Forbindelse JSP til en MS SQL-server
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 15-03-03 16:43

Jeg er ved at blive åndsvag af dette her Java

Endelig køre min Tomcat nogenlunde fornuftig, så nu vil jeg lave en database
forbindelse til en MS SQL-Server, men det lader ikke til at går så let som
jeg havde troet (håbet)
Jeg har følgende, som giver et spor på cirka 1,5 meters penge

<%@page language="java" import="java.sql.*"%>
<%
Class.forName("com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver");
Connection conn = DriverManager.getConnection
("jdbc:microsoft:sqlserver://computer3:1433;User=test;Password=test");
%>

jeg kan simpelhen ikke finde et forName som passer til Microsoft SQL-server
2000. Håber at der er en der kan hjælpe mig med den.

Allan Bach

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-03-03 17:44

Allan Schuster Bach wrote:

> jeg kan simpelhen ikke finde et forName som passer til Microsoft SQL-server
> 2000. Håber at der er en der kan hjælpe mig med den.

Har du installeret denne her:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/001/779/msdncompositedoc.xml

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 15-03-03 18:17

> Har du installeret denne her:

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?ur
l=/msdn-files/027/001/779/msdncompositedoc.xml

Jepper, den er installeret på serveren, men virker stadig ikke

Allan Bach

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 15-03-03 18:24

Og jeg har også, blot for en sikkerhed skyld lagt de nødvendige path ind

Allan Bach

Fra : Morten

Dato : 16-03-03 11:56

Allan Schuster Bach wrote:
> Og jeg har også, blot for en sikkerhed skyld lagt de nødvendige path ind

Der er ingen nødvendig path. I den pakke du får fra MS, finder du
3 jar filer, korrekt? Dem placerer du i et lib/ directory under din
applikationsserver. Fex. i TOMCAT_HOME/shared/lib hvis alle webapp's
skal kunne se de indeholdte klasser, ellers i
TOMCAT_HOME/webbapps/<din_webapp>/WEB-INF/lib/ hvis kun "din_webapp"
skal kunne se den.

Gør dig selv en tjeneste og læs flg. intro til strukturering af web
applikationer, det er en særdeles god tutorial
http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-4.1-doc/appdev/index.html

Vh Morten

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 20-03-03 23:33

Den er god nok ... bryggede en mailbot på data fra en MS Sqlserver med den
pakke i sidste uge så vidt jeg husker :)

Mikkel