Tilbageholdes af en andens ejendom
Fra : Asta Nielsen

Dato : 17-03-03 19:38

Jeg står i den uheldige situation, at jeg har lånt en del penge ud til en veninde i sin tid, og er nu ikke på talefod med hende
længere. Jeg har ikke hørt fra hende i 4 måneder og har stadig ikke fået mine penge. Samtidig har jeg nogle af hendes ting stående i
min kælder.

Mit spørgsmål er nu: Har jeg ret til at tilbageholde hendes ting, indtil hun har betalt mig tilbage? Er der nogle love om den slags?
Det skal lige siges at jeg ikke har noget skriftligt bevis på at hun skylder mig de penge, og hun har ikke noget skriftligt bevis
for at hun har ting stående hos mig.
Hvis det er tilfældet at jeg kan tilbageholde hendes ting, hvor lang en tidsfrist har hun så, til at betale mig tilbage, inden jeg
skiller mig af med tingene?

Mvh.
Asta

Fra : Asta Nielsen

Dato : 18-03-03 10:25

"Asta Nielsen" <asta_s_n@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse news:JBoda.128759$Hl6.11732642@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Hvis det er tilfældet at jeg kan tilbageholde hendes ting, hvor lang en tidsfrist har hun så, til at betale mig tilbage, inden jeg

Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen der ved noget om den slags her inde *S*?......ikke at jeg jo selv ved alverden om det
*S*

Mvh
Asta

Fra : Tommy Hasen

Dato : 18-03-03 12:18

> Mit spørgsmål er nu: Har jeg ret til at tilbageholde hendes ting, indtil
hun har betalt mig tilbage?

Juridisk set har du ikke ret til at tilbageholde hendes ting, de skal
udleveres og så må du se om du kan inddrive dit udestående bagefter. (Ret
mig hvis jeg tager fejl)
Personlig vil jeg give hende en kort frist til at betale hvad hun skylder,
gør hun ikke dette så sælg hendes ting.

Vh
Tommy

Fra : Asta Nielsen

Dato : 18-03-03 12:19

"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:b56v83$rpm$1@sunsite.dk...

> [...]
> mig hvis jeg tager fejl)
> Personlig vil jeg give hende en kort frist til at betale hvad hun skylder,

Det har jeg også gjordt.......har givet hende frist til d.1 April.
Men så har hun ikke noget på mig, hvis jeg har solgt hendes ting?

Mvh.
Asta