FT Viborg Købstad 1845
Fra : Ulla Pedersen

Dato : 16-03-03 19:01

Er der nogen, der ligger inde med microkort fra Viborg Købstad 1845, og som
vil gøre et opslag for mig.

Det drejer sig om Ane Eriksdatter Thystrup, 62 år, enke. Hun bor Leonisgade.
Jeg vil gerne vide, om der er andre i husstanden. På DDA's side står der
under erhverv: Deres barn, men hun er den eneste opførte i husstanden.

Venlig hilsen
Ulla Pedersen
ms.opal@post.tdcadsl.dk

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 16-03-03 19:31

"Ulla Pedersen" <ms.opal@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> under erhverv: Deres barn, men hun er den eneste opførte i husstanden.

Der er følgende på adressen:

Wiborg Kiøbstad;188;Leonisgade;Jacob
Hvass;M;66;Gift;;Muursvend;;;1;Viborg
Wiborg Kiøbstad;188;Leonisgade;Ane Stikler;K;58;Gift;;Hans kone;;;1
Wiborg Kiøbstad;188;Leonisgade;Hanne Kristine;K;31;Ugift;;Deres
datter;;;1
Wiborg Kiøbstad;188;Leonisgade;Else Cathrine;K;22;Ugift;;Deres
datter;;;1
Wiborg Kiøbstad;188;Leonisgade;Jens Hvass;M;25;Ugift;;Deres søn;;;1
Wiborg Kiøbstad;188.2;Leonisgade;Ane Eriksdatter
Thystrup;K;62;Enke;;Deres søn;;;1;Ungstrup Thorning sogn Viborg amt

2-tallet må angive, at Ane Eriksdatter Thystrup har selvstændig bolig.
Hun er i så fald alene i husstanden. Bemærkningen "Deres søn" må være en
smutter fra den ovenstående linie.

Med venlig hilsen
Chr. Wirenfeldt

Fra : LisBJensen

Dato : 16-03-03 19:33

"Ulla Pedersen" skrev d. 16-03-03 19:01 dette indlæg :
> [...]
der
> under erhverv: Deres barn, men hun er den eneste opførte i husstanden.

Hej Ulla.

Jeg tror der re tale om en indtastningsfejl. her er en snaden famile der
bor sammen sted.

Husstand: Viborg, Nørlyng, Viborg Købstad, 1845, 188, Wiborg Kiøbstad,
Leonisgade

Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr.,
Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Amt, Herred, Sogn, Kilde,
Kildestednavn, Nr. ægteskab, Kommentar, Stilling i husstanden, Antal
familier/hus, Trossamfund, Handicaps, Køn, Født kildedato, Fødeår
Jacob Hvass, 66, Gift, Muursvend, 188, Leonisgade, Viborg, , , , ,
Wiborg Kiøbstad, , , , 1, , , M, ,
Ane Stikler, 58, Gift, Hans kone, 188, Leonisgade, , , , , , Wiborg
Kiøbstad, , , , 1, , , K, ,
Hanne Kristine, 31, Ugift, Deres datter, 188, Leonisgade, , , , , ,
Wiborg Kiøbstad, , , , 1, , , K, ,
Else Cathrine, 22, Ugift, Deres datter, 188, Leonisgade, , , , , ,
Wiborg Kiøbstad, , , , 1, , , K, ,
Jens Hvass, 25, Ugift, Deres søn, 188, Leonisgade, , , , , , Wiborg
Kiøbstad, , , , 1, , , M, ,

Husstand: Viborg, Nørlyng, Viborg Købstad, 1845, 188.2, Wiborg Kiøbstad,
[...]

Ane Eriksdatter Thystrup, 62, Enke, Deres søn, 188.2, Leonisgade,
Ungstrup Thorning sogn Viborg amt, , , , , Wiborg Kiøbstad, , , , 1, , ,
K, ,

Men det kan du bedre selv vurdere.

Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Martin Laustsen

Dato : 16-03-03 21:06

On Sun, 16 Mar 2003 19:00:57 +0100, "Ulla Pedersen"
<ms.opal@post.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Jeg vil gerne vide, om der er andre i husstanden. På DDA's side står der
>under erhverv: Deres barn, men hun er den eneste opførte i husstanden.
Hun er ene i husstande og lever af Daglejerarbejde

venlig hilsen

Hans Martin Laustse

Fra : Ulla Pedersen

Dato : 17-03-03 10:34