Vi har fået hund :-)
Fra : Louise Viborg

Dato : 15-03-03 07:24

Hej alle sammen!
Jeg vil lige fortælle jer alle sammen, at vi igår var ude og se på en
Golden Retriever, som jeg var faldet over på Fredericia internats
hjemmeside. Han var bare vildt skøn, så vi købte ham. Han var blevet
afleveret om formiddagen af hans tidligere ejere, og vi købte ham ved
lukketid, så det var en kort visit for ham, heldigvis :
På stamtavlen hedder han Florit's Samson, men hans tidligere ejere
døbte ham Baluka, så det hedder han til dagligt.
Hans far er Gembaek's Lucky Music, hvis der er nogen der kender ham

Vi var temmelig spændte på, hvad kattene ville sige til ham, og
omvendt. Vi lukkede dem alle sammen ind i katteværelset, og satte en
plade for, så han ikke kunne komme derind. Da Vianna så ham, hoppede
hun direkte op mod ham og hvæste og langede ud. Aldrig har jeg set
hende være så sur. Jeg har faktisk aldrig set hende være sur, så det
her måtte være meget slemt *G* Pga hendes turmult, blev de andre katte
bange, og Bobo hoppede i sikkerhed på reolen, mens BlueBell og Gonzo
løb ind bag sengen. Chérie var kommet ud i resten af huset, og var
sjovt nok den mest nysgerrige om modige af dem alle :
Så kom de langsom ud, en efter en.....Vianna var stadig stiktosset, og
langede ud hvis han kom for tæt på, men hun var alligevel meget
nysgerrig og fulgte efter ham når han gik væk. BlueBell var i
sikkerhed øverst i kradsetræet. Senere kom hun længere ned i
"hundehøjde" og hvis han kom for tæt på hende, skulle hun nok vise ham
hvor stor og stærk og var : Det ser altså sjovt ud når en lille bitte
killing, står og gør sig farlig overfor 30 kg hund *G* Efter en lille
time, kunne hun ikke dy sig, og gik hen til ham og trykkede snude :
Det var meget meget sødt : Derudover har hun erobret hans tæppe og
hans kødben, som hun åbenbart endnu ikke har opdaget, er ligeså stort
som hende selv *G* Selvtilliden fejler godt nok ikke noget hos den
lille dame :
Gonzo har det sådan, at han er lidt bange for at miste hans status
(hhmmm, Birgitte, kunne det tænkes at han har arvet ENDNU en ting fra
sin far? *G*). Han ville hverken være bange eller være sur, så han
holdt sig bare væk fra Baluka.
Bobo var stadig ikke kommet ud fra katteværelset efter en times tid,
men ville rigtig gerne nusse når jeg kom ind og snakkede med ham, så
jeg bare ham ind i køkkenet til de andre. Han har endnu ikke "hilst"
på Baluka, men det kommer nok :
Baluka har rigtig meget respekt for kattene, og han tør ikke gå forbi
dem hvis de står i en døråbning eller lign. Så han render os i røven
hele tiden, og hvis der kommer en kat, gemmer han sig bagved en af os
: Han har sovet hos dem i nat, og jeg ved ikke hvordan det går med dem
idag, for Jakob har taget ham med over på arbejde i gartneriet (her
hvor vi bor). Der har han været ovre i snart 1½ time nu, så det går
åbenbart godt :

Det var lidt om vores nye lille guldklump :

Fra : Kosmonauten

Dato : 15-03-03 08:10

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Golden Retriever, som jeg var faldet over på Fredericia internats
> hjemmeside. Han var bare vildt skøn, så vi købte ham.
Selv Hejsa ;C)
Tillykke med jeres nye hund, håber at i vil få mange glædestunder med ham.
Jeg kan nemt forestille mig den lille killing der sidder og "bokser" med en
30 kg's Golden, hvilket syn ;C)

Ha en rigtig god weekend.
Martin & Laika

Fra : Gitte S. Eriksen & C~

Dato : 15-03-03 08:33

Hejsa

Havde tænkt på at sende linket til dig men fik ikke taget mig sammen til
det, Tillykke med ham, han lyder til at være en meget dejlig hund , håber I
bliver meget glade for ham og omvendt..

MVH
Gitte

DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
www.sacala.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-03-03 08:36

> Hans far er Gembaek's Lucky Music, hvis der er nogen der kender ham

Hejsa

Tillykke med jeres nye dejlige Golden. Så faktisk et billede af ham inde på
Fredericia Internat's hjemmeside! Jeg kender godt Gembæk's... Lige den
hund kender jeg ikke, men generelt kommer de rigtig lækre hunde ude fra
Gembæk! Dejligt at i lige kunne komme og ta' ham!

