Lovpligtige forsikringer?
Fra : Thomas N

Dato : 16-03-03 16:10

Hejsa

Hvad findes der sådan af lovpligtige forsikringer for private?

Er klar over den lovpligtige ansvarsforsikring for motorkøretøjer.

Er der noget med en lovpligtig forsikring som bolig-ejer?

Mvh

Thomas

Fra : Mr K.

Dato : 16-03-03 17:58

"Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er klar over den lovpligtige ansvarsforsikring for motorkøretøjer.
>
> Er der noget med en lovpligtig forsikring som bolig-ejer?

Det vil blive meget vanskeligt at belåne et hus, hvis det ikke er
forsikret - så svaret er Ja.

Derudover er en hundeansvarsforsikring lovpligtig.

Venlig hilsen
Mr. K

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-03-03 22:29

"Mr K." <knud@slethomsen.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil blive meget vanskeligt at belåne et hus, hvis det ikke er
> forsikret - så svaret er Ja.

Ikke enig. Jeg er enig i, at banken eller kreditforeningen nok vil forlange
det, men det gør det ikke lovpligtigt.

> Derudover er en hundeansvarsforsikring lovpligtig.

Nej - medmindre man har en hund

Kurt

Fra : Thomas N

Dato : 17-03-03 08:30

> Nej - medmindre man har en hund

Hehe... klart!

Er I sikre på at man som boligejer ikke er forpligtet til at have noget
brandforsikring eller sådan noget? Eller det er måske kun kreditforeningen
som stiller krav om det?

Thomas

Fra : Mr K.

Dato : 17-03-03 16:31

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Ikke enig. Jeg er enig i, at banken eller kreditforeningen nok vil
forlange
> det, men det gør det ikke lovpligtigt.

Enhver kreditor med pant i ejendommen vil kræve en forsikring - og da der er
meget få¨ikke belånte ejendomme, er realiteten er der skal være en
forsikring - også selv om lovgivningen ikke stiller krav derom.

> Nej - medmindre man har en hund

Hvor dum kan du være - nej selvfølgelig behøver man ikke forsikringen uden
hund.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-03-03 17:06

Scripsit "Thomas N" <NOSPAMnews@neumann.dk>

> Hvad findes der sådan af lovpligtige forsikringer for private?

Ud over de allerede nævnte:

Lovpligtig ansvarsforsikring for kuratorer i konkurs- og dødsboer.

Lovpligtig ansvarsforsikring for statsautoriserede og registrerede
revisorer.

Lovpligtig ansvarsforsikring for jægere.

Lovpligtig ansvarsforsikring for jernbanevirksomheder.

Lovpligtig ansvarsforsikring for luftfartøjer
(herunder ministerielt fastsatte regler om forsikring ved
faldskærmsudspring, drageflyvning, m.v.)

Lovpligtig ansvarsforsikring for hjemmeservicevirksomheder.

... og så havde Retsinfo smidt mig af for tredje gang og jeg gad ikke
søge videre. Men der er sikkert flere.

--
Henning Makholm "Al lykken er i ét ord: Overvægtig!"