18-03-03 23:44

System: P4PE - P42,4B -Asus V9280DDR Ti4200 GeForce 4 / 128MB / 8X - 512 MB
PC2700 Kingston. Når vi kører 3Dmark 2001 scorer den kun 7546 - Det er ca
det samme som jeg scorer med en P4S533 - P4 1,6@2,4 og et ASUS GF3 Ti200
kort. Efter http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-05.html
burde den score omkring 11-12000 - det er godt nok ikke den nyeste driver
der installeret endnu, men det burde ikke gøre så stor en forskel. Alt er
ny-installeret. Får vi det ikke til at køre bedre bliver kortet retuneret.
Hvad er problemet??

--
Mvh.
NFE

Fra : Kuruderu

Dato : 19-03-03 00:53

"NFE" <ask@ask.dk> wrote in message
> [...]
> burde den score omkring 11-12000 - det er godt nok ikke den nyeste driver
> der installeret endnu, men det burde ikke gøre så stor en forskel.

Jo det burde. især hvis du bruger dem som du fik med din på din cd til git
GFX kort.

Alt er
> ny-installeret. Får vi det ikke til at køre bedre bliver kortet retuneret.
> Hvad er problemet??
Drivere.

--
Kuruderu

Don't confuse luck with skill

Remove BLABLA from my email to reply.

Fra : Martin V

Dato : 19-03-03 05:22

> MB
> http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/vgacharts-05.html
>
> Jo det burde. især hvis du bruger dem som du fik med din på din cd til git
> GFX kort.

Den skal godt nok være meget gammel den driver(vi snakker det 8,56) på cden hvis en ny skal
kunne give en forøgelse på ca 4500 3Dmark.
--
Hilsen Martin.

Fra : RpR

Dato : 19-03-03 08:55

> Hvad er problemet??

Lyder som det klassiske jeg-har-ikke-slået-AGP4x-til-i-min-bios problem.

Jeg scorer lige præcis 10000 med mit system:

ECS K7S5A
Athlon XP 2100+ (som så kun er en 1725mhz)
GF4 Ti4200 64mb
512 DDR266

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : NFE

Dato : 19-03-03 11:35

> Lyder som det klassiske jeg-har-ikke-slået-AGP4x-til-i-min-bios problem.
>
> Jeg scorer lige præcis 10000 med mit system:

AGP 4x er slået til.

Jeg fiyttede kortet over i min egen P4S533 og der testede den 10804, og det
kan man vist være tilfreds med.

Jeg satte så mit eget GF3 T200 kort i P4PE'en, og den testede 6000 mod 7500
i mit eget system, så problemet må ligge i MB/Bios - men hvad????

Mvh. NFE

Fra : MaRk

Dato : 19-03-03 18:00

> Hvad er problemet??

Har du lukket *alle* bagrunds programmer når du kører testen??

Fra : NFE

Dato : 19-03-03 18:55

> Har du lukket *alle* bagrunds programmer når du kører testen??

Testen bliver lavet på XP PRO DK ny-installation, hvor der intet andet er
installeret udover 3Dmark, så det kan heller ikke være årsagen. Ram blokken
er også testet på et andet system. Jeg tror bundkortet er tæt på at blive
sendt retur til fordel for en P4S533.

Mvh. NFE

Fra : Mick Johansen [4700]

Dato : 19-03-03 20:33

Det var dog en uhyggelig tanke.. at vælge P4S533 frem for P4PE :( Har du
husket at installere Intel chip drivere (Der følger to selvinstallerende
driverpakker med på CD'en)? Husk også at installere nyeste Detonator. Nu du
er igang med driverne, så husk også lige IAA (Intel Application
Accelerator). Det indbyggede netkort (Broadcom.CRAP) kan også give
problemer, hvis drivere ikke er installeret korrekt eller mangler. At slå
det fra i BIOS er også en mulighed ;)

Pointen er: De drivere der følger med XP er _ikke_ nok til at et P4PE yder
som det skal.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : NFE

Dato : 19-03-03 22:27

> [...]
> det fra i BIOS er også en mulighed ;)
>
> Pointen er: De drivere der følger med XP er _ikke_ nok til at et P4PE yder

Det var det der skulle til, nu tester den ca. 11500 - der er vist ok. Det er
også for _dumt_ ikke at smide bundkort cd'en i drevet - har jeg ikke fået
andet ud af det, så er jeg da blevet gråhåret (og lidt klogere)

Nu har vi så kun grafikkortet der skal byttes - blæseren larmer.

Jeg mener ikke man skal grine af P4S533 - jeg har selv en af slagsen, den
kører fortrinnelig med en P4 1.6@2.4 - Det er et udmærket MB hvis
omkostningerne skal holdes nede.

Jeg siger 1000 tak for hjælpen.

MVH NFE

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-03-03 11:51

"NFE" <ask@ask.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har vi så kun grafikkortet der skal byttes - blæseren larmer.

Du kan ligesågodt købe en anden køler med det samme. Hvis du får et nyt der
ikke larmer, begynder det efter et par uger.

- Martin

Fra : RpR

Dato : 20-03-03 14:35

> Du kan ligesågodt købe en anden køler med det samme. Hvis du får et nyt
der
> ikke larmer, begynder det efter et par uger.

Er det ikke at overdrive lidt? Alle de graffikkort jeg har haft har blæseren
ikke sagt nævnværdigt meget på, og det er ihvertfald ikke blevet værre efter
et par uger.

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-03-03 17:29

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> [...]
blæseren
> ikke sagt nævnværdigt meget på, og det er ihvertfald ikke blevet værre

Tjahh. Så kan jeg sige det modsatte. Jeg ved ikke hvor meget resten af din
pc larmer, men det kan jo være at den overdøver grafikkortblæseren. Og så er
det vel ligegyldigt. Min pc er stort set lydløs, og så har det meget at sige
at der sidder sådan en lille propel med 5000 o/m, med et elendigt leje.

Men generelt er de blæsere ikke 5 potter pis værd.

- Martin

Fra : RpR

Dato : 20-03-03 22:39

> [...]
> at der sidder sådan en lille propel med 5000 o/m, med et elendigt leje.
>
> Men generelt er de blæsere ikke 5 potter pis værd.

Den er faktisk mere end alm. støjsvag =)
Du kan høre en sagte susen ca. 5m væk, så er den ellers lydløs.
Alle mine GFX kort har været lavpris fabrikat, måske deres blæsere virker
bedre?

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-03-03 23:00

> [...]
> Du kan høre en sagte susen ca. 5m væk, så er den ellers lydløs.
> Alle mine GFX kort har været lavpris fabrikat, måske deres blæsere virker

Det er ikke umuligt. Jeg har kun haft Asus (7-8 stykker), og der har altid
været bøvl med blæserne.

- Martin

Fra : RpR

Dato : 21-03-03 19:59

> Det er ikke umuligt. Jeg har kun haft Asus (7-8 stykker), og der har altid
> været bøvl med blæserne.

Sjovt du siger det, havde et Asus v3800 engang, og der raslede blæseren
også, det var så først da kortet så småt havde udtjent, men alligevel.

Fra : Martin K

Dato : 19-03-03 20:29

NFE wrote:
> System: P4PE - P42,4B -Asus V9280DDR Ti4200 GeForce 4 / 128MB / 8X -
> 512 MB PC2700 Kingston. Når vi kører 3Dmark 2001 scorer den kun 7546
> [...]

Jeg havde præcis samme problem for 1-2 måneders tid siden, blot med et AMD
system:
AMD Athlon XP 1700+ @ 1466
Asus A7A266-E
512 MB DDR PC2100 Kingston
Asus V9280/TD (GeForce 4 Ti4200 m. AGP x8)

Med et GF2 TI 64 DDR fik jeg 4000 med det nye kort fik jeg 6600, og med et
GF3 Pure fik jeg 5500. Jeg fandt så ud af, at ALi chipsæts ikke kan lide
nVidia-chipsæts. Derfor skulle man rette en værdi i registreringsdatabasen,
og efter en genstart fik jeg 9300 point. Som jo er klart mere acceptabelt.
Ved ikke om det er noget lignende dit board har gang i, men det er da en
mulighed...

Håber du får det til at virke, for P4PE skulle efter sigender være det
fedeste board til P4... en af mine kammerater har en P4 2,4 GHz til at køre
med 3,2 GHz med standardkøleren...

--
Martin K

Fra : anders larsen

Dato : 20-03-03 17:00

Hej
Det hjælper altid at have den nyeste driver, jeg har netop testet min pc
p4 -2.7Ghz1024ram asus 9280 128ddr ram
min scorre blev 10922
Men nu har jeg testet 3Dmark 2003 der får jeg kun 1400
er der nogen af Jer som har teste denne?
hilsen
Anders

Fra : Martin K

Dato : 20-03-03 20:58

anders larsen wrote:
> Men nu har jeg testet 3Dmark 2003 der får jeg kun 1400
> er der nogen af Jer som har teste denne?

1443 point med:
AMD Athlon XP 1700+ @ 1466
Asus A7A266-E
512 MB DDR PC2100 Kingston
Asus V9280/TD (GeForce 4 Ti4200 m. AGP x8)

Fatter ikke helt hvorfor du ikke får mere...

--
Martin K

Fra : RpR

Dato : 20-03-03 22:40

> [...]
> 512 MB DDR PC2100 Kingston
> Asus V9280/TD (GeForce 4 Ti4200 m. AGP x8)
>
> Fatter ikke helt hvorfor du ikke får mere...

Jeg får også kun ~1500, og eneste forskel på vores setup er bundkort og at
jeg har en XP2100+

Fra : Martin V

Dato : 21-03-03 06:22

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message news:b5dcds$pli$1@sunsite.dk...

> Jeg får også kun ~1500, og eneste forskel på vores setup er bundkort og at
> jeg har en XP2100+

Fordi GF4 ikke understøtter DX9, så hvis i havde et Radeon 95 el 9700 ville jeres
score ryge i vejret. Får selv ca 14-1500 stykker med Xp 2600 og GF4 TI4200 og PC3500 ram.

--
Hilsen Martin.

Fra : Martin K

Dato : 21-03-03 18:26

Martin V wrote:
> Fordi GF4 ikke understøtter DX9, så hvis i havde et Radeon 95 el 9700
> ville jeres score ryge i vejret. Får selv ca 14-1500 stykker med Xp
> 2600 og GF4 TI4200 og PC3500 ram.

Det ved jeg udemærket godt, mit svar var derimod rettet til anders larsen.
Han har et noget mere potent system end jeg, men vi får alligevel det
samme... det fattede jeg ikke...

--
Martin K