X11
Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-03 16:00

Er jeg den eneste der oplever, at den tredie udgave af X11 er dårligere
end den anden?

Prøv at indtaste æ, ø og å ved promptet. I mange programmer som psql
[PostgreSQL] er de ganske simpelt nødvendige.

--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-03-03 16:42

In dk.edb.mac, Per wrote:

> [...]
>
> Prøv at indtaste æ, ø og å ved promptet. I mange programmer som psql
> [PostgreSQL] er de ganske simpelt nødvendige.

Jeg fik dem heller aldrig til at virke i de to andre, så hvis du
spørger mig er den omtrent ligeså ringe, på det punkt altså.

"When I eat a biscuit," said Arthur, "it stays eaten."

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-03 16:59

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg fik dem heller aldrig til at virke i de to andre, så hvis du
> spørger mig er den omtrent ligeså ringe, på det punkt altså.

Jeg kørte rundt i skallerne, og fandt mindst en der virkede.

Måske var det ksh, som du måske ikke har installeret?

Gisp, jeg opdager lige pludselig at sh virker. Sh, den ældgamle Bourne
shell. Det samme med bash. Bourne Again shell.

Jeg tror snart at jeg dropper tcsh. Det ser dog ud til at psql ikke
automatisk accepterer æ, ø og å, selv om shell'en gør det [det gælder
også omvendt].
--
Per Erik Rønne

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 18-03-03 18:15

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Jeg tror snart at jeg dropper tcsh. Det ser dog ud til at psql ikke
> automatisk accepterer æ, ø og å, selv om shell'en gør det [det gælder

Jeg bruger tcsh + rxvt som terminal emuleringsprogram, jeg har ingen
problemer med æøå. Jeg bruger dog ikke postgresql.