Gratis udbyder med opkald fra GSM telefon
Fra : Janner

Dato : 17-03-03 10:11

Findes det .... eller hvordan og hvorledes

På forhånd tak

Jan

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 17-03-03 14:30

"Janner" <uname@it.com> skrev i en meddelelse
> Findes det .... eller hvordan og hvorledes
>
> På forhånd tak
>
> Jan

Hvordan havde du forestillet dig at der skulle kunne være økonomi i det?
Udbyderen skal jo betale for at benytte GSM-nettet

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-03-03 14:42

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
> "Janner" <uname@it.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan havde du forestillet dig at der skulle kunne være økonomi i det?
> Udbyderen skal jo betale for at benytte GSM-nettet

Jeg tror det Janner er ude efter et en *internet* udbyder der ikke skal
betales $ til abono, men der kun afregnes per minut.
Ved f.eks Tiscali skal man op i betalingsudgaven af deres abono før mobil
indkald kan komme på tale.

/Dennis

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 17-03-03 17:26

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3e75d075$0$31982$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> betales $ til abono, men der kun afregnes per minut.
> Ved f.eks Tiscali skal man op i betalingsudgaven af deres abono før mobil

I så fald har jeg misforstået spørgsmålet, sorry

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-03-03 14:50

Janner wrote:
> Findes det .... eller hvordan og hvorledes

Hvis du har mobilabonnement hos TDC eller Sonofon,
kan du få et gratis internetabonnement, som kan
benyttes fra mobiltelefonen.

Alternativt burde get2net virke uden 1001.

Vh Mark

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-03 10:12

"Mark Beaumont" <brug@ikke_e-mail.invalid> wrote in message

> Hvis du har mobilabonnement hos TDC eller Sonofon,
> kan du få et gratis internetabonnement, som kan
> benyttes fra mobiltelefonen.

Kan du uddybe lidt?
Gratis abono. hos hvem?

/Dennis

Fra : Anders Bystrup

Dato : 17-03-03 14:56

On Mon, 17 Mar 2003 10:10:52 +0100, Janner wrote:

> Findes det .... eller hvordan og hvorledes
>
> På forhånd tak
>
> Jan
Jeg bruger cybercity's gratis abonnoment sammen med telmore - det er 1,20
i minuttet.

Anders

Fra : Janner

Dato : 18-03-03 09:28

Har med succes oprettet cyper city som oxo fungerer helt uden problemer

Hygge

Jan

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 18-03-03 12:28

Jeg benytter et gratis Tele2 get2net-abbonnement til opkald via min
mobiltelefon, som er med Telmore. Det fungerer glimrende. Jeg betaler
intet til Tele2.

Eneste problem er, at man skal have et fastnet-nummer for at oprette
get2net-abb.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-03-03 12:52

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> intet til Tele2.
>
> Eneste problem er, at man skal have et fastnet-nummer for at oprette

Har du noget forvalg på dit indkaldsnr?
Det lyder lidt mærkeligt man ikke bliver bonget af Get2net for at bruge
deres internet forbindelse , de har jo trods alt indkaldsudstyr m.m der skal
forrentes

/Dennis

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-03-03 14:13

skrev i en meddelelse
> [...]

> deres internet forbindelse , de har jo trods alt indkaldsudstyr m.m der skal

Man ringer til et 77-nummer, og ved opkald til dét får Tele2 interconnectafgift
fra det net der bliver ringet op fra.

Claus

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-03-03 02:15

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev..."

> Man ringer til et 77-nummer, og ved opkald til dét får Tele2
interconnectafgift
> fra det net der bliver ringet op fra.

Det her lyder jo helt vildt, får netop bærbar nu her efter den første og har
da overvejet at anskaffe mig en gammel Nokia CardPhone eller lign. til brug
sammen med et telmore abbo.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har læst rigtigt, hvis jeg har lyder det
i hvert for vildt ... men altså hvis jeg ringer fra telmore til tele2, så
kommer telmore til at betale for mit internet forbrug, og jeg skal
selvfølgelig selv betale alm telefontakst pt. 1.10 kr/min ?

På telmores side står der at opkald til service- og særnumre koster ekstra,
er 77 ikke et sådan nummer ?

Hvilken hastighed vil jeg kunne opnå med en sån' løsning, telmore har jo et
HighSpeedData tilkøbsprodukt på HSCSD protokollen, hvor de lover at man kan
komme op på 28 kpbs, er dette en realitet, eller er hastigheden i
virkeligheden mindre, Nokia Card Phone 2.0 understøtter HSCSD ... vil jeg
kunne nå de 28kbps med den ?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-03-03 12:44

"Peter Farsinsen" <spam@_S_P_A_M_farsinsen.dk> skrev i en meddelelse
> men altså hvis jeg ringer fra telmore til tele2, så
> kommer telmore til at betale for mit internet forbrug, og jeg skal
> selvfølgelig selv betale alm telefontakst pt. 1.10 kr/min ?

Telmore betaler penge til Tele2 for at få lov til at terminere kaldet i
deres net.

> På telmores side står der at opkald til service- og særnumre koster
ekstra,
> er 77 ikke et sådan nummer ?

Nej

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-03-03 14:03

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev..."

> Telmore betaler penge til Tele2 for at få lov til at terminere kaldet i
> deres net.

Hmmm, er det så det samme der sker hvis man f.eks. ringer op til TDC, som
jeg forstår den smule sparsomme information der står på TDC's side koster
det ik' noget at bruge mobilt internet, hvis man i forvejen er kunde med
adsl - som f.eks. mig :)

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-03-03 14:34

> [...]
koster
> det ik' noget at bruge mobilt internet, hvis man i forvejen er kunde

Det har ikke noget med transitpriser at gøre, men ja. Det koster ikke
ekstra for dig.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-03 17:01

> Det har ikke noget med transitpriser at gøre, men ja. Det koster ikke
> ekstra for dig.

Dog skal han have et 12-cifret kundenummer. Så Pro@ og TDK|BB er no go.

/Jan

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-04-03 19:28

"Jan G. Nielsen" <diddl.snabelabe.webhiker.dk> skrev Onsdag den 16.
april 2003 18:01 i dk.edb.internet.udbydere:

> Dog skal han have et 12-cifret kundenummer. Så Pro@ og TDK|BB er no
> go.

Jeg har da en TDC BB, og har et 12-ciferet kundenummer,,,

Ivar Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-03 23:22

> Jeg har da en TDC BB, og har et 12-ciferet kundenummer,,,

Jep, men det kan ikke bruges til det.

/Jan

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 18-03-03 15:01

usenetspam@*fjerndette*daydreamer.dk writes:
> [...]
>Det lyder lidt mærkeligt man ikke bliver bonget af Get2net for at bruge
>deres internet forbindelse , de har jo trods alt indkaldsudstyr m.m der

Nej, der er hverken forvalg eller noget. Det kan godt være det lyder
mærkeligt, men det er sandt. Og det fungerer udmærket både på min bærbare
og på min Pocket PC via mobil.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested