Velkommen til verden :-)
Fra : Helle Andersen

Dato : 14-03-03 22:55

Min Eika har i dag født 3 smukke killinger

Det var på flere måder en lidt usædvanlig fødsel, men på
den anden side - hvilken kattefødsel er ikke det ?

Hun lå på ryggen i skødet på mig, da hendes fostervand
gik - med det resultat at vandet stod i en ca. 1 meter lang
stråle - og det så MEGET sjovt ud *ss*

Da hun skulle føde den første killing blev hun ved at have
kraftige presseveer i omkring en halv time uden at der
skete noget og jeg begyndte at blive lidt bekymret.
Pludselig kunne jeg se noget pinkfarvet og tænkte at DET
var altså ikke normalt og om der nu var noget helt galt ?
Da killingens hoved så kom ud viste det sig, at det var den
tunge jeg havde kunnet se *gggg* Så jeg er nu indehaver
af en killing, der er født med tungen først. Killingens
navn ? Tip Of My Tongue, selvfølgelig, men i daglig tale
Tippie.

De var meget store af abykillinger at være og vejede hhv.
101, 103 & 107 gram. De er meget livlige allesammen og
leger lystigt bjergbestigere ovenpå deres mor. De spiser
også fint og har allerede taget omkring 10 gram på hver.

Kesto og Evalotta er totalt opslugt af dem. Det er jo i
bund og grund positivt, men jeg tør simpelthen ikke have
dem sammen med killingerne, for de forsøger at samle
dem op og jeg er bange for at de stikker af med dem eller
kommer til at skade dem ved et uheld Så de er
ufrivilligt adskildt, hvilket hverken Eika eller Lotta &
Kesto er glade for, men hvad skal man ellers gøre ?

De allerførste billeder er lagt på min hjemmeside

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Elwarth

Dato : 14-03-03 23:09

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min Eika har i dag født 3 smukke killinger

Hej Helle

Hjertelig til lykke til dig og Eika
Jeg var lige inde på din hjemmeside og kigge billeder, det er godt nok nogle
søde mislinger og tydeligvis en meget tilfreds mor

Venligst
Dorthe

Fra : maz

Dato : 14-03-03 23:17

"Helle Andersen" wrote
> Min Eika har i dag født 3 smukke killinger

Hej Helle

Smukke billeder - de ser godt nok dejlige ud :) - og Eika ser meget
tilfreds og glad ud. Så ved du jo godt hvad du skal få tiden til at gå med
det næste stykke tid.
Såh, tillykke med de 3 og Eika og en vel overstået fødsel :)
maria

Fra : Denise

Dato : 15-03-03 00:22

> [...]
> Kesto er glade for, men hvad skal man ellers gøre ?
>
> De allerførste billeder er lagt på min hjemmeside

Hej Helle
Tillykke med dine dejlige mislinger. Vi fik alle referat ude hos Hanne og
Lars, hvor vi også så dine billeder på din hjemmeside Hun kunne nu godt
lige have ventet en dag med fødslen, så du kunne have været med, det var en
rigtig hyggelig aften Men du har jo nok haft en rigtig spændende dag i
dag.
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-03-03 10:25

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med dine dejlige mislinger. Vi fik alle referat ude hos Hanne og
> Lars, hvor vi også så dine billeder på din hjemmeside

Nå, så de sladrede Man skulle da ellers tro, at Lars &
Hanne selv havde killinger nok )

> [...]
en
> rigtig hyggelig aften Men du har jo nok haft en rigtig spændende dag

Ja, det var lidt ærgerligt. I princippet kunne jeg godt have
nået det, men jeg var simpelthen for smadret og var heller
ikke glad for at forlade dem så tidligt. Den nybagte mor
vandrede lystigt rundt og fortalte nogle lange historier om
sine søde børn - frisk og frejdig, mens hendes
barselshjælper/cheerleader sad zombie-agtigt og bare var
traaaaat Men hun har vist også fået sovet mere de
sidste par dage end jeg har

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Katrine Nederby

Dato : 15-03-03 00:43

Hej Helle.

Hjerteligt tillykke med de små missebasser. Jeg har fulgt spændt med på
Dekatten. Dejligt med en lykkelig slutning og så hele tre stk. alligevel
Håber alt fortsat går vel med Eika

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Birgitte

Dato : 15-03-03 00:46

> [...]
> Kesto er glade for, men hvad skal man ellers gøre ?
> De allerførste billeder er lagt på min hjemmeside

Hej Helle
Et stort tillykke med de små, har været inde og se billeder, og det ser
virkelig ud til at alle trives
Held og lykke.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 15-03-03 09:57

Hej Helle og mor Eika
Hvor skønt)
Tilykke, tilykke.
Det var dog nogle flotte store killinger, dejligt at høre om endnu en
veloverstået og lykkelig fødsel.

Lykke til med de små fra
Ulrich & Morten + misser både store og små

Fra : Kate

Dato : 15-03-03 10:11

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> wrote in

> Min Eika har i dag født 3 smukke killinger

Tillykke med familieforøgelsen.
Dejligt med en veloverstået fødsel og velnærede børn.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-03-03 10:13

Helle Andersen wrote:
> Min Eika har i dag født 3 smukke killinger

hjertelig tillykke med de små nye liv ;)
de ser overordentlig yndige ud ;)

nu har du kun nævnt Tippy, men har du også navne til de sidste to??

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-03-03 10:19

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> hjertelig tillykke med de små nye liv ;)
> de ser overordentlig yndige ud ;)

Tak, det synes Eika også

> nu har du kun nævnt Tippy, men har du også navne til
> de sidste to??

Jamen, selvfølgelig har de navne - jeg kan jo ikke kalde
dem nr. 1 & 2, vel ? *gg* Den anden pige hedder Cha-
Cha. Drengen skulle oprindeligt have heddet All That Jazz
(Jazz som kaldenavn) men det gik op for mig at Teresa,
som jeg har kuldet sammen med allerede har 1 Jazz, så
det går jo ikke. Jeg er ikke helt sikker endnu, men jeg tror
at han skal hedde Tazmanian Devil i stedet (Taz som
kaldenavn) - det minder jo lidt om Jazz.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-03-03 10:35

Helle Andersen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, det synes Eika også

kan jeg såsandelig godt forstå ;)
glæder mig allerede til at følge dem.....

> [...]
> at han skal hedde Tazmanian Devil i stedet (Taz som
> kaldenavn) - det minder jo lidt om Jazz.

*G* hvorfor får jeg billeder i mit hovede af en lille slank pigemis der
danser hen over gulvet og en ivrig hvivelvind af en abydreng??*G*
faktisk synes jeg begge navne er overordentligt passene til racen ;)

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-03-03 10:38

> *G* hvorfor får jeg billeder i mit hovede af en lille slank pigemis der
> danser hen over gulvet og en ivrig hvivelvind af en abydreng??*G*
> faktisk synes jeg begge navne er overordentligt passene til racen ;)

Jeg ved ikke hvor *du* får dit billede fra, men det ligner
til forveksling det jeg har i mit hoved *gg* Og man kan jo
ikke kalde en abykilling for Pylle, vel ?

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-03-03 10:42

Helle Andersen wrote:
> [...]
> til forveksling det jeg har i mit hoved *gg* Og man kan jo
> ikke kalde en abykilling for Pylle, vel ?

*LOL* nej, pylle ville nok give lidt andre associationer*G*

Fra : Kate

Dato : 15-03-03 14:30

> Og man kan jo
> ikke kalde en abykilling for Pylle, vel ?

Nej, det er vidst ikke lige det første navn jeg ville tænke på til en
Aby

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-03-03 16:56

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> skrev...
> Jeg ved ikke hvor *du* får dit billede fra, men det ligner
> til forveksling det jeg har i mit hoved *gg* Og man kan jo
> ikke kalde en abykilling for Pylle, vel ?

Hmmm - men nu *er* der jo 3 stk... sååå Pylle, Kylle og Rylle, eller hva´?
)

Camilla

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-03-03 17:03

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm - men nu *er* der jo 3 stk... sååå Pylle, Kylle og Rylle, eller hva´?
> )

Klaaaaart Jeg håber så bare ikke at hankatten skal gå i
avl, for sådan et navn kan da give hvem som helst
potensproblemer

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Trine Piltoft

Dato : 15-03-03 19:27

Hej Helle!

Et stort tillykke med dem - det ser virkeligt hyggeligt ud der i sengen. Må
man spørge hvor du får lov at sove i de her dage *g*?

Mvh. Trine & co.
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-03-03 22:06

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Et stort tillykke med dem - det ser virkeligt hyggeligt ud der i sengen.

> man spørge hvor du får lov at sove i de her dage *g*?

Eika og jeg har en tradition med at jeg ligger ved siden af
med en hånd i fødekassen for selskabs skyld

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Kate

Dato : 16-03-03 10:19

> Eika og jeg har en tradition med at jeg ligger ved siden af
> med en hånd i fødekassen for selskabs skyld

Så kan det da ikke blive til meget søvn for dit vedkommende, hva'?

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-03-03 10:35

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan det da ikke blive til meget søvn for dit vedkommende, hva'?

Ork jo - jeg har et godt sovehjerte - undtagen mens hun
skulle lige til at føde - men nu hvor hun har tjek på det
hele, sover jeg fint

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Trine Piltoft

Dato : 16-03-03 12:37

Hej Helle!

> Eika og jeg har en tradition med at jeg ligger ved siden af
> med en hånd i fødekassen for selskabs skyld

Hvor hyggeligt Jeg har selv fødekassen stående lige ved siden af
sengen, og har også en hånd nede i fødekassen - den er dog som regel kommet
op igen i løbet af natten. Tøsen har dog ofte haft den idé at sengen er
hyggeligere end fødekassen, og jeg er jævnligt vågnet ved at killingerne er
blevet slæbt ind under dynen så vi allesammen kan "hjælpes ad med
pasningen". Jeg er sikker på at hun syntes at når nu jeg absolut ville have
killinger, så kunne jeg da godt lige hjælpe lidt )

Mvh. Trine

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-03-03 23:14

Vi mistede desværre lille Cha-Cha i går, men Taz og
Tippie trives begge fint og vejer i dag 168 & 172 gram.
Der er lagt nye billeder på min hjemmeside.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 18-03-03 23:21

> Vi mistede desværre lille Cha-Cha i går, men Taz og
> Tippie trives begge fint og vejer i dag 168 & 172 gram.
> Der er lagt nye billeder på min hjemmeside.

NEEEJ Da

Ved I hvorfor?

Godt at det går godt med de andre Jeg krydser fingre for at det bliver
ved på den måde. Altså med at gå GODT!

Hilsen
Lisbeth

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-03-03 23:29

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> NEEEJ Da
>
> