"overtage" min søn ved evt. død?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 16-03-03 20:50

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på...

Jeg har en søn på 5 år som jeg alene har fuld forældremyndighed over...
Sidder og funderer over hvordan jeg sikrer ham bedst hvis jeg skulle gå hen
og dø før han bliver voksen... 8(

Kan jeg på nogen måde bestemme over hvem der skal overtage
forældrermyndigheden?.
Hvis ja hvordan?

--

Carsten

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 16-03-03 21:09

"Carsten Matzon" <carsten@fjerndette.matzon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hen
> og dø før han bliver voksen... 8(
>
> Kan jeg på nogen måde bestemme over hvem der skal overtage

Hej

Der er noget der hedder et "børnetestamente" - slå det op på Google.

Der også nogle links her:

http://www.familieadvokaten.dk/Formularer/234.html

http://www.familieadvokaten.dk/emner/445.html

http://www.flere-penge.dk/B%C3%B8rnetestamente.htm

http://www.ret-raad.dk/neobuilder.20020927152719001000001888165865.html

o.s.v

VH Birgitte

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-03-03 21:11

"Carsten Matzon" <carsten@fjerndette.matzon.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg på nogen måde bestemme over hvem der skal overtage
> forældrermyndigheden?.
> Hvis ja hvordan?

Du kan skrive et børnetestamente.
Hvis det ikke klart strider mod det, der er bedst for barnet, vil det i al
almindelighed blive fulgt.
Men - lever dit barns mor?
Hvis hun gør, kan du ikke uden videre testamentere forældremyndigheden til
andre.
Du bør i alle tilfælde kontakte en advokat.

Hilsen Inger

Fra : Carsten Matzon

Dato : 16-03-03 23:06

=)