Slash og hans Gibson.
Fra : Michael Castensen

Dato : 18-03-03 16:52

Hej.

Jeg har lige lagt alle mine Guns'N'Roses cd'er ind på harddisken som mp3 og
har lige lyttet til nogle af sangene.
Det jeg lægger mærke til på disse sange, er Slash's eminente guitarspil.
Den mand beherskede både det følsomme og det vilde udtryk i sine riffs og
soloer og jeg må sige, at jeg savner hans guitarspil i nutidens rockmusik.
Jeg mindes ikke at have hørt andre grupper, hvor man som lytter, bliver så
fokuseret på guitaristen og hans udfoldelser. Man bliver simpelthen
afhængig af Slash's guitarspil og vil have endnu flere soloer.
Nu har jeg ikke så meget forstand på det tekniske angående dét at spille
guitar og det kan godt være, at Slash ikke er den teknisk bedste. Jeg ved
bare, at hver gang jeg lytter til ham og hans Gibson, så bliver jeg i godt
humør.

Til Åge: For at komme dig i forkøbet, kan jeg oplyse dig om, at Slash *har*
ring i næsen.

Mvh
Michael.

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-03-03 17:43

> Slash.

Han er alt for fed... Nogen mener han bar lirer af og spiller hurtigt. Det
er nu ikke tilfældet, han ved godt hvad musikteori er... Nå, men det er også
ligemeget, når han spiller fedt.

Synd Guns' ikke spiller længere.... Eller i hvert fald med den rigtige
besætning. Slash's Snakepit kan også anbefales, - lidt mere up-tempo rock,
men rigtig godt.

Slash er feeeeed, ligesom som de andre store: David Gilmour, Mark Knopfler,
Angus mf. og selvfølgelig den største, - Stevie.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Livet skal leves forlæns, men forståes baglæns." Søren Kierkegaard.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 18-03-03 17:51

> Angus mf. og selvfølgelig den største, - Stevie.

Wonder?

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 18-03-03 18:09

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Wonder?

Ray Vaughan.

Håber det er stavet rigtigt.

Fra : KG

Dato : 18-03-03 18:11

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in news:b57ipb$7r7$1@sunsite.dk:

> Wonder?

LOL mon ikke han mener Stevie Ray Vaughan

Jeg synes nu at Joe Satriani er flere klasser bedre end både Slash og de
andre der er nævnt, husk på at 'Satch' har lært både Slash og flere af de
andre "opkomlinge" op til at spille spade

/KG

Fra : S. Sørensen

Dato : 18-03-03 19:41

> [...]
> andre der er nævnt, husk på at 'Satch' har lært både Slash og flere af de
> andre "opkomlinge" op til at spille spade

Uh ja.. og den mand kan godt nok trykke den af ..
Joe Satriani er en mand som må være født med en guitar i hånden.

Noget andet er lige præcis guitar ekvilibrister er jo mere eller mindre en
religiøs ting,
nogen sværger til Mark Knopfler, andre til Joe Satriani, og nogen er til
ere eller mindre outrerede jazz guitarister..

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-03-03 21:46

Således skrev "S. Sørensen"
<steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> i dk.kultur.musik
Tue, 18 Mar 2003 19:40:37 +0100:

> nogen er til
>ere eller mindre outrerede jazz guitarister..

Scott Henderson og de ting han har lavet med Tribal Tech kan anbefales
i den kategori.

Knud
--
Np: Bireli Lagrene - Berga

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-03-03 21:17

> Jeg synes nu at Joe Satriani er flere klasser bedre end både Slash og de
> andre der er nævnt,

.... Så er det jo godt vi har lov til at være uenige. Skal også tilføjes at
jeg ikke kender Joe Satriani specielt godt.... men hver sin smag, og det
skal der også være plads til. Ingen af dem er i hvert fald hverken dårlige
eller middelmådige.

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-03-03 21:15

> Wonder?

Nemlig, SW den store guitarguru... .

Nej, det er Stevie Ray Vaughan, som andre også gætter på.

Fra : Peter G

Dato : 19-03-03 07:53

> [...]

>de andre der er nævnt, husk på at 'Satch' har lært både Slash og flere
>af de andre "opkomlinge" op til at spille spade

Eric Johnson er nu heller ikke ueffen.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : -V-

Dato : 19-03-03 10:28

Peter G wrote:

> Eric Johnson er nu heller ikke ueffen.

Me like a lot

-V-

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 19-03-03 14:48

> [...]
> er nu ikke tilfældet, han ved godt hvad musikteori er... Nå, men det er

Jeg mener at have set et interview, hvor slash udtaler at han ikke tænker
over teori i hans soloer. Han spiller meget på øret, hvilket også gør at
hans soloer bliver meget melodiske. Er der andre der har set/hørt det samme?

/Morten

Fra : Mads Breddam

Dato : 19-03-03 19:00

> [...]
> over teori i hans soloer. Han spiller meget på øret, hvilket også gør at
> hans soloer bliver meget melodiske. Er der andre der har set/hørt det

Det er sikkert også rigtigt, ligesom de fleste andre også "bare" spiller
der-ud-ad. Men han ved godt hvad musikteori er, og hvordan det skal bruges,
dermed ikke sagt at han tænker over det, - det sidder netop på rygraden.

