Mac fil til pc?
Fra : Svend Tingleff

Dato : 18-03-03 19:27

Et primitivt spørgsmål:

Hvordan konverterer man en Mac-fil til en pc-fil?

Venlig hilsen
Svend Tingleff

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 18-03-03 19:50

Hej!

Det er jo lidt afhængigt af hvilken slags fil(er) der er tale om.
MS-word og rene tekst dokumenter (tekst&lyd) er der generelt ingen
problemer med.
billeder , f.eks. jpg, tif, pict og lign. går oftest også helt
problemfrit.

Kan du være lidt mere præcis med hvad det drejer sig om?

Venlig hilsen
Thorkild J. Nielsen
Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Svend Tingleff

Dato : 18-03-03 20:43

Hej

Ja, det var jo lidt dumt spurgt.

Det drejer sig om en grafiker, der har sat en artikel op i en Mac maskine,
bestående af tekst og fotos.
Han påstår, at han ikke kan konvertere den til en pc-fil.
Er det nok oplysninger, til at jeg kan modargumentere?
Venlig hilsen
Svend Tingleff

"[9000] thorkild nielsen" <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3E776A69.DB1B6A76@stofanet.dk...

Fra : Morten Lind

Dato : 18-03-03 21:05

Svend Tingleff <Tingleff@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> Han påstår, at han ikke kan konvertere den til en pc-fil.
> Er det nok oplysninger, til at jeg kan modargumentere?

Han kan da lave en .PDF - (ligesom alle andre) eller skal PC´en bruge et
bestemt format......er der noget, der hedder pc-fil?
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-03-03 21:09

> [...]

> Han påstår, at han ikke kan konvertere den til en pc-fil.
> Er det nok oplysninger, til at jeg kan modargumentere?

Ikke helt! Du må lige spørge ham om hvilket program han benytter?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Storm

Dato : 18-03-03 22:36

> [...]

> Han påstår, at han ikke kan konvertere den til en pc-fil.
> Er det nok oplysninger, til at jeg kan modargumentere?

Som regel er det pc'en der vil have en extension på filen.
Det tænker mangeårige macbrugere sjældent over hvis de ikke selv har
siddet ved pc.
F.eks. Word.doc eller Quark.qxd.

Men yderligere kræver det, at pc'en har det program filen er skabt i,
eller kan importere formatet.

Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Lind

Dato : 19-03-03 08:15

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> siddet ved pc.
> F.eks. Word.doc eller Quark.qxd.
>
> Men yderligere kræver det, at pc'en har det program filen er skabt i,

Ja, det er s´da´ også rigtigt, Nina.....en .doc-fil fra Apple Works skal
udtrykkeligt have filendelsen med - skrevet manuelt, for den gør det
ikke selv - ellers virker det ikke - det strejfede mig ikke
M.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-03-03 17:09

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Ja, det er s´da´ også rigtigt, Nina.....en .doc-fil fra Apple Works skal
> udtrykkeligt have filendelsen med - skrevet manuelt, for den gør det
> ikke selv - ellers virker det ikke - det strejfede mig ikke

AppleWorks (ver. 6.2.4) er som standard er sat til at påsætte
dokumentendelser. Hvis du bruger samme udgave har du slået det fra i
indstillingerne.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 19-03-03 18:23

> AppleWorks (ver. 6.2.4) er som standard er sat til at påsætte
> dokumentendelser. Hvis du bruger samme udgave har du slået det fra i
> indstillingerne.

Hej Michael
Ja, i AW-formaterne - ikke de andre formater.....hverken .doc - html -
..RTF eller hvad der er, kommer med, medmindre man selv påfører, og jeg
har set efter i indstillingerne Og det er den version, du omtaler.

Så medmindre det er et udspekuleret sted, jeg ikke lige har set, så gør
min det altså ikke

Hej fra
Morten

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-03-03 15:24

> [...]
> .RTF eller hvad der er, kommer med, medmindre man selv påfører, og jeg
> har set efter i indstillingerne Og det er den version, du omtaler.

Det havde jeg overset.

> Så medmindre det er et udspekuleret sted, jeg ikke lige har set, så gør
> min det altså ikke

Det er vist mig der ikke er udspekuleret nok.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com