Fatale Fejl på MSI GF4 TI4600 128mb.. hjæl~
Fra : --=Stone=--

Dato : 18-03-03 18:50

Hej Ng.

Jeg har et GF4 TI 4600 fra MSI, jeg har XP pro sp1, MSI845D mobo, og P4
2,4@3,02.

Jeg får en fejl gentagende gange i NV4disp.Dll ( el. noget i den stil )

Bruger driver ver. 42.92 - men problemet var der også da jeg brugte 40.72

Som vist er mit system OC'et men ikke mit GFX kort.. bort set fra voltage er
hævet fra 1,5 - 1,6 V

Håber på hjælp !?

--=Stone=--

Fra : Lars Krag

Dato : 18-03-03 19:32

"--=Stone=--" <caractionREMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3e775c5d$0$123$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Som vist er mit system OC'et men ikke mit GFX kort.. bort set fra voltage er

Så er dit system helt sikkert ikke 100% stabilt. Jeg har selv fået fejlen adskillige
gange, da jeg havde mit Ti4600 kort. Mere Vcore på vpu'en eller mindre Mhz vil
med garanti løse problemet.

/Lars

Fra : Lars Krag

Dato : 18-03-03 19:35

"Lars Krag" skrev i en meddelelse ...

Mere Vcore på vpu'en ....

Skulle naturligvis være Cpu'en...

/Lars

Fra : --=Stone=--

Dato : 18-03-03 21:35

> [...]
adskillige
> gange, da jeg havde mit Ti4600 kort. Mere Vcore på vpu'en eller mindre Mhz

Jeg leger lidt med det, gir' den mer V på Cpu'en, kører pt på 1,575 hæver
den bare til 1,600... Tak
( det anede mig nok lidt )

--=Stone=--

Fra : --=Stone=--

Dato : 18-03-03 22:10

> Håber på hjælp !?
>
> --=Stone=--

lidt flere oplysninger, fik lige denne smidt i hovedet af XP :

The driver for the display device was unable to complete a drawing
operation....

The display driver for NVIDIA GeForce4 TI4600 seems to be responsible

Kan det hjælpe... tror sq ikke det har noget med Vcor at gøre... men ??

--=Stone=--

Fra : --=Stone=--

Dato : 18-03-03 23:15

> operation....
>
> The display driver for NVIDIA GeForce4 TI4600 seems to be responsible
>
> Kan det hjælpe... tror sq ikke det har noget med Vcor at gøre... men ??
>
> --=Stone=--

Tillæg : nu har jeg clocket maskinen ned... og alt skulle være ok !! meeennn

Jeg ser sjove farver og der er gfx fejl i win ??? er kortet brændt af ???

--=stone=--

Fra : Anders

Dato : 18-03-03 23:23

Jeg havde samme problem med mit GF4 kort, det er Win XP der ikke kan lide
kortet

Løsning, jeg solgte kortet, og købte et ATI Radeon 9500 pro, og siden har
jeg ikke haft fejl i Win

Kører med en XP 2000+@ 1950 Mhz uden problemer :)

/Anders

Fra : --=Stone=--

Dato : 19-03-03 22:05

> [...]
> kortet
>
> Løsning, jeg solgte kortet, og købte et ATI Radeon 9500 pro, og siden har

Jeg har også en formodning om at XP ikke er glad for GF4, har i formiddags
fjernet XP og installeret Win2K, hvilket viser sig at være ok.
Så XP sucks.... har også haft kortet i en anden maskine og har kørt test på
det, med samme resultat i Xp, men ikke i Win98 + Win2K.... det siger vel alt
?

Så farvel XP for evigt...

--=Stone=--