hund på skoleskemaet
Fra : skingur

Dato : 17-03-03 19:53

Hej gruppe
ja, egentlig er det jo sletikke jer, jeg skal henvende mig til, for
herinde ved alle godt, hvordan man omgås hunde..og Jeres børn gør nok
også! Men!!!! Der er ALT for mange børn - og voksne for den sags skyld-
der ikke ved, hvordan. Af samme årsag må et par af mine venners hund
have mundkurv på, når den passer på barnevognen uden for brugsen, - den
snapper.
Grunden til at jeg så _alligevel_ henvender mig i dette forum er i håbet
om, at vi "sammen kan sprede budskabet". De af jer, der har børn, kunne
måske foreslå natur og tekniklæreren at få besøg af en udsending fra
dansk kennelklub. Han kommer gratis og snakker med børnene om hunde og
viser dem en usædvanlig fremragende film. Jeg har selv kørt et
kæledyrsforløb, der også handlede om hunde, i en 1 klasse, og ungerne
SUGEDE viden til sig! Hvis nu (åh..disse hvisser!) de fleste unger i
skolen fik et hunde-kursus, kunne vi imødegå mange ulykker og
uvidenhedsfejl. Det er straks sværere med de voksne...vi har vel
allesammen mødt faren, der siger til lille Peter at han gerne må klappe
hunden, der sidder bundet...
Hvad synes I?
Kh Christina, der irriteres over alle de mennesker, der vil klappe den
lille langhårede, der har lært ikke at interessere sig for mennesker,
når vi går tur!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Asta Nielsen

Dato : 17-03-03 20:06

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:3e7619f2$0$140$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Kh Christina, der irriteres over alle de mennesker, der vil klappe den
> lille langhårede, der har lært ikke at interessere sig for mennesker,

Jeg synes at det er et generelt problem, at forældre ikke lære deres børn at omgåes dyr.
Nu handler erfaring nu godt nok ikke om hunde, og nogle vil måske mene at det er en bagatel:
Jeg ved ikke om der er nogle herinde der har været i Tropehuset i Kbh. Zoo? Det er der jo nok *S*.
Der er den "afdeling" hvor de har sommerfugle. Der sidder en fin mærkat på glasdøren, som man som voksen ikke kan undgå at se.
Jeg var ude for at en far havde sin søn med der ind. Den lille dreng begyndt at løbe efter en stor sommerfugl, men hænder helt
strakt frem for. Man var slet i tvivl om, at han ville fange den. Alligevel gjorde hans far intet! Han syntes sikkert at det så sødt
ud. Det er jo sådan at rører man en sommerfugl på vingerne så dør den, fordi dette bevirker at støvet på vingerne, der gør at den
kan flyve, forsvinder. Det er jo decideret dyreplageri!
Var bare lige det jeg ville "sige".........*S*

Mvh.
Asta

Fra : Therese

Dato : 17-03-03 20:14

"skingur" skrev
> [...]
> om, at vi "sammen kan sprede budskabet". De af jer, der har børn, kunne
> måske foreslå natur og tekniklæreren at få besøg af en udsending fra

Jeg er helt enig med dig Christina og synes det er et rigtig godt forslag.
Jeg er selv folkeskolelærervikar og har benyttet mig af chancen, når jeg
skulle have de små klasser i natur/teknik, til at fortælle om hvordan man
som barn skal omgås hunde og hundesprog. Det var meget sjovt og børnene
syntes det var spændende. Kan man få en ud fra f.eks. DKK vil det jo bare
være helt perfekt.

Håber nogen tager opfordringen med sig

--
Mange hilsner
Therese

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-03-03 20:44

Lige et link til det ved DKK...

http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dkkweb.nsf/frames?openform&Exp=12
&Vis=/kunder/dkk/dkkweb.nsf/navig/0CDE99315ED1A4CDC12569670034DE3D?OpenDocum
ent&Titel=Information