yes, yes og yes....Sådan Johan (eller hvad
Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-03 20:21

Hej alle

Her på Amager er der DDV-aften mandageftermiddag/-aften... Så
selvfølgelig skulle jeg lige til den ugentlige domsafsigelse.

I sidste uge vejede jeg 102,4. Og i denne uge 99,3

Yes, yes og yes.... Jeg kan overhovedet ikke pilles ned idag (så skulle
det da lige være, at der kommer særomdeling og andre sjove opgaver på
min første egen nattevagt på arbejde...Åååh oooh pjat, dem tager jeg sgu
også med højre* hånd)

Udover, at jeg nåede mit første delmål (at komme under 100 kilo), så har
jeg også fået et vægttab på over 3 kilo på en uge. Første gang siden
starten af min DDV-karriere, at jeg har opnået så stort et resultat fra
uge til uge.
At jeg så den kommende uge får en total underlig uge på arbejde, tja det
vil næste "dommedag" vise, hvad konsekvenserne bliver. Indtil da så har
jeg totalt overskud til at møde hvad som helst (tror jeg nok).

*: Ja, jeg ved godt, at man normalt siger, at man tager det med
venstre, men jeg er nu venstrehåndet, så jeg vender altså lige
ordsproget.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Camilla Maria Anders~

Dato : 17-03-03 20:33

Et stort tillykke

Camilla

Fra : Jan Nielsen

Dato : 17-03-03 21:16

Det er sku fedt, øh undskyld ordvalget.

Bravo Carsten!
Det går jo lige op for mig, at du siger her på Amager..
Lige hvor jeg bor, er der en DVV? omkring Amagerbrogade/Amager landevej?
Det kunne jo være jeg en dag (læs: en dag) tager mig sammen, for at gå ned
og høre de kloge..

// Jan

Fra : Jan Nielsen

Dato : 17-03-03 21:21

Ja, ja, selv for mig kan det gå for stærkt:
DDV

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-03 22:09

Jan Nielsen wrote:

> Det er sku fedt, øh undskyld ordvalget.

Snarere mangel på samme, høhøhø. *griner lidt af min egen vittighed*

> [...]
> Det kunne jo være jeg en dag (læs: en dag) tager mig sammen, for at gå ned

Jamen, der er flere muligheder på Amager.

Der er på Amager Kulturpunkt (lige i starten af Øresundsundsvej).
Mandage kl. 14, 16, 18 (undervisning starter minuttal 1430, 1630 og
1830. Nye medlemmer kommer til det sidste hold pga. at der er noget
ekstra introduktion efter sidste hold (Afsæt tid frem til ca. kl2030).

Og der findes på Løjtegårdsvej 157 om onsdagen og nogenlunde samme
tider.

Hvad det er nemmest for dig, tja det ved du bedst selv.

For ovennævnte afdelinger og andre kan du se på
http://www.weightconsultants.com/da/

NB: Jeg er kun medlem hos DDV. Alt hvad jeg siger...bla bla
disclaimer....

Fra : Jan Nielsen

Dato : 18-03-03 08:11

> Hvad det er nemmest for dig, tja det ved du bedst selv.

Det er nu meget nemt.
Der er, kun som jeg ser det, Amager Kulturpunkt,
der tager imod nye mandag 19.30.

> For ovennævnte afdelinger og andre kan du se på
> http://www.weightconsultants.com/da/

Med fare for at blive misforstået med hensyn til sexuel observans:
Er der nogle mænd?

Jeg kan jo godt se mig komme derned, til alle disse kvinder,
kan de nu se hvor jeg buler ud.......? og skal jeg kunne strikke eller
hækle?

Nå spøg til side, tør/kommer mændene ned, af sig selv,
eller er de der, fordi de "alligevel" skulle køre Grevinden, derned?

> NB: Jeg er kun medlem hos DDV. Alt hvad jeg siger...bla bla
> disclaimer....

