Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digitalkamera til 5000 kr.
Fra : Vibeke J

Dato : 15-03-03 13:04

Hejsa,
Ja I svarer jo på det tit, jeg efter at have læst de andres indlæg syntes
jeg nu ikke jeg er blevet særligt meget klogere.
Sagen er den at jeg skal have et digitalkamera til ca. 5000 (eller under
evt.) som skal bruges til bare at tage billeder af ungerne, dyrene og
familien. Billederne skal printes ud i alm størrelse, evt A4.

Jeg har arbejdet en del med et Olympus4040 (hedder det vist) og har været
udemærket tilfreds med det (og den medfølgende programpakke). Men som I
skriver i andre indlæg er den måske lige lovlig lang tid om at tage
billedet.

Nåmen - Canon G3 som I skriver om er nok lige i den dyre ende for mig så den
er udelukket. Endvidere købte jeg et CanonA40 til min mor. Men der er jeg
ikke særlig imponeret over programpakken. Fx det at man ikke kunne gøre
kameraet til et eksternt drev og overføre billederne i samlet flok var
temmeligt belastende. (Det kan godt være at det bare var mig som aldrig
fandt ud af hvordan) Så det med at man kan overføre alle billeder på en gang
(vha USB-kabel) - hurtigt er også vigtigt.

Jeg har også hørt nævnt Nikon 2100, men hvad er der med det ud over at det
er hurtigt til at tage billeder? Hvordan er programpakken.

Men - hvilket kamera skal jeg vælge? Kom endelig også med andre forslag. Jeg
vil helst undgå en dock da den bare ender under papirbunkerne.

/Vibeke

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-03-03 13:58

Hej

Jeg har været lidt i samme dilemma, og er endnu på jagt efter et kamera, og
jeg er ved at have fundet, at det skal være Canons nye powershot A70. Den
har mange af de funktioner jeg efterspørger, mulighed for justering af hvid
balance, manuel fokus, rimelig pris, CF kort som hukommelse, AF assist
light, og (efter hvad anmeldelserne skriver) velfungerende autofokus, gode
farver, godt software.
Jeg har fundet denne korte anmeldelse af kameraet, hvor der specielt er
fortalt omkring softwaren
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a70-review/index.shtml

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jacob

Dato : 16-03-03 09:13

Hejsa

Jeg vil anbefale se på et Konica Revio KD-400Z til 4300,- eller Revio
KD-500Z til 5400 det er henholdsvis et 4Megapix og 5 megapix.

Jeg har selv et Revio KD-400z, det er nemt at betjene og tager gode
billeder med kontrast og lysstyrke der godt afbalanceret. Det er et godt
lille lommekamera

Softwaren er begrænset til en driver, kameraret fungere som en ekstern
disk i windows - herved er det nemt at overføre billederne.

Mvh Jacob

Fra : Jacob

Dato : 16-03-03 09:26

Hejsa

Fra : Jacob

Dato : 16-03-03 09:28

Hejsa

[...]

fjern "_not" fra email adr. ved reply

Fra : kim014

Dato : 16-03-03 10:58

> [...]

> temmeligt belastende. (
>
> Jeg kan se min A40 som ekstern drev når den er tilsluttet usb kablet og
tændt Mvh. Kim

Fra : Kristian Amby

Dato : 16-03-03 14:29

Jeg har ingen digitalkamara, og har heller ingen planer om at anskaffe
mig et, ikke foreløbig ihvertfald, men jeg har lagt mærke til Casio.
De får en brandgod anmeldelse i udenlandske blade, og web-sider, og de
er betydelig billigere end de "anerkendte".

Prøv engang at se
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Casio/casio_qv5700.asp eller
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Casio/casio_qv4000.asp

Mvh
Kritian Amby

Fra : Vibeke J

Dato : 17-03-03 19:06

> tændt

Hvilket operativsystem bruger du? Jeg har nemlig lige fået mit S50 ind af
døren - og når jeg tilslutter det kan jeg sørmer heller ikke se det som et
eksternt drev i explorer.

/Vibeke

/Vibeke

Fra : kim014

Dato : 17-03-03 19:57

> Hvilket operativsystem bruger du? Jeg har nemlig lige fået mit S50 ind af
> døren - og når jeg tilslutter det kan jeg sørmer heller ikke se det som et
> eksternt drev i explorer.

Jeg bruger Windows XP men det jeg kan se er , at kameraet er i (denne
computer) jeg ved ikke om det er det du mener, men jeg kunne da føre alle
billeder over i billeder i XP på een gang, jeg tror man skal instalere en
Canon TWAIN driver til Win 98 og 2000 og en Canon WIA til XP og ME som er
driverprogrammer til USB tilslutningen. Driveren gør det mulig at bruge
Windows stifinder . Mvh. Kim

Fra : Vibeke J

Dato : 17-03-03 20:20

> [...]
> Canon TWAIN driver til Win 98 og 2000 og en Canon WIA til XP og ME som er
> driverprogrammer til USB tilslutningen. Driveren gør det mulig at bruge

Det jeg mener er at kameraet skal blive til et drev. Ligesom fx c-drevet,
hvor man kan gå ind og se hvilke foldere der er, og kan se hvilke filer der
er i folderne. (Jeg bruger win2000).
Jeg kan også godt overføre alle billederne men kun via den medfølgende
ZoomBrowser.

/Vibeke

Fra : emj

Dato : 17-03-03 20:44

On Mon, 17 Mar 2003 20:19:42 +0100, "Vibeke J" <a@a.dk> wrote:

>og kan se hvilke filer der
>er i folderne. (Jeg bruger win2000).
>Jeg kan også godt overføre alle billederne men kun via den medfølgende
>ZoomBrowser.

Nå du kan se billedfilerne før du overfører dem, så kan du vel også
markere dem alle og copiere dem direkte over på din HD uden at skulle
gennem et program som f.eks. zoombrowser først.

Hilsen emj

Fra : Vibeke J

Dato : 17-03-03 21:00

> Nå du kan se billedfilerne før du overfører dem, så kan du vel også
> markere dem alle og copiere dem direkte over på din HD uden at skulle
> gennem et program som f.eks. zoombrowser først.

Jeg kan jo kun se dem gennem ZoomBrowseren - altså inde i programmet. Men
jeg har lidt på fornemmelsen at det er fordi der endnu ikke er lavet en
driver til det kamera (man kan heller ikke finde en driver på hjemmesiden).
Så den kører på en standard måske.

/Vibeke

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 17-03-03 21:05

Vibeke J <a@a.dk> skrev:
>Jeg kan jo kun se dem gennem
> [...]

Hej Vibeke
prøv at se den lidt nyere tråd:
http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/artikler/dk.fritid.foto/37130
"Tilslut Ixus V via ASB til XP Pro"
Der er "vi" inde på samme emne efterhånden (ok - lidt ad omveje).
Jg mangler dog svar fra Morten om det fungerer som jeg har læst.
Men måske kan du selv nå at teste det før han kan.

Mvh
Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 18-03-03 17:59

On Mon, 17 Mar 2003 19:06:01 +0100 Vibeke J wrote:

> Hvilket operativsystem bruger du? Jeg har nemlig lige fået mit S50 ind af
> døren - og når jeg tilslutter det kan jeg sørmer heller ikke se det som et
> eksternt drev i explorer.

Nu bruger jeg ikke Windows, men mit G3 skal slås over i PTP-mode for at
fungere som et eksternt drev. Jeg går ud fra at det samme er tilfældet
med S50.

--
En særdeles kedelig .signature