Radeon 9500 går amok
Fra : Michael Bøcker-Larse~

Dato : 15-03-03 23:25

Hej NG

Jeg har et lidt besynderligt problem med mit gfx-kort.

Jeg har lidt svært ved at helt beskrive hvad der sker, men jeg prøver
alligevel:

Problemet udmønter sig i at skærmen i alle Direct3D applicationer bliver
fyldt med syrealistiske artefakter i form af langtrukne og lyse/mørke faces.

Se her: http://mblarsen.dk/gfx/misc/igi01.jpg
og her: http://mblarsen.dk/gfx/misc/igi02.jpg

Når jeg påbegynder en application (f.eks. Project IGI 2) ser det fint
ud, men gradvist i løbet af de fortløbende 10 sekunder begynder probleme
t at manifestere sig som set i ovenstående billeder (det bliver endda
værre). Læg mærke til den brune face i venstre nedre hjørne der går mod
midten. Faktisk følger denne og ligende faces spillerens syn, hvilket
bliver mere karakeristisk jo længere man spiller. Til sidste ligner det
en katte røv. Læg også mærke til billed 2 hvor disse artefakter følger
bjergkæden og altså kun forekommer i forbindelse med 3D objekterne.

Jeg har prøvet at geninstallere Catalyst driverne og DirectX9.

Hjæææælp det er ikke til at bære

Alle råd er velkomne!

/michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-03-03 00:54

Michael Bøcker-Larsen <michael@mblarsen.dk> wrote in

> Jeg har prøvet at geninstallere Catalyst driverne og DirectX9.
>
> Hjæææælp det er ikke til at bære
>
> Alle råd er velkomne!

Hvis du overclocker, så sæt det ned til standard hastighed. De
artifakter er de samme som fremkommer når GPU eller RAM overophedes.

Hvis ikke du overclocker, så tjek at din blæser virker. Hvis den kører
som den skal, så tjek om der sker det samme i andre spil.

Hvis der gør, så skal kortet højest sandsynligt byttes, hvis ikke så er
det muligt det kun er IGI2 der er problemet. Men det med at det først
begynder efter 10 sekunder og gradvist bliver værre lyder på mig som om
det er et varmeproblem.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Michael Bøcker-Larse~

Dato : 16-03-03 11:04

> Hvis du overclocker, så sæt det ned til standard hastighed. De
> artifakter er de samme som fremkommer når GPU eller RAM overophedes.
Jeg har hverken overclockket cpu eller grafikkort, men jeg vil også
antage at fejlen skyldes overophedning.

> Hvis ikke du overclocker, så tjek at din blæser virker. Hvis den kører
> som den skal, så tjek om der sker det samme i andre spil.
Blæseren kører fint, og som jeg skrev er det alle d3d applikationer ;-(
Har dog kun prøvet Unreal Tournament 2003

Det er mærkværdigt, at dagen før fejlen viste sit grumme ansigt, havde
jeg spillet IGI i tre timer uden problemer.

Tak for jeres indlæg Flemming og Kasper...

.... er der andre bud/meninger ?

/michael

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-03-03 01:50

Michael Bøcker-Larsen <michael@mblarsen.dk> wrote in

> Jeg har et lidt besynderligt problem med mit gfx-kort.

[SNIP]

> Jeg har prøvet at geninstallere Catalyst driverne og DirectX9.

Har du installeret Catalyst 3.2, der blev frigivet lørdag?

Jeg havde selv en del problemer med mit 9000pro, men de blev løst med
Catalyst 3.2 - Ellers vil jeg også, som Flemming, skyde på at problemerne
skyldes varme.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/