Lømmel eller???
Fra : Ladycatwoman

Dato : 16-03-03 02:36

Jeg er lige nødt til at fortælle om en samtale, jeg havde hos frisøren i
dag.
Min frisør har hund - tidligere belønnet og toptrænnet bordercollie nu bare
trænet og god hund.- På baggrund af dette var det da naturligt at tale om
hunde, og da jeg i perioder har haft mine små problemer med Cujo ( bl.a. med
indkald) faldt snakken på unghunde,
Der sidder så en kvinde ved siden af mig, der siger, at hendes 1½ år gamle
rottweiler knurrer af hende. Jeg kigger måløs på hende og spørger hvornår?
Det viser sig, at den gør det, hver gang den ikke får sin vilje eller ikke
lige får den opmærksomhed, som den synes, den har behov for.
Hvis hun f.eks. sidder og ser tv, sætter den sig lige foran hende og
begynder at knurre, og den bliver ved.
Hun sagde, at den godtnok aldrig havde bidt eller lign. men jeg ville da
ikke være tryg ved sådan en hund.

Jeg må indrømme, at jeg priste mig lykkelig over at have en hund, der kun 1
gang har knurret af mennesker, og det var en situation, hvor en boxer lige
havde bidt ham, hvorefter han kom i bilen og boxerens ejer ( min svigermor)
kom og ville trøste ham. Der skal så lige tilføjes, at han på det tidspunkt
kun havde set hende 1 gang før. Helt forståeligt efter min mening.

Mht. den nævnte rotte, kan jeg ikke undgå at tænke på, hvordan den bliver
senere. Er den bare i lømmelalderen, som vi før har talt om herinde, eller
er ejeren ved at miste grebet? Har jer andres hunde også knurret af jer, og
her mener jeg ikke i leg, for det kan jeg ihvertfald godt skelne imellem.

Jeg kan sige jer. Da jeg kom hjem og så min søde og rare hund på ryggen i
sin stol, priste jeg mig lykkelig

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-03-03 09:55

Hej Cujo's mor

Tænk jeg kender til lignende "historie" også med en rottweiler på 1½ år,
hvor hunden også kan finde på at knurre for et godt ord. Den har sågar
nappet en i bagdelen ( uden der heldigvis skete noget ), men ejeren til
hunden havde bare sagt, at det var fordi der var for mange mennesker på en
gang, så hunden var stresset. hende jeg kender er bare rigtig utryk ved at
komme og besøge vedkommen der har denne hund, hvilket jeg bestemt godt kan
følge hende i.

> Har jer andres hunde også knurret af jer, og
> her mener jeg ikke i leg, for det kan jeg ihvertfald godt skelne imellem.

Aldrig, men jeg kan love for, at hvis han bare så meget som begyndte på det,
måtte vi ha' hjælp udefra, og her mener jeg en hundeadfærdsbehandler, det
ville jeg nemlig ikke acceptere , men jeg tror heldigvis aldrig vi komme
ud for det, for vores lille Nicki er bare så god som dagen er lang *S*.

Rigtig god solskinsdag til jer alle

Bolette

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 10:04

> [...]
> lige får den opmærksomhed, som den synes, den har behov for.
> Hvis hun f.eks. sidder og ser tv, sætter den sig lige foran hende og

Det lydder IMO som der er lidt uenighed mht. lederskab i flokken. Jeg har
ikke oplevet at nogen af mine på noget tidspunkt har knurret af mig. End
ikke i 8-9 mdr. alderen, hvor hormonerne som regel raser højest.

Gik hun til træning med hunden? Man hører jo så meget, men af ting jeg har
hørt om "rotter" kontra træning er der bla.a.
1: "Slå aldrig en Rotte, så kan den finde på at angribe bag fra" -Helt
enig... Man bør ikke slå nogen hunde!
2: "En Rotte skal ikke trænes. Den skal bare ha' lov at være.! -Sagt af en
gammel garvet rotte-ejer, der havde rigtig søde og dejlige rotter til
husbehov.
3: "En rotte må ikke trænes med hunde af andre racer. De bør trænes på et
rent rotte-hold" -også sagt af en garvet rotte-ejer, der dog brugte sin hund
til spor, udstilling mm.

Der er vel hold i alle udtalelser... Nr. 2 står jeg lidt tvivlsomt over for
dog... Vil nu gerne ha' en hund der kan lidt mere end bare være, men det er
jo en smagssag!

