Indsamling af emails
Fra : Ukendt

Dato : 17-03-03 20:48

Hej Gruppe

I mit firma er vi interesseret i at opbygge en database bestående af diverse
emner (ikke private), både fra EU og udenfor EU, med email, telefon, adresse
og navn. Vi påtænker ikke at maile/spamme dem, men har nogle ideer mht. til
videre telefonisk kontakt med mere. Disse emner vil vi hente/kopiere fra
nettet hvor man i vid udstrækning kan finde dem.
Spm. Er det lovligt at indsamle disse?

VH

Jesper Nielsen

Fra : Mari

Dato : 17-03-03 22:06

"Jesper Nielsen" <jesper nielsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> videre telefonisk kontakt med mere. Disse emner vil vi hente/kopiere fra
> nettet hvor man i vid udstrækning kan finde dem.

Se markedsføringslovens §6a om uanmodede henvendelser
http://www.net-tjek.dk/jura/fjura/jb00/00010000.htm

/Mari

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-03-03 22:57

In article <3e7626c1$0$24680$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> videre telefonisk kontakt med mere. Disse emner vil vi hente/kopiere fra
> nettet hvor man i vid udstrækning kan finde dem.

Indsamlingen af disse er fuldt ud lovlig.

Men hvis i spammer dem med e-mail eller lign, så står i
til 6 måneder i kasjotten ifølge markedsføringsloven.

Det er muligt i kan få gratis kost og logi i længere tid
i de andre lande. Norge har ddog også kun 6 mdr som ovre
straframme.