Ja, du/I skummer ikke fløde,..... på din glæde over dit/Jeres vægttab,
ved i høflighed at nævne hvad/hvem der blandt andet, har hjulpet dig/jer
til det du/I har nået i dag, som du/I hardcore-tabere, (forfærdeligt ord,
men rigtigt)
noget som du/I jo tit bliver spurgt om, (blandt andet af mig), så alt hvad
du siger....
Det er godt gjort af Jer,
Og til stor motivation for os andre.
Tak for det.

// Jan

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-03-03 09:38

Jan Nielsen wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message
>
> Det er nu meget nemt.
> Der er, kun som jeg ser det, Amager Kulturpunkt,
> der tager imod nye mandag 19.30.

Jamen, så kan det da være vi ses.

Jeg tager enten den klokken 16 eller klokken 1830.

Du bedes faktisk komme til "undervisningen" klokken 1830 og følge en
lektion. Ligesom for at få en fornemmelse af, hvordan en "undervisning"
foregår.
Så trop du bare op klokken 1830 (gerne et par minutter før.

> Med fare for at blive misforstået med hensyn til sexuel observans:
> Er der nogle mænd?

Ja, et par stykker er der da.

> Jeg kan jo godt se mig komme derned, til alle disse kvinder,
> kan de nu se hvor jeg buler ud.......? og skal jeg kunne strikke eller
> hækle?

Hvor du buler ud.... hehehe

Et billede af mig faktisk 2 dage før jeg startede på DDV kan du se på
http://www.gazel.dk/bryllup/pages/P1010294.htm.
Der var jeg 120 kg. stor. Og jeg har været i hvert fald 10 kg. større.

> Nå spøg til side, tør/kommer mændene ned, af sig selv,
> eller er de der, fordi de "alligevel" skulle køre Grevinden, derned?

Jeg turde godt melde mig selv, men hold da ferie hvor ens ægtefælle kan
være en fantastisk støtte i vægttabsprojektet. Særlig på dårlige dage,
hvor man bare har lyst til at lade det hele være ligemeget.

Næh du, ta du bare alene derned. Så kan det være, at du på længere sigt
lever et par år ekstra sammen med grevinden (hvis det altså er det man
ønsker).

Derudover kommer cyklen også til at køre meget lettere uden al den
ekstra "baggage"
Jeg tør ikke bevæge mig ud i beregninger om bilen sparer på de dyre
dråber, da jeg ikke selv har bil og faktisk ikke har den fjerneste
anelse hvad benzin koster (selvom jeg bor 100 meter fra en tankstation).
Det er noget med 17-19 kroner literen (altså her når krigen bryder ud om
et par dage).

Fra : Therese

Dato : 18-03-03 12:20

"Jan Nielsen" skrev
> Med fare for at blive misforstået med hensyn til sexuel observans:
> Er der nogle mænd?

Hej Jan
Der er da mænd, men man behøver ikke at overdrive Hos os i Århus er der
måske 1 % mænd til møderne, men det skal du nu ikke lade dig skræmme af.
Mange mænd følger programmet derhjemme og lader så konen om at tage til
møderne, men jeg tror de mænd, der er der har det meget hyggeligt.

> Jeg kan jo godt se mig komme derned, til alle disse kvinder,
> kan de nu se hvor jeg buler ud.......?

Hos DDV, og alle andre programmer tror jeg, er der ingen, der kigger på hvor
meget man buler ud de forskellige steder. Der er ingen (bortset fra
konsulenten) der ved, hvor meget du vejer. Det vi snakker om er, hvor meget
vi hver især har tabt os og på hvor lang tid osv. Det er dejligt at stå og
rose hinanden når det går godt og give motivation når det står lidt stille.

> og skal jeg kunne strikke eller hækle?