Fra : Peter G

Dato : 22-03-03 00:22

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>Me like a lot

Ja, det er jeg bestemt ikke forundret over ;)
Har endelig fået hørt "Venus Isle". En virkelig pæn lille
rock/pop/blues- fusion guitarperle og en meget karakteristisk tone.
Hans hyldest til Stevie Ray Vaughan er imponerende og har en
vidunderlig "lyd".

Men hvis han dog bare kunne holde sin mund. Hvorfor skal guitarister nu
og da partout tro at de også kan synge?

Frank Zappa sagde det nu bedst: "Shut up and play yer guitar"

Fra : Michael Castensen

Dato : 22-03-03 01:40

Peter G <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> wrote in

> Men hvis han dog bare kunne holde sin mund. Hvorfor skal guitarister nu
> og da partout tro at de også kan synge?
>
> Frank Zappa sagde det nu bedst: "Shut up and play yer guitar"

En fremragende guitarist som også har en rimelig god sangstemme, er Gary
Moore IMHO.

Fra : -V-

Dato : 23-03-03 01:33

Peter G wrote:

> Ja, det er jeg bestemt ikke forundret over ;)

Bare fordi man har en bred smag, så skal man hånes....

Hvilket minder mig om, at jeg har fundet endnu en Paradise Lost-plade.
'One Second', og der er kaffe og chokolade, når du afhenter den.

>Hvorfor skal guitarister nu og da partout tro at de også kan synge?

Der er Stevie Vai alligevel den klogeste, næst efter Eddie Van Halen. De
åbner så godt som aldrig kæften, så der er illusionerne om perfekte musikere
intakte.

-V-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-03-03 11:45

Således skrev "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> i dk.kultur.musik Sun,
23 Mar 2003 01:32:51 +0100:

>Der er Stevie Vai alligevel den klogeste, næst efter Eddie Van Halen.

Steve Vai synger nu temmeligt meget på Fire Garden (1996) og der var
jeg egentligt overrasker over hvor godt han slap fra det.

Knud
--
Jake liked his women how he liked his kiwi fruit; firm yet yielding,
sweet yet tart, and covered with short fuzzy brown hair.

Fra : -V-

Dato : 24-03-03 08:18

Knud Winckelmann wrote:

> Steve Vai synger nu temmeligt meget på Fire Garden (1996) og der var
> jeg egentligt overrasker over hvor godt han slap fra det.

Du har ret - my bad.

Jeg har selvfølgelig ikke hørt netop dén plade

-V-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-03-03 09:55

Således skrev "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> i dk.kultur.musik Mon,
24 Mar 2003 08:17:48 +0100:

>Du har ret - my bad.
>
>Jeg har selvfølgelig ikke hørt netop dén plade

Den er ret fed, så find den endelig.

Bare lad være med at høre "Bangkok" med ørebøffer på, i al
offentlighed.

Der er en ret kreativ brug af nogle stereoeffekter og en håndfuld
fluer på det nummer...

Knud
--
All computers wait at the same speed

Fra : Peter G

Dato : 23-03-03 09:29

>Bare fordi man har en bred smag, så skal man hånes....

HAHAHA, "Diplomaten" som altid ;)

>Hvilket minder mig om, at jeg har fundet endnu en Paradise Lost-plade.
>'One Second', og der er kaffe og chokolade, når du afhenter den.

Email sendt din hotmail-adresse.

>Der er Stevie Vai alligevel den klogeste

Oh ja, og Passion & Warfare er en af de essentielle
instrumentalguitarplader. Den er helstøbt.

næst efter Eddie Van Halen.

Jeg nåede desværre aldrig at komme med på Eddie Van Halen bølgen.
Til gengæld prøver jeg nu at komme igang med Jeff Beck og Frank Zappa.

>De åbner så godt som aldrig kæften, så der er illusionerne om perfekte
>musikere intakte.

For mig er det nummeret som helhed det drejer sig om. I visse tilfælde
føler jeg at det "trækker nummeret ned" ved at der synges med en ikke
(for mig) passende stemme.
Heldigvis er Erics stemme ikke ubehagelig, mere lidt overflødig nu og
da. Men hans guitarspil er hamrende smukt, så det er til at overse.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-03-03 18:54

Michael Castensen wrote:
> [...]
> mp3 og har lige lyttet til nogle af sangene.
> Det jeg lægger mærke til på disse sange, er Slash's eminente

Jeg er allergisk overfor Axl Rose. Og han minder mig om en pige jeg gik på
efterskole med der hed Heidi. Men Slash spiller en forrygende (og for kort
solo på Lenny Kravitz nummeret "Always on the run".

-Sune

Fra : -V-

Dato : 23-03-03 01:28

Sune Mika Salminen wrote:
> Jeg er allergisk overfor Axl Rose. Og han minder mig om en pige jeg
> gik på efterskole med der hed Heidi.

Narkoman? Hår som en våd puddel? Grimme tuscher?

Kom nu ikke og sig at du har lavet den dyre med hende, vel?
Yuck.

-V-

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 29-03-03 12:15

-V- wrote:

> Narkoman? Hår som en våd puddel? Grimme tuscher?

Lad os bare sige at hun havde potentiale.....

> Kom nu ikke og sig at du har lavet den dyre med hende, vel?
> Yuck.

Narrjj, jeg var kun sammen med de lækre piger! ö_Ö

-Sune