3Dmark2001...??
Fra : adpe@flsautomation.c~

Dato : 19-03-01 12:10

Jeg har et Geforce DDR 32mb ram
Når jeg kører 3dmark 2001 Så springer den "Game 4 Nature" over og siger Not
supportet by Hardware.
Hvad kræver det for at den kan vise den sekvens?

Ellers uha.. hvor er det altså deprimerende at køre den test.. Men
rekort er Sølle 968 point på en 501Mhz K6 2

     \\\\///
     -(o o)-
-ooO--(_)--Ooo----------
*---\  (-----(   )-------------
     \_)     ) /
               (  /

--
Posted from flsadk01.flsautomation.com [195.24.18.81]

Fra : Hans Henrik Vesterga~

Dato : 19-03-01 14:54

<adpe@flsautomation.com> skrev i en meddelelse
Jeg har et Geforce DDR 32mb ram
Når jeg kører 3dmark 2001 Så springer den "Game 4 Nature" over og siger Not
supportet by Hardware.
Hvad kræver det for at den kan vise den sekvens?

Mener det er et Geforce 3!

Fra : Gerner

Dato : 26-03-01 13:45

On Mon, 19 Mar 2001 14:53:38 +0100, "Hans Henrik Vestergaard"
<pillemark@city.dk> wrote:

> [...]
>supportet by Hardware.
>Hvad kræver det for at den kan vise den sekvens?

Hej hans, kunne du ikke få din outlook til at sætte en ">" foran det
originale indlæg du har med i dine svar. Jeg går ud fra du ikke vil
genere dine læsere ?

Jeg går ud fra du kan se at alle andre gør det ?

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Lars Krag

Dato : 19-03-01 15:19

> [...]
>supportet by Hardware.
>Hvad kræver det for at den kan vise den sekvens?

DX8 hardware support, f.eks. GF3 eller Radeon. Prøv evt. at læse i readme
filen, du finder den hvor du har installeret 3dmark2001 under
"...MadOnion.com\3DMark2001\help\Readme.htm"

>Ellers uha.. hvor er det altså deprimerende at køre den test.. Men
>rekort er Sølle 968 point på en 501Mhz K6 2

Ja, den "trækker tænder ud", har du læst i "3DMark.htm" filen (samme sted
som readme)? Der står helt nøjagtigt hvor mange polys og textures den bruger
i hver enkelt scene. Ikke så sært at det "gør ondt". Prøv f.eks. at se på
Game 2 High detail, auw

Lars
--
-remove _nospam_ to reply by mail
-fjern _nospam_ fra adressen for at svare

Fra : Frank Hahn

Dato : 19-03-01 20:18

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> wrote in message
> [...]
> filen, du finder den hvor du har installeret 3dmark2001 under
> "...MadOnion.com\3DMark2001\help\Readme.htm"

ØvØv... Jeg har et Radeon.
Men jeg kan ikke "slå" det der hardware snask til.

Med AGP-aperture size til 64 MB og nyeste driver får jeg
3118 på min Thunderbird 1000@975 (130 MHz bus) på A7V133 bundkort.

Det er jo fint nok.. og 2D grafik i 1600x1200@85 Hz står knivskarpt.

auw ??? Nope.. *WOW*

/Frank

Fra : Fritze

Dato : 19-03-01 20:24

> Thunderbird 1000@975 (130 MHz bus) på A7V133 bundkort.

AHVA for en fisk?? Jeg håber sq du har skrevet forkert her *LOL*

Fra : Frank Hahn

Dato : 19-03-01 23:37

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message

> AHVA for en fisk?? Jeg håber sq du har skrevet forkert her *LOL*

*SUK*
Nej.. Min 1GHz er UnderClocket.
Den bryder sammen under reboot, hvis jeg kører 133 MHz..
Gad ikke bøvle mere med det, så jeg mistede lige 25 MHz..
Men hva'.. det generer egentlig ikke..

/Frank

Fra : Lars Krag

Dato : 19-03-01 20:48

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> ØvØv... Jeg har et Radeon.
> Men jeg kan ikke "slå" det der hardware snask til.

