Leadtek A280 (64 Mb eller 128 Mb?)
Fra : Martin San.

Dato : 17-03-03 14:30

Hey

Jeg har tænkt på at købe et Leadtek WinFast A280 LE TD 64 Mb MyVIVO
TV-Out/In (fordi jeg skal bruge det til videoredigering så skal der være
video-in).
Men hvor meget ydelses forskel er der på 64 Mb og 128 Mb versionen?
Prisforskellen er kun 190 kr.

MVH Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-03-03 14:35

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> video-in).
> Men hvor meget ydelses forskel er der på 64 Mb og 128 Mb versionen?

Det siges at spil fortsat endnu ikke fuldt ud anvender mere end 64MB af gfx
kortets ram, men det er jo kun et spørgsmål om tid, hvornår kravet vil
stige.

--
Bjarke Andersen

Fra : Joe Sandøe

Dato : 17-03-03 21:41

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> video-in).
> Men hvor meget ydelses forskel er der på 64 Mb og 128 Mb versionen?

I spil med store textures så som Unreal2 og Unreal Tournament 2003 (og
sikkert en masse andre nye spil jeg ikke kender til) vil jeg mene at der vil
kunne føles en forskel. Her vil 64Mb kort hakke ved store
textureskift/enviromentskift.
Godt nok er der tit lidt hurtigere ram på 64Mb udgaverne (kan dog ikke lige
huske om det også gælder ovenstående kort), men med krævende bufferspil
kommer den hurtige ram til kort.
Jeg vil mene at de 190 kroner er givet godt ud.

VH Joe

Fra : Martin San.

Dato : 17-03-03 21:56

Joe Sandøe wrote:
> [...]
> krævende bufferspil kommer den hurtige ram til kort.
> Jeg vil mene at de 190 kroner er givet godt ud.

Okay tak, jeg tænkte næsten nok at det var sådan noget. Der er vel en grund
til at de laver kortene med 128 Mb...
Jeg har i mellemtiden kigget på et andet kort (ja, udviklingen går hurtig!):
MSI G4Ti4200-VTD8X (MS-8894) TV-Out/Video-In til 1681 kr. Der følger en
masse software med inkl. noget capture software. Jeg vil nemlig gerne have
mulighed for at grabbe noget fra min videomaskine engang imellem, så derfor
SKAL der være video-in (ikke noget seriøst videoredigering).
Jeg læste at MSI skulle lave ok kort. Men man kan bare ikke købe ret mange
GF4 Ti4200 kort med video-in synes jeg.

/Martin

Fra : Joe Sandøe

Dato : 17-03-03 23:45

> [...]
> SKAL der være video-in (ikke noget seriøst videoredigering).
> Jeg læste at MSI skulle lave ok kort. Men man kan bare ikke købe ret mange

Årh der er da et par stykker, hvis der ses på edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365027896
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364917898
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364747939
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364627907
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364727925
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364967901
+ dem MSI har lavet

Nu ved jeg ikke hvor mange der har brug for video in, men ud fra hvad jeg
tror at behovet i Danmark er, så virker udbudet ret stort Det er der
sikker mange meninger om

MSI laver da sikkert gode kort (dog er næsten alle med 4ns ram på). Den
generelle kvalitet på GeForce4 kort, hvad gælder billedkvalitet på 1600 x
1200 og derunder skulle være god. Når det gælder de enkelte komponenters
holdbarhed, tv out/in og overclokvenlighed, så er det nok ikke helt galt at
holde sig til mærkevare
VH Joe