erfaringer med Scanpan titaniumpande?
Fra : mack

Dato : 18-03-03 19:59

Hej!
Jeg så i dag at Imerco har tilbud på Scanpan titaniumpande. Nedsat fra 449,-
til 249,- . Er der nogen der har erfaringer med panden og kan fortælle mig
om den er værd at smide penge efter? Har ikke selv erfaringer med
titaniumpander...

/mack

Fra : Peter Westh

Dato : 18-03-03 20:34

"mack" <ottesen_SPAM-MIG-IKKE_@sol.dk> wrote in message
> [...]
> til 249,- . Er der nogen der har erfaringer med panden og kan fortælle mig
> om den er værd at smide penge efter? Har ikke selv erfaringer med

Jeg har sådan en pande (et sautepande), som nu er - lad mig se - 8 år
gammel. Den holder ikke hvad reklamen lover, dvs. den fungerer ikke som
"slip-let" pande. Det var jeg meget skuffet over i starten, men efter jeg
begyndte at behandle den som en almindelig støbejernspande - lade være med
at vaske den med sæbe etc. - har dedn været en trofast følgesvend i mit
køkken. Nu er den dog røget på gulvet og har fået en bule, så låget ikke
passer mere.

Jeg har været meget glad for en stegegryde og en kasserolle af samme
materiale.

MVH

Peter

Fra : Lene

Dato : 18-03-03 21:29

> Jeg så i dag at Imerco har tilbud på Scanpan titaniumpande. Nedsat fra
> 449,-
> materiale.

Hej
Selve slip-let funktionen er ok. Til gengæld er de ikke særligt gode til at
brune maden - frikadeller bliver meget lyse. Derfor bruger jeg ikke mine
pander.
Mvh
Casper

Fra : Carina

Dato : 18-03-03 22:04

"Lene" <lsh@oncable.dk> wrote in message
> mig

Jeg har en scanpan-pande, som jeg aldrig bruger.
Pengene er IMO bedre givet ud på en tefal pande, med den røde plet i midten.
Den er jævnligt på 'bud' i Dansk supermarked, hvor den koster under en
'hund'.
Jeg bruger scanpan i alt andet til komfuret, men lige en alm. stegepande har
jeg valgt at købe et andet sted.
I øvrigt er prisen så billig, at man bare kan købe en ny, når den anden ikke
duer mere, uden at ærge sig.

VH
Carina

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-03 22:10

Carina skrev:

> Jeg har en scanpan-pande, som jeg aldrig bruger.

Hvordan ka' det være?

// Klaus

Fra : Carina

Dato : 18-03-03 22:37

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> wrote in message

> Hvordan ka' det være?

Nå ja, det havde måske været på sin plads at forklare. Mest fordi jeg synes
slip-let funktionen ikke duer som den skal, og så har jeg svært ved at
regulere varmen, så jeg endte ofte med brankede bøffer der var røde inden
i....

Carina

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-03 22:56

Carina skrev:

> [...]
> og så har jeg svært ved at regulere varmen, så jeg endte ofte
> med brankede bøffer der var røde inden i...

Tak - det er da til at tage og føle på.

// Klaus

Fra : M@rk

Dato : 18-03-03 22:46

Tue, 18 Mar 2003 22:04:07 +0100, berigede "Carina"
<carwina@hotmail.com> dk.kultur.mad+drikke med:

>Pengene er IMO bedre givet ud på en tefal pande, med den røde plet i midten.

Hvordan er det nu liiiiige, at den der røde plet fungerer?

Vi fik en Tefal-pande i julegave og jeg har endnu ikke set den røde
dims "lyse"

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Carina

Dato : 18-03-03 23:00

> Vi fik en Tefal-pande i julegave og jeg har endnu ikke set den røde
> dims "lyse"

Når den røde plet er hel ensfarvet er panden varm og klar til stegning. Når
panden er kold er der forskel på farverne i den røde plet!

Undskyld hvis dette svar kommer 2 gange, men OE gik ned, lige da jeg
trykkede send

Carina

Fra : Mark Schiller

Dato : 19-03-03 10:10

Tue, 18 Mar 2003 23:00:16 +0100, berigede "Carina" <carwina@hotmail.com>
dk.kultur.mad+drikke med:

>Når den røde plet er hel ensfarvet er panden varm og klar til stegning. Når
>panden er kold er der forskel på farverne i den røde plet!

Okay, det vil sige, at den altså ikke bliver "lysende" rød, som man
bl.a. kan se på indpakningen!?

/Mark

Fra : Carina

Dato : 19-03-03 11:01

"Mark Schiller":

Når

> Okay, det vil sige, at den altså ikke bliver "lysende" rød, som man
> bl.a. kan se på indpakningen!?

Nej, min bliver vist ret mørkerød, så vidt jeg husker. (Har lige haft 3
måneder med aftenarbejde, så det er lang tid siden jeg har tilbragt en hel
masse tid i køkkenet)

Carina