Hmm, det er du åbenbart ikke den eneste der ikke kan. Har lige været inde og
rode i en masse radeon resultater på madonion, og der er ikke nogen score på
game 4 for nogen af dem. Jeg synes ellers ATI har haft travlt med at
fortælle at Radeon understøttede alle dx8 funktioner i hardware. Men det er
da muligt at enten jeg har misforstået et eller andet, eller at det bare er
et spørgsmål om en driver-opdatering.

> Med AGP-aperture size til 64 MB og nyeste driver får jeg
> 3118 på min Thunderbird 1000@975 (130 MHz bus) på A7V133 bundkort.

Det er da meget godt, jeg får 3959 med et o/c GF2 Ultra og en pIII 1G@1125.
Det ser ud som om Radeon klarer de "høje detaljer" forholdsvist bedre, især
i game 2. Har du prøvet at køre testen i 1600x1200x32? Det er ufatteligt
flot. Spørgsmålet er hvor spilbart det ville være, når man skal ligge AI og
lyd samt bruger inputs på?

> Det er jo fint nok.. og 2D grafik i 1600x1200@85 Hz står knivskarpt.

Ja jeg sidder på en 17" så jeg nøjes med 1152x864x32@100Hz, og det står
altså også helt skarpt (og nej jeg gider ikke nogen religionskrig med Matrox
og ATI ejere, de er vist også godt igang længere oppe).

[MERE SNIP]
> auw ??? Nope.. *WOW*

Det kommer vel lidt an på hvad man sidder med af hardware, eller? Jeg
tror jeg vil prøve at køre testen på min anden pc med et 16MB TNT kort *lol*

Lars

Fra : Henrik Paulsen

Dato : 26-03-01 00:38

>Når jeg kører 3dmark 2001 Så springer den "Game 4 Nature" over og siger Not
>supportet by Hardware.
>Hvad kræver det for at den kan vise den sekvens?

Jeg kan forestille mig, at det kræver et kort, som understøtter
Environmental Bump Mapping.

Fra : Frank Hahn

Dato : 26-03-01 09:16

"Henrik Paulsen" <henrik-paulsen@get2net.dk> wrote in message

Not

> Jeg kan forestille mig, at det kræver et kort, som understøtter
> Environmental Bump Mapping.

Nope.
Radeon understøtter det, og den udfører jo også bumbmaptesten (som ser
rimelig fed ud)

/Frank

Fra : bolleb

Dato : 29-03-01 16:51

det kræver så vidt jeg ved en programerbar et eller andet : ) dvs. geforce 3

Fra : Gerner

Dato : 26-03-01 13:59

On Mon, 19 Mar 2001 11:10:15 +0000 (UTC), adpe@flsautomation.com
wrote:

> [...]
>
>Ellers uha.. hvor er det altså deprimerende at køre den test.. Men
>rekort er Sølle 968 point på en 501Mhz K6 2

Jeg fik 1414 med et 551 Mhz cpu, men folk der har 900+ cpu speed får
som sammenligning med samme grafikkort 2-3 gange så mange 3dmarks.

Kørte benchmark i 3dmark 2000 (lige installeret mit g-kort) og fik
4400 3dmarks, hvor mit gamle 3dfx 2000 fik 2750 3dmarks.

Jeg har et andet benchmark program kaldet FR Final reality som
rapportere reality points. Og grafikmæssigt med søjler.
Også her sammenlignede jeg med mit gamle kort (godt jeg gemte
resultaterne, ingen brug for en "resultbrowser), og her blev søjlerne
længere undtagen i testen "fillrate" hvor 3dfx kortet var bedst ?

Fra : Henrik Paulsen

Dato : 26-03-01 22:00

>Jeg fik 1414 med et 551 Mhz cpu, men folk der har 900+ cpu speed får
>som sammenligning med samme grafikkort 2-3 gange så mange 3dmarks.

Dette hænger sammen med K6-2'ens ringe størrelse og hastighed på L2
cache'en, og så selvfølgelig clockfrekvensen. CPU'en er her en kæmpe
flaskehals!