Et spørsmål fra en PHP nybegynder
Fra : Asger Jørgensen

Dato : 15-03-03 04:00

Hejsa

Er det muligt ved hjælp af PHP at få oplysninger om
hvilken opløsning brugere har på sit system og jeg tænker
her ikke på hvor stor vedkommendes skærm pixels*pixels
er men der imod Pixels per tomme altså hvordan punkter
bliver omregnet til pixels. Det normale på windows er 96, men
det kan variere meget, jeg bruger selv 144 pixels per tomme
på en 1600*1200 skærm.

Måske kan man lave et eller andet der har størelsen sat i
punkter og så se hvor stort det blev.

På forhånd tak
Asger

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 15-03-03 05:16

> [...]
> bliver omregnet til pixels. Det normale på windows er 96, men
> det kan variere meget, jeg bruger selv 144 pixels per tomme

Nej. Man kan dog hente opløsningen vha. javascript, men det foregår
clientside.
P.S. Titlen på dit indlæg bør være mere sigende - fx. "Opløsning på brugers
skærm".

--
Kristian Risager Larsen, Californien, USA - http://kezze.dk

Fra : Asger Jørgensen

Dato : 15-03-03 16:47

Hi Kristian Risager Larsen

In article <OFxca.38549$Dp.25887@fe01.atl2.webusenet.com>, Kristian
Risager Larsen says :

> Nej. Man kan dog hente opløsningen vha. javascript, men det foregår
> clientside.
> P.S. Titlen på dit indlæg bør være mere sigende - fx. "Opløsning på brugers
> skærm".

Ok! og Tak.
Venlig hilsen
Asger