*LOL* Jeg har ikke set nogen strikke eller hækle på vores hold

Tag du bare afsted og lav evt. en aftale med Carsten, hvis I vil. Så kan I
jo rotte jer sammen mod det andet køn ;-D
Held og lykke

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 18-03-03 08:48

> I sidste uge vejede jeg 102,4. Og i denne uge 99,3

Wauw.... flot Carsten. Så er der ved at komme gang i det igen. Keep going

Mvh.
En "medtaber"
Mette

Fra : Susanne

Dato : 18-03-03 10:37

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E762016.11B77FF4@carben.dk...
> Hej alle
>
> Her på Amager er der DDV-aften mandageftermiddag/-aften... Så
> selvfølgelig skulle jeg lige til den ugentlige domsafsigelse.
>

> I sidste uge vejede jeg 102,4. Og i denne uge 99,3

Hej Carsten

Stort tillykke herfra...S.... godt gået.
Ved du hvorfor du har haft sådan en god uge..noget specielt du har gjort ??
Bare nysgerrig, for jeg kunne da også godt tænke mig en rigtig god uge :c)
Sanne

Fra : Susanne

Dato : 20-03-03 11:58

Susanne <laurberg@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QtBda.129323$Hl6.11819219@news010.worldonline.dk...

> [...]

??
> Bare nysgerrig, for jeg kunne da også godt tænke mig en rigtig god uge

Juuuuuuhuuuuuuu Carsten.

Kan du så fortælle hvad du har gjort for at få sådan en god uge. Noget du
har holdt dig fra eller..... Jeg vil også snart gerne have en rigtig god
uge, så erfaringer modtages gerne :c)

Susanne

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-03-03 18:28

Susanne wrote:

> Stort tillykke herfra...S.... godt gået.
> Ved du hvorfor du har haft sådan en god uge..noget specielt du har gjort ??

Ikke udover, at have noget fysisk arbejde (håndtere/distribuere ca.
6.000 aviser, samt styre distributionen af yderligere 6.000. 4-5 times
fysisk aktivitet hver nat i en uges tid).

Og så selvfølgelig følge DDV-programmet, i det omfang at jeg har det
godt med det (på visse tidspunkter, så fornemmer jeg bare, at jeg får
for lidt kalorier i forhold til, hvad jeg har det godt med).

Om jeg kan gentage succesen i denne uge, tja det ved jeg ikke.
Der er simpelthen for få kalorier i DDV-programmet, så jeg kan holde det
rent fysisk ud at være til. Derfor spiser jeg mere af alle de gode
ingredienser (fx den græske yoghurt eller lidt mere kød eller lidt mere
grønsager).
Om jeg så på mandag står stille eller har taget en smule på, tja så
kører jeg stadig på succesen fra i mandags.

NB: At jeg går ved siden af programmet er IKKE det samme som at sige,
at andre folk bør gøre det samme og så samtidig tro, at man "slipper af
sted" med et vægttab eller en stilstand. DDV-programmet virker for helt
almindelige raske mennesker. Har man fx et fysisk krævende job, så kan
det MÅSKE lade sig gøre at slippe afsted med en udskejelse eller to, men
så heller ikke mere.
Tror man, at man kan spise ved siden af programmet UDEN at kompensere
for det på en eller anden led, så tager man fejl. Den næste vejning
giver "dommen" af ugens udskejelser.
At det er lykkedes for mig 2 gange (2,1 og 3,1 minus). Og misset
gevaldig en gang (1,9 kilo plus, Uge 10), tja det underbygger bare det
jeg fortæller.

> Bare nysgerrig, for jeg kunne da også godt tænke mig en rigtig god uge :c)

Tja, hvis så fremt i fald at du er indstillet på /at få en god uge/, så
tror jeg at du bør supplere kostprogrammet med noget lettere motion. Du
kan jo evt. starte som avisomdeler om weekenden. Så får du både motion
og løn.

BTW: Jeg kan er nok lidt farvet med hensyn til det med avisomdeling, da
jeg er distriksleder for en flok avisomdelere.

Fra : Susanne

Dato : 20-03-03 20:05

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E79FA10.1FCFFDC0@carben.dk...
> [...]
> tror jeg at du bør supplere kostprogrammet med noget lettere motion. Du
> kan jo evt. starte som avisomdeler om weekenden. Så får du både motion

Hej Carsten.