Rinnie

Fra : Ladycatwoman

Dato : 16-03-03 10:20

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> dog... Vil nu gerne ha' en hund der kan lidt mere end bare være, men det

Hej Rinnie.

Ja, hun gik til træning med den, og så vidt jeg husker har hun også haft
hund før.
Mht. lederskab lyder det da godtnok somom der er et problem.
Hun forklarede, at hun ikke slår hunden, men derimod rejser hun sig op,
tramper hårdt i gulvet og forsøger at true hunden. Det resulterer i, at
hunden stikker af med hende i hælene. Ja, man kunne måske forestille sig, at
det er det, hunden er ude på?

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 10:38

> [...]
> tramper hårdt i gulvet og forsøger at true hunden. Det resulterer i, at
> hunden stikker af med hende i hælene. Ja, man kunne måske forestille sig,

Ja det tror jeg da du har ret i... Hunden vil jo bare gøre det samme som
hende. Hun har vist hunden at med agrassiv fremtoning "kommer man langt" og
nu forsøger hunden at gøre det samme. Det er svært at sige hvad man kan gøre
ved det... Det er en lidt speciel situation at stå i, men det første hun nok
skal gøre er at ændre sin egen fremtoning over for hunden, da denne
tilsyneladende er ret snu. Jeg tror det klogeste ville være at aflede
hundens opmærksomhed hen til noget andet, når den gør noget der ikke passer
hende og ikke rejse sig og stampe i gulvet. Det er ligemeget om den så
kommer gående med en sko eller whatever... Den skal afledes til noget den
må. Så tror jeg det går i sig selv, da hunden så ser' at det altså er sådan
man får opmærksomhed. Hvad hun skal gøre når den stiller sig op og
knurrer... Det er svært... åske hun skulle prøve at ignorere det og når så
den stopper, så kan hun gi' den opmærksomhed.

Har du stadig kontakt til hende?

Rinnie

Fra : Ladycatwoman

Dato : 16-03-03 11:14

> Har du stadig kontakt til hende?
>
> Rinnie

Jeg kan ihvertfald få kontakt til hende, og det får jeg også mere og mere
lyst til, for det er da lidt bekymrende, at det måske ender med at blive en
rigtig bidsk hund, og dem findes der vidst nok af i verden i forvejen.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 17-03-03 08:19

Hej Rinnie

Jeg vil lige minde om at mange rotter 'snakker' hvilket i nogles ører lyder som
knurren. Denne ’snak’ kan netop bruges til at skaffe opmærksomhed, og derfor er
det måske ikke så sært at hunden blevet bange hvis det sociale signal er blevet
mødt med et aggressivt fra ejeren.

Jeg ved naturligvis ikke om det er sådan en 'snakkende' rotte der her er tale
om, men hvis det er tilfældet behøver man altså ikke være bange. Rotten er dog
fysisk såvel som psykisk tilstrækkelig stor til at man skal sikre sig at man
ikke misforstår den!

/Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 24-03-03 09:10

Sun, 16 Mar 2003 10:19:54 +0100, Ladycatwoman wrote:

> [...]
>hunden stikker af med hende i hælene. Ja, man kunne måske forestille sig, at

Ja undskyld jeg blander mig lidt sent, men jeg har svært ved at komme
op til jer efter massivt nedbrud.
Alt det dér lyder for mig mere som, at hunden snakker til hende. Mange
hunde med dyb stemme bli'r misforståede af deres ejere. De brummer, og
ejeren tror de knurrer. Bli'r ejeren ved med at true den på den åde, bli'r
hunden utryg og angstbider!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.com/ webmaster@***sonpet.com
Nu er de snart færdige... De flotte nye hjemmesider. /\\|//\

Fra : Claus

Dato : 16-03-03 15:08

> [...]

for
> dog... Vil nu gerne ha' en hund der kan lidt mere end bare være, men det

En gang pladder. ;o/

Claus

Der har haft rotter i mange år og haft masser af brugsprøver på dem .

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 15:11

> En gang pladder. ;o/

Hvad og hvorfor?

Fra : Claus

Dato : 16-03-03 15:34

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1: "Slå aldrig en Rotte, så kan den finde på at angribe bag fra" -Helt
> enig... Man bør ikke slå nogen hunde!

En Rotte med hår på brystet, den venter sq da ikke til du vender ryggen til,
den svarer igen med det samme.

> 2: "En Rotte skal ikke trænes. Den skal bare ha' lov at være.! -Sagt af en
> gammel garvet rotte-ejer, der havde rigtig søde og dejlige rotter til
> husbehov.
Det vil sige at alle de prøver jeg har taget med mine og alle mine trænings
venners prøver , det er helt forkert. det kræver bare en smule indsigt at
træne med rotter.

> 3: "En rotte må ikke trænes med hunde af andre racer. De bør trænes på et
> rent rotte-hold" -også sagt af en garvet rotte-ejer, der dog brugte sin
hund
> til spor, udstilling mm.

Og giv mig lige en grund til det her, det er da en gang pladder af værste
skuffe

> [...]
for
> dog... Vil nu gerne ha' en hund der kan lidt mere end bare være, men det

De udsagn kommer måske fra folk der ikke evner at træne hund, så er det jo
rart at kunne slynge sådanne påstande ud og særligt hvis folk tror på dem.

Claus

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 15:45

> En Rotte med hår på brystet, den venter sq da ikke til du vender ryggen
til,
> den svarer igen med det samme.

Ja hvad ved jeg? Føler lidt du angriber med med dit "sq" ...men jeg kan
selvfølgelig ta' fejl! Har blot hørt dette udsagn fra flere...!

> Det vil sige at alle de prøver jeg har taget med mine og alle mine
trænings
> venners prøver , det er helt forkert. det kræver bare en smule indsigt at
> træne med rotter.

Det er, igen, ikke mig der har sagt det. Har blot skrevet ting jeg har hørt.
Derfor skal jeg ikke kunne svare på dit "det vil sige"!

> hund
>
> Og giv mig lige en grund til det her, det er da en gang pladder af værste
> skuffe

Hvordan skulle jeg kunne give dig en grund til det når jeg blot giver videre
hvad jeg har hørt og oven i købet skriver at det ikke er min egen
vidden?! Jeg er klart åben for mere vidden om rotten og hvordan man
træner den... Men jeg kan altså ikke gøre for at jeg har hørt nogen forkerte
ting. -Også en af grundene til at jeg og mange andre nok holder sig fra
rott, da der går så mange rygter om dem, desværre, men tak fordi du ville
dele dit kendskab til Rotten med mig! Jeg har ikke studset videre over de
udsagn jeg har fået, da jeg aldrig har til hensigt at få en Rotte inden for
min dør. Jeg er ganske enkelt sikker på at jeg ikke magter sådan en hund, ud
fra... igen, hvad jeg har hørt om racen.

> De udsagn kommer måske fra folk der ikke evner at træne hund, så er det jo
> rart at kunne slynge sådanne påstande ud og særligt hvis folk tror på dem.

Tjah, hvad ved jeg... Blev da klogere af dit svar!
....Men håber, igen, at du har forstået, som jeg også gjorde klart da jeg
skrev det, at det altså ikke er mine udsagn. Jeg vil selt ikke gå ud i at
belærer folk om rottweilere da de ligger så langt fra min vidden om hunde.
Hvad jeg er kommet med i denne tråd er ud fra hvordan hunde generelt
reagerer. Jeg har så tit hørt, at en rottweiler skiller sig ud fra andre
hunde, både i adfærd, måde at træne på, psyke osv. Men har til gengæld også
hørt at når først den er opdraget godt, så er det jordens bedste
familie-hund!

Fortsat lækker solskins-søndag!

Rinnie

Fra : Claus

Dato : 16-03-03 17:26

> Ja hvad ved jeg? Føler lidt du angriber med med dit "sq" ...men jeg kan
> selvfølgelig ta' fejl! Har blot hørt dette udsagn fra flere...!

Nej...jeg angriber ikke dig men der er da kontant afregning hvis man laver
et fysisk overgreb på en god rotte.

> Det er, igen, ikke mig der har sagt det. Har blot skrevet ting jeg har
hørt.
> Derfor skal jeg ikke kunne svare på dit "det vil sige"!

Jeg ved da godt at det er ting du har hørt men det er jo bare for at
understrege min pointe at jeg skrev som jeg gjorde

> Hvordan skulle jeg kunne give dig en grund til det når jeg blot giver
videre
> hvad jeg har hørt og oven i købet skriver at det ikke er min egen
> vidden?!

Påstanden er så åndsvag at jeg bare ville ha' dig til at tænke efter så
ville du kunne se, at du ikke kunne se en logisk forklaring. .o)

> Tjah, hvad ved jeg... Blev da klogere af dit svar!
> ...Men håber, igen, at du har forstået, som jeg også gjorde klart da jeg
> skrev det, at det altså ikke er mine udsagn.

Jeg har aldrig troet at det var dine egne påstande.......men det beviser
bare hvor let det er at misforstå hinanden, når man ikke står øje til øje.

Claus

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-03-03 17:37

> Nej...jeg angriber ikke dig men der er da kontant afregning hvis man laver
> et fysisk overgreb på en god rotte.

Okay... Det jeg, helt konkret, havde hørt var, at Rotten angriber bagfra, da
dens offer så er mest sårbar. På den måde er oddsene for at den vinder
angrebet højere. Derfor lød det logisk nok i mine ører, men gav mig samtidig
også en gevaldig respekt for racen og er bla.a. en af grundene også til, at
jeg aldrig ville skaffe mig en... Hvis nu jeg gjorde noget forkert og den
blev sur på mig! Haha...

> Jeg ved da godt at det er ting du har hørt men det er jo bare for at
> understrege min pointe at jeg skrev som jeg gjorde

Ja, okay... Skriver da også selv lidt... Understregende, hvis folk har
forstået "min" race forkert... Mener faktisk at jeg senest gjorde det i
tråden om, at Goldens var de hunde der var flest tilfælde på bid i børn
fra...

> Jeg har aldrig troet at det var dine egne påstande.......men det beviser
> bare hvor let det er at misforstå hinanden, når man ikke står øje til øje.

Ja, det kunne være rart hvis man kunne få arm-fagter og glimt i øjet med i
mails, men det ville skam nok gøre at vi af og til skulle sidde et par meter
fra skærmen og skrive for ikke at blive ramt af hinandens udsving! *LOL*

Rinnie

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 17-03-03 08:30

Hej Claus og Rinnie

Selv om det meste er sagt har jeg lige lyst til at tilføje et par ting.

1) Jeg kunne, selv om jeg ikke gør det, vippe vores rotte en lussing uden at
risikere at hun sidder i rygstykket på mig - hvis en fremmed gjorde det, ville
hun sandsynligvis afregne kontant med vedkommende.

2) Vi træner BHP-program med vores rotte og det går fint. Man kan naturligvis
ikke regne med at hun skal trænes på samme måde som en terrier, en labrador
eller sågar en schæfer.

3) Vi træner blandt andet i en schæferhundeklub hvilket vi har haft succes med
selv om træningen skal modificeres en lille smule.

Claus wrote:
De udsagn kommer måske fra folk der ikke evner at træne hund, så er det jo
rart at kunne slynge sådanne påstande ud og særligt hvis folk tror på dem.

Rigtigt! Igen et spørgsmål om lederskab - vil man acceptere at det er hundens
vilje der sætter begrænsninger for resultaterne?

/Kim

Fra : Leyna

Dato : 16-03-03 10:47

On Sun, 16 Mar 2003 02:36:23 +0100, "Ladycatwoman"
<ladycatwoman@hotmail.com> wrote:

> [...]
>begynder at knurre, og den bliver ved.
>Hun sagde, at den godtnok aldrig havde bidt eller lign. men jeg ville da

Det ville jeg bestemt heller ikke være. Nu var det jo mig der startede
med "Lømmelalder?" men Vaks er bare fjantet og legesyg. Det er megeg
sjældent at han knurrer overhovedet.
Nu er jeg jo ikke den mest erfarne hundeejer, men for mig at se/høre,
så er det hunden der har overtaget føringen i hjemmet. Jeg tror ikke
at jeg ville turde komme i sådan et hjem, for hvis det er hunden der
bestemmer, så kan ejeren jo ikke hindre den i at skambide en fremmed
som trænger sig ind på territoriet.

>Jeg kan sige jer. Da jeg kom hjem og så min søde og rare hund på ryggen i
>sin stol, priste jeg mig lykkelig

Tjaeh, det sætter da også min "småproblemer" med Vaks i perspektiv,
for han er jo lige så go' som dagen er lang.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Musen

Dato : 16-03-03 22:23

klip---
Er den bare i lømmelalderen, som vi før har talt om herinde, eller
> er ejeren ved at miste grebet?

Jeg synes det lyder som om ejeren er ved at miste grebet. At lade sin hund
knurre af en, er vel det samme som at give den lov til at bestemme = være
fører? Ikke en særlig smart udvikling i mine øjne.

>Har jer andres hunde også knurret af jer, og
> her mener jeg ikke i leg, for det kan jeg ihvertfald godt skelne imellem.