Rinnie

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 15-03-03 09:51

> [...]
> afleveret om formiddagen af hans tidligere ejere, og vi købte ham ved
> lukketid, så det var en kort visit for ham, heldigvis :

Hejsa Louise

Tillykke med Drengen Hna og kattene skal nu nok lære at gå sammen

Hilsen Sanne

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 15-03-03 11:51

Louise Viborg skriver:

> [...]
> Golden Retriever, som jeg var faldet over på Fredericia internats
> hjemmeside. Han var bare vildt skøn, så vi købte ham.

Hej Louise!

Til lykke med ham! Jeg kan sagtens nikke genkendende til katte-hunde
scenariet, noget lignende udspillede sig her hos os, og der gik ikke mange
dage før alle var gode venner. Baluka er jo næsten i familie med vores
Arthur, han kommer nemlig også fra internatet i Fredericia *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-03-03 13:20

Tak skal I ha
Han hygger sig rigtigt herhjemme, og hold kæft en masse energi han
har! Han ahr været med Jakob på arb. i 4 timer her til morgen. Så gik
jeg en tur med ham fordi han slet ikke kunne falde til ro indenfor.
Bagefter kom Jakobs nevø og kusine og spillede bold med ham i haven,
og STADIGVÆK fiser han rundt herhjemme og puster og puster *G* Sikke
meget der skal kigges på og undersøges og leges med. Han har snart
ødelagt al kattenes legetøj, og så kan han ikke forstå de er sure på
ham *G*

Jeg har et spørgsmål, for han vil ikke spise sit tørfoder. Han har
ikke rigtig spist noget siden igår formiddags. Hvis jeg putter rugbrød
eller andet i hans mad, så spiser han det og lader tørfoderet blive.
Jeg har også prøvet at bløde det op, hvis nu han var vant til opblødt
foder, men det har heller ikke rigtig hjulpet. Nogle gange går han hen
og spiser lige en mundfuld og så går han igen. Mon han bare spiser
sådan normalt? Min gamle Retriever, spiste sin mad ligemed det samme,
så jeg har aldrig oplevet hunde spise på anden måde

Venligst, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

Fra : Gitte S. Eriksen & C~

Dato : 15-03-03 13:40

Hejsa

han lyder til at være en dejlig fyr

Ja, Max spiser også sit med det samme , mens vores gaml hund , hun spiselidt
engang imellem , så hendes stod fremem hele dagen, så det kan være han bare
spiser på den måde jo

Fra : Louise Viborg

Dato : 15-03-03 16:15

Hvis I har lyst til at se, så er han stadig på DB's hjemmeside:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/frigivetdyrnye/288c0b630b58443ac1256ce900415daf?opendocument&SearchOrder=4&Query=Field+InternatNavn=Fredericia%20Internat+and+Field+Form=dyr+and+Field+Art=Hund&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

Venligst, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte - KILLINGER VENTES I UGE 15
www.shunozahra.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-03-03 19:59

Hej Louise...

Du kan i øvrigt nok gå ind og se hans forfædre inde på Gembæk's
hjemmeside... Alt efter hvor gamle de er selvf.!

http://www.gembaek.dk

Rinnie

Fra : Mari

Dato : 15-03-03 22:45

> [...]
> døbte ham Baluka, så det hedder han til dagligt.
> Hans far er Gembaek's Lucky Music, hvis der er nogen der kender ham

Følger stambogen med?? Og er denne uden anmærkninger??

/Mari

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-03-03 10:37

Hej Mari!
Jo, vi fik stambogen med. Hvilke anmærkninger mener du? Om der står at
han ikke må bruges til avl eller hvad?

Venlig hilsen, Louise

Fra : Mari

Dato : 16-03-03 23:37

> Hej Mari!
> Jo, vi fik stambogen med. Hvilke anmærkninger mener du? Om der står at
> han ikke må bruges til avl eller hvad?

Ja, det var det, jeg mente.
Har hørt andre omtale, at man ikke får stambogen med,
når man køber hund fra et internat - fordi man ikke må
anvende disse hunde til stambogsført avl.

Er der forskel på internaternes regler?

/Mari

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-03-03 07:52

Hej Mari!
Nej, der står ikke at han ikke må anvendes til avl. Det er nu også
vores mening at få ham kastreret, HVIS han nu skulle finde på at
stikke af, så bor der nogle lækre hunhunde, ikke længre end 500 m.
nede ad vejen, og det er vi jo ikke interesserede i
Der står ikke noget på DB's hjemmeside, om stambogsførte dyr, og de
sagde ikke noget om det på internatet.

Venlig hilsen, Louise