Jamen , jeg ville ellers gerne omdele aviser, men arbejder desværre i
forvejen i weekenden :c)
Jeg arbejder 2 gange 13 timer, hvor jeg, kun brudt af mine pauser , går i
forholdsvis stærkt tempo. Så jeg for også løn for min motion.
Jeg syntes det går lidt stille for mig i tiden . Har på de sidste 9 uger kun
tabt 6½ kg.....ja, nu jeg skriver det ned, ser det lige pludselig ikke så
slemt ud. Men jeg føler jeg trænger til et ordenlig nøk nedad.
Jeg overvejer lidt i kommende uge, at skære helt ned på mit sødemiddel og
prøve at spise minimum af kød, kylling osv.
Så jeg tænkte om det var noget i den stil, du havde haft gang i. Men så
viser det sig, du bare har knoklet istedet :c)
Held og lykke på mandag
Sanne

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-03-03 19:47

Susanne wrote:

> Jamen , jeg ville ellers gerne omdele aviser, men arbejder desværre i
> forvejen i weekenden :c)

Jamen, aviser udkommer da også til hverdage

Mon ikke din lokale distributør kan finde et distrikt eller to på
hverdage

> Har på de sidste 9 uger kun
> tabt 6½ kg.....ja, nu jeg skriver det ned, ser det lige pludselig ikke så
> slemt ud.

Det er sgu da godt.... Jeg har stået stille siden nytår og først nu fået
et skub i den rigtige retning.

> Men jeg føler jeg trænger til et ordenlig nøk nedad.

It will come, it will come.

Jeg kan kun opfordre dig til at holde ud, selvom resultaterne er så som
så i øjeblikket.
Hvis du opgiver, så får du slet ikke nogen resultater.

Hold ud, hold ud.

> Jeg overvejer lidt i kommende uge, at skære helt ned på mit sødemiddel og
> prøve at spise minimum af kød, kylling osv.

God ide, at eksperimentere lidt indenfor programmet.

En anden ting man lige skal sikre sig er, at man drikker nok vand

> Så jeg tænkte om det var noget i den stil, du havde haft gang i.

Ikke anbefalelsesværdig. Som jeg skrev, så er det jeg har haft "gang i"
ikke nogen sikker måde. At jeg har været heldig med de 3,1 kilo, tja
betyder sikkert at jeg ikke har tabt noget denne uge eller i værste fald
har taget på.

> Men så
> viser det sig, du bare har knoklet istedet :c)

jepper.

Fra : Frederiksen

Dato : 21-03-03 21:01

> Jeg overvejer lidt i kommende uge, at skære helt ned på mit sødemiddel og
> prøve at spise minimum af kød, kylling osv.

Jeg ville øge indtaget af kød og vand, og ændre/sænke mængden af grøntsager.
Spis kål hele ugen, hvis du plejer at spise tomater og omvendt. Pas på at
din krop ikke vænner sig til den samme mængde mad hver dag.

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-03-03 11:11

Frederiksen wrote:

> Jeg ville øge indtaget af kød og vand, og ændre/sænke mængden af grøntsager.

Kød er en meget god ting. Men er du en af de der antikulhydrattyper?

> Spis kål hele ugen, hvis du plejer at spise tomater og omvendt. Pas på at
> din krop ikke vænner sig til den samme mængde mad hver dag.

Hvorfor må kroppen ikke vænne sig til samme mængde mad hver dag? Det
gælder da om at holde stofskiftet i højest mulige gear ved at spise
mange små måltider, så kroppen aldrig føler behov for at "geare ned".

--
Peter Knutsen

Fra : Susanne

Dato : 27-03-03 21:38

Susanne <laurberg@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MZnea.585$vn1.150347@news010.worldonline.dk...

> Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3E79FA10.1FCFFDC0@carben.dk...

Hej igen Carsten

Jeg ville gerne have en god uge som du havde, så jeg tog overarbejde i denne
uge ( arbejde normalt weekend ) Der fik jeg så lidt ekstra motion . Og
resultatet kom i dag.... - 1,7 kg. Jubiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Så jeg kunne altså også. Modet mangler ingenting i dag og solen har skinnet
og mindet mig om at sommeren er på vej.

Hav en god "taberuge" og godt med medvind :c)

Susanne