Samson har aldrig knurret af os, hverken i alvor eller leg. Jeg kan godt
acceptere det i leg, men ville absolut ikke tillade det i alvor.

> Jeg kan sige jer. Da jeg kom hjem og så min søde og rare hund på ryggen i
> sin stol, priste jeg mig lykkelig

*SSS* ja det kan jeg godt forstå...Det lød jo egentlig som om at damen med
hunden bare ventede på at den en dag skulle bide efter hende....

/Musen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-03-03 01:34

Hej Cujo's mor

Nu er det jo et vidt begreb med knurrer. Hvis en Rothweiler knurrer, er man
jo som regel ikke ret meget i tvivl om at en sådan knurrer. Det lyder for
mig, som om hun har givet den en dårlig vane. Nemlig det med at stampe i
gulvet, og spæne efter hunden, hvilket den sikkert syntes er vældigt sjovt,
så hvis vi nu lige kunne lokke gempen op af sofaen og stampe, så kunne vi få
et rask lille kapløb, så vi kunne få lidt leg igang. Jeg kunne fristes til
at tro hunden keder sig. Hvis den virkelig knurrer, så har hun nok brug for
lidt hjælp men hunden.
Ellers tror jeg heller ikke så meget, på ham den garvede rotte ejer, men
ville nok udtrykke det lidt mere elegant.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mizz_zylle

Dato : 17-03-03 11:28

Jeg vi også bare sige, at jeg er vokset op med rottweilere og vores har
altid knurret (snakket) meget, dog uden at vise tegn på aggresivitet.

Vores gamle han knurrede f.eks. altid hvis han ville kæles for, og hvis
han ikke lige fik hans vilje, gik han bare hen og lagde sig.

Ham vi har nu er heller ikke spor aggresiv, men han kan godt ligge og
knurre for sig selv, uden det betyder noget.

Men det er jo absolut ikke sikkert at handes hund er som vores, men med
en hund som en rottweiler er det MEGET vigtigt at man er bestemt over
for den, ellers vil den overtage styringen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Smat

Dato : 17-03-03 21:42

Vores hund "snakker" også enormt meget. Jeg har lidt svært ved at finde ud
af hvor grænsen går. Er der nogen der har erfaringer med det?

MVH
Margrethe

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 17-03-03 22:29

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Vores hund "snakker" også enormt meget. Jeg har lidt svært ved at finde ud
> af hvor grænsen går. Er der nogen der har erfaringer med det?
>
> MVH
> Margrethe

Hejsa,

Nu er jeg jo ikke lige frem ejer af en rotte, selvom min kære fader ofte
ynder at bruge lige netop dette udtryk om min dejlige
kooiker...hmfff...fnys!
Bølle "snakker" stortset altid, når vi snakker til ham, eller krammer og
nusser ham. Det er da sådan en dyb strubelyd, men bestemt ganske anderledes
end den der fremkommer når han "brokker sig" over fuglene i haven.
Hvis hunden ellers virker glad, logrer med halen eller "vimser" synes jeg da
Grænsen går vel ved situationen. Hvis hunden "snakker" under hyggestunder og
ellers virker glad, er der vel ingen fare på færde.....eller?
Hvis den derimod "snakker" når man skælder ud er det en anden sag.
Når Bølle knurrer af fugle i haven eller folk der går forbi ude på vejen,
(når han står og kigger ud) siger jeg altid nej.
Spørgsmålet er om han skal have lov til at skælde ud på fuglene, eller om
jeg konsekvent skal nægte ham denne "fornøjelse"?
Selv mener jeg at en hver form for knurren er uønskelig. Hvad siger i andre?

Mvh. Renate

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 18-03-03 12:43

Hej Renate

Det lyder lidt som om din hund spinder?!?

Hvorvidt du skal bremse din hunds knurren efter fuglene eller ej, så mener jeg
du skal spørge dig selv om det er hunden eller dig der bestemmer hvem der har
adgang til haven.

Begge dele af mit indlæg er vist letter provokerende, men ta' det nu ikke for
mere end det er )

/Kim

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 18-03-03 12:57

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Renate
>
> Det lyder lidt som om din hund spinder?!?

Hej Kim,

Hmmmmm.......Antyder du at min hund skulle have fælles træk med en *kat*???
*GGGG*
Han spinder ikke, han nærmest brummer.

> [...]
jeg
> du skal spørge dig selv om det er hunden eller dig der bestemmer hvem der

Det er jo netop også det jeg mener. Det er *mig* der bestemmer. Han får også
klar besked når han gør det. Jeg tænkte mere på, om det har en betydning for
hunden om det er det ene eller det andet man siger nej til, når reaktionen
hos hunden er den samme. Sikke da en kringlet formulering.

> Begge dele af mit indlæg er vist letter provokerende, men ta' det nu ikke
for
> mere end det er )
>
> /Kim

Nej da...

Mvh. Renate

NB! Læg lige mærke til min citatteknik....=B-)

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 18-03-03 13:44

Hej Renate

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad der er det ene og hvad der er det
andet, og hvilken reaktion der er den samme ......

Men ..... adfærden omkring disse velbehaglyde minder vel lidt om kattens
spindelyde?

/Kim

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 18-03-03 15:09

> [...]
er det
> andet, og hvilken reaktion der er den samme ......

Nej, det forstår jeg godt....altså at du ikke forstår.
Jeg mener:
Jeg skænder på hunden når den knurrer ad fuglene i haven, jeg gør det også
hvis den knurrer ad folk på vejen. Altså er min reaktion den samme på to
vidt forskellige ting. Spørgsmålet er, om hunden opfatter at det er to vidt
forskellige situationer?
Du har jo sådan set allerede svaret på det. Haven er *min* og det er mig der
bestemmer. Og jeg tror heller ikke hunden kan opfatte forskellen.

> Men ..... adfærden omkring disse velbehaglyde minder vel lidt om kattens
> spindelyde?
>
> /Kim

Nej, øhh....det lyder mere som når min mand er faldet i søvn på sofaen og
jeg puffer til ham og siger: "Du snorker"......så svarer han med dendersens
"brummelyd". *Sådan* lyder det omtrænt. *GG*
(Gad vide hvor hunden har lært det henne?)

Mvh. Renate

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-03-03 11:31

Hej Renate

Jeg mener ikke det er væsentlig hvor mange ting det handler om. Når hunden gør
noget som du ikke vil have, skal den gøres opmærksom på det!!

/Kim

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 18-03-03 10:09

Hej Margrethe

Min onkel havde en rotte der snakkede meget - og da Chansi (altså hunden) var
stor og stærk (små 70 kg) og havde en tilsvarende lyd kunne det umiddelbart
lyde faretruende. Man kunne også blive lidt forskrækket hvis han pludseligt
begyndte på sin 'skønsang', men det var dog aldrig svært at høre at han ikke
var aggressiv, og slet ikke for dem som kendte ham bedre end mig. Jeg har i
øvrigt aldrig mødt en hund hvor det var svært at høre eller se forskel, men
jeg har måske bare været heldig.

/Kim

Fra : Smat

Dato : 18-03-03 18:11

> [...]
> var aggressiv, og slet ikke for dem som kendte ham bedre end mig. Jeg har
> øvrigt aldrig mødt en hund hvor det var svært at høre eller se forskel,

Jeg kan også sagten selv se at min hund ikke er ude på at være faretruende.
Men jeg har jo også lært en anelse om hunde. Jeg vil gerne have en hund alle
tør være i nærheden af (stor ambition.... Det er jo ikke alle der når at
tænke sig om inden de bliver bange. Jeg kan jo sagtens se han logre osv.,
men folk med en anelse angst overfor hunde, ser det måske ikke.
Vi er nok selv skyld i, at han snakker så meget som han gør, for det er jo
også lidt sjovt. Han har hans egne lyde til mange situationer, det er altså
lidt hyggeligt når han om morgenen overfalder en med hans "glædeslyde". Det
lyder fuldstændig tosset, men når vi synger en bestemt sang, gør han med.
Alle disse små ting har måske været med til at gøre, at vi nu ville ønske at
han gøede lige lidt mindre.
Jeg har aldrig oplevet Apollo direkte aggresiv, men jeg vil da forvente at
han ville lyde anderledes.
Som sagt er det nok også mest det med at andre ikke skal blive bange for
ham.
Ja det er sq nok bare noget pjat med mig

MVH
Margrethe

Fra : bettina

Dato : 18-03-03 12:08

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> begynder at knurre, og den bliver ved.
> Hun sagde, at den godtnok aldrig havde bidt eller lign. men jeg ville da

For mig lyder det som om han bare forsøge at fange hendes opmærksomhed ved
at sætte sig til at brumme foran hende. Og det virker jo tilsyneladende
Men det er selvfølgelig meget svært at bedømme uden at høre hvordan han
"knurrer"

Bettina