Hvilken fon?
Fra : Karen

Dato : 17-03-03 14:23

Hejsa
Jeg står og skal købe ny mobil, og jeg er endt med at have kig på tre
nokia modeller:
6610
6100
6310i

De to førstnævnte kan jeg ikke sådan lige umiddelbart se nogen forskel
på? Kender nogen til dem, fordele og ulemper?
Jeg har nu en 6210, der skranter mht dækningen. Jeg er ligeglad medom
tlf indeholder "lir" som mms, java,radio, mp3 osv, til gengæld skal
profiler være i orden, lyd, tlf skal have en vis str, så den ikke
forsvinder (!), helst ikke et plastikudseende, knapper skal være
solide og ikke ligesom ericssonknapper. Desuden kalender være mere
funktionel end i 6210..
Mht 6310 tror jeg den minder meget om min gl, dog selvfølgelig lidt
mere fremtidsorienteret..men er den ikke også ved at være yt på
markedet?

Karen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 17-03-03 15:41

"Karen" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De to førstnævnte kan jeg ikke sådan lige umiddelbart se nogen forskel
> på? Kender nogen til dem, fordele og ulemper?
[klip]

Mht. til 6610 og 6100, så er eneste forskel at 6100 er lidt mindre, og at
6610 er lidt større (logisk nok) og har stereo FM-radio, desuden er 6610
lidt billigere end 6100...
Jeg har selv en 6610, som jeg er rigtig glad for. Nogen vil måske mene at
det er mange penge for en telefon, men de er godt givet ud. Jeg havde selv
før en 6210 som jeg også var glad for. Det gode ved den nye er en bedre
kalender, farveskærmen (hvis man er til det...) og så muligheden for
Java-progs. Jeg har hentet en bunke spil som jeg så skifter med engang i
mellem. De polyfoniske ringetoner er da også sjove, men jeg har den
alligevel altid på lydløs og vibration.
Nå, jeg skal til russisk, så jeg smutter

Hygge...
Daniel

Fra : Kasper Christensen

Dato : 17-03-03 16:42

Karen skrev:
> Hejsa
> Jeg står og skal købe ny mobil, og jeg er endt med at have kig på tre
> [...]

Min historie minder meget om Daniels. Skift fra 6210 til 6610, men hvis
du er ligeglad med radio (Efter at jeg har fået det, kan jeg ikek
undvære det), så vælg 6100. Det er fed lille telefon som nok skal gøre
dig glad. Måske ikke på pengepungen, men i tankerne

Mvh

Kasper

Fra : Anders Hansen

Dato : 17-03-03 17:07

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Mht 6310 tror jeg den minder meget om min gl, dog selvfølgelig lidt
> mere fremtidsorienteret..men er den ikke også ved at være yt på

Hej Karen

jeg tror det bedste valg for dig ville være en 6310i. Den har ikke mms og
java men til gengæld bluetooth også virker den mere solid en 6610/6100. Jeg
har selv en 6610 som jeg er glad for, men er lidt skuffet over der ikke er
bluetooth i. Desuden kan jeg godt lide at "lege" med telefonen mht.
javaprogrammer javaspil, andre baggrunde osv. Hvis du gerne vil have enten
en 6610 eller 6100 ville jeg vælge en 6610 da knapperne ikke sidder særligt
praktisk på en 6100.

Jeg håber du kunne bruge det til noget.

--

Venlig Hilsen

Anders Hansen
mail@REMOVETHISanders-hansen.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-03-03 22:44

In article <toib7v0m0s07a4oq4a0pkc5lli8afpo0gc@News.CIS.DFN.DE>, Karen wrote:
> Hejsa
> Jeg står og skal købe ny mobil, og jeg er endt med at have kig på tre
> [...]

Kender ikke 6310i, men den er da en del billigere.

Forskellen på 6610 og 6100 er at 6100 er mindre og mangler radio.

Derudover har jeg hørt kritik fra heftige SMS brugere af 6610, da
tasterne sidder næsten op ad hinanden, og man ikke så let mærker når
man flytter fingeren far en tast til en anden.

Det generer ikke mig, og jeg synes tastaturet er fremragende med tydelig
feedback.

Fra : Karen

Dato : 17-03-03 23:05

On Mon, 17 Mar 2003 21:43:38 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
>man flytter fingeren far en tast til en anden.
>
>Det generer ikke mig, og jeg synes tastaturet er fremragende med tydelig

Hej,
Jeg har vist også mere eller mindre besluttet mig for en 6610, nu
mangler jeg bare et sted at købe den..
Kender I noget til www.1classcom.dk det ser ud til de har den uden abo
til 2599 ca, ellers må jeg vel krybe til korset og give 3100 kr hos
telmore..

Karen

Fra : Lars Brink

Dato : 18-03-03 10:36

www.mobilpriser.dk

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once - that was when I thought that I was wrong.

Fra : Heidi og Ole Blach

Dato : 20-03-03 22:11

Hej Karen!

Prøv at kigge på http://www.nokia.dk , der kan du sammenligne de forskellige
telefoner, så kan du jo selv vurdere hvilken der passer til dine behov.

Med venlig hilsen
Heidi

Karen <cowboyhat@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:toib7v0m0s07a4oq4a0pkc5lli8afpo0gc@News.CIS.DFN.DE...