Lov om hastighedsovertrædelse indenfor 2år~
Fra : RpR

Dato : 17-03-03 16:58

Hvordan er det nu lige loven er? Der er jo kommet en ny lov der henvender
sig specielt til dem der ikke har haft kørekortet i 2år, nogen der lige kan
remse den op?

- RpR

Fra : Reino Andersen

Dato : 17-03-03 17:57

RpR skrev:

> Hvordan er det nu lige loven er? Der er jo kommet en ny lov der henvender
> sig specielt til dem der ikke har haft kørekortet i 2år, nogen der lige
> kan remse den op?

Færdselslovens § 126, stk. 4:

Såfremt en forseelse omfattet af § 125, stk. 2, 2. pkt., eller § 126, stk.
1, nr. 1-3, 5 eller 6, bliver begået inden for de første to år efter
førstegangserhvervelse af førerret, træder et kørselsforbud i stedet for en
betinget frakendelse. Ved et kørselsforbud inddrages førerens ret til at
føre de i § 125 nævnte køretøjer, indtil særlig køreundervisning eller
A/T-kursus, jf. § 60 a, stk. 1 og 2, er gennemført og kontrollerende
køreprøve er bestået.

--
Reino

Fra : RpR

Dato : 17-03-03 18:00

> [...]
> føre de i § 125 nævnte køretøjer, indtil særlig køreundervisning eller
> A/T-kursus, jf. § 60 a, stk. 1 og 2, er gennemført og kontrollerende

Takker mange gange, men er der noget om det jeg har hørt at kørekortet
skulle kunne inddrages ved en 40% overskridelse af hastighedsgrænsen, eller
gælder der de alm. 70% ?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine