Opløsning og Pixels Per Tomme på brugerens~
Fra : Asger Jørgensen

Dato : 15-03-03 16:57

Hejsa

Jeg er C++ programmør, men nybegynder i både HTML og PHP.

Er der nogen der ved hvordan jeg får fat i brugerens
skærmopsætning og in i mit PHP script.
jeg er i særdeleshed Pixels Per Tomme altså hvordan
punkter (pt) bliver omregnet til pixels.
Det normale antal Pixels Per Tomme på windows er 96,
men det kan variere meget, jeg bruger selv 144
Pixels Per Tomme på en 1600*1200 skærm.

Jeg forsøger at lave en side der skalerer korekt afhængig af
brugerens opsætning.

På forhånd tak
Venlig hilsen

Fra : Bjarne

Dato : 15-03-03 17:36

On Sat, 15 Mar 2003 16:57:13 +0100, Asger Jørgensen wrote:

> [...]
> punkter (pt) bliver omregnet til pixels.
> Det normale antal Pixels Per Tomme på windows er 96,
> men det kan variere meget, jeg bruger selv 144

Den slags kan PHP ikke bruges til. PHP fortolkes på serveren, dvs. før
resultatet når brugerens browser. Hvis du vil finde en skærmopløsning skal
du bruge javascript. Prøv at stille spørgsmålet i
dk.edb.internet.webdesign.clientside - de kan nok hjælpe dig.

Mvh Bjarne