PDF og udskrift Mac og Windows
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 15-03-03 15:19

Hej

Jeg har lavet et CD pladecover i InDesign og derfter eksporteret det som PDF
fil. Når jeg printer ud på Mac'en (system 10.2.4) har jeg ingen problemer,
MEN når jeg give mine medmusikanter filen og de printer ud på Windows
platformen er størrelsen krympet til ca. 90 % størrelse.
Kan jeg tage højde for det på Mac'en eller skal Windows indstilles
specielt??

Hej fra Jørgen.

Fra : Tue Dissing

Dato : 15-03-03 19:13

kan du ikke bare lave det om til et billede i den rigtige størrelse ???

Tue

Fra : Steen Larsen

Dato : 15-03-03 21:55

In article <1frvmp4.v6zsje13plzxcN%tue@somersault.dk>,
tue@somersault.dk (Tue Dissing) wrote:

> kan du ikke bare lave det om til et billede i den rigtige størrelse ???
>
> Tue

Acrobat har det med default at tilpasse print til papirstørrelse. Få dem
til at se efter egenskaber i forbindelse med udskrift.

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-03-03 02:11

Jeg ved med bestemthed at Windows printer indstillingen var sat til A4
ligesom den var på Mac'en.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-03-03 10:05

Jørgen Hansen <jorgen@cajunmusic.dk> wrote:

> Jeg ved med bestemthed at Windows printer indstillingen var sat til A4
> ligesom den var på Mac'en.

Jo, men i udskriftmenuen er der en funktion som tilpasser printet til
printerens maskimale skrivefelt, som jo er mindre end A4 på et A4 ark.
Det findes både på Mac og PC og det er 99% sikkert, at det er her fejlen
ligger.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-03-03 16:58

Jeg prøver den mulighed hos mine Windåse venner

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-03-03 02:09

Det er muligt at det kan løse problemet, men pdf systemet burde køre helt
gnidningsløst mellem styresystemerne, så hvis det drejer sig om en
indstilling i opsætning vil jeg meget gerne kende den.