Øremider :-(
Fra : Stine Frandsen

Dato : 17-03-03 08:26

For en uge siden havde vi "store dyrlægedag". Tarzan til vaccination og Zoya
skulle øretattoveres, vaccineres og tjekkes inden P-pille start. Så de "små"
er klar til at komme ud i foråret. Desværre viste det sig at Zoya har
øremider og hun er nu i behandling. Men hvor smitsomt er det egentlig ???
For Tarzan havde ikke noget, og Queen (min hund) heller intet ( hun var også
med til undersøgelse - der endte med delvis haleamputation ..en anden
historie.. ).
Skal jeg vente med at lade kattene komme ud til Zoya er færdigbehandlet ??
Hun har nu fået behandling i en uge.
Og mht. P-piller, virker de fra første pille ??? Vil nemlig selv bestemme
hankatten og tidspunkt for hendes parring

--
Stine Frandsen
Kennel Santippe's

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 17-03-03 15:54

Hejsa!

Hvad behandler du øremiderne med, siden det tager så lang tid?

På Kattens Værn (Aalborg) bruges en dråbe Frontline (ja, det til lopper) i
hvert øre. Derefter holder vi blot øje med at det ikke kommer igen. Hvis det
kommer igen gentages behandlingen (eller hvis det er rigtigt slemt).
Dette er på opfordring fra Dyrlægen, så det er ikke noget vi selv har fundet

Mht. om det smitter; Jeg skulle ikke mene at det er noget der er meget
smitte farligt, da vi har haft katte med øremider gående sammen med raske
katte, som ikke er blevet smittet.

God bedring til katten & også til hunden med den amputerede hale (får vi
ikke også den historie?)

Mvh. Mette

Fra : Stine Frandsen

Dato : 17-03-03 22:47

Hej og tak for svaret
Fik også det at vide med Frontline af min dyrlæge, men hun har kradset sig
sådan i ørene at hun også skulle have lidt "sårbehandling", derfor den lange
behandligstid.
Queen's historie hører jo egentlig til i hundegruppen, men I må da også
gerne få den

Queen har siden sit første kuld hvalpe for 4 år siden været hårløs på
halespidsen. Uden probs og flere undersøgelser for hvorfor ? Men intet
resultat.
Jeg var så på ferie i 12 dage, hvor Queen var hos min veninde, som også
passer Queen hver anden weekend mens jeg arbejder - altså Queen's andet hjem

Jeg kommer hjem fra ferie torsdag aften og skal møde på arbejde lørdag
morgen. Lørdag eftermiddag er min hundepige her, og da har halen det fint.
Jeg er hjemme igen efter 14½ time arbejde + møde og så er der bare blod op
af alle vægge m.m.
Queen har simpelthen flået halespidsen Der er lidt bindevæv tilbage
men ikke nok til at en sårheling kan ske, derfor amputation. Jeg tror hun
har gjort det af angst/stress over at jeg har været væk for længe. Queen er
utrolig stærkt knyttet til mig. Og hun har sikkert følt sig forladt.
Queen har det fint nu, kan intet mærke på hende, ´halen ser fin ud, ingen
hævelser og stingene skal fjernes om en uge. OG fremover - ingen ferier af
længere varighed end en weekend medmindre Queen kan komme med Og oven i
det hele - ja, så er hun jo også blevet halvdøv i en alder af 7 år.
Heldigvis har hun lært håndtegn, så hun lystrer fint når jeg har
øjenkontakt.
Kattene, ja dem havde min hunde-sitter passet til UG De havde hygget
sig - det kostede "kun" en enkelt potteskjuler *GG*
Stine - der endte med at få en ekstra dyr ferie

Og i morgen skal Tarzan & Zoya ud for første gang i år og på vores ny
adresse

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 18-03-03 20:06

Aha.. derfor den lange behandling

Stakkels lille hund. Det er ikke rart med sådan en haleskade :-/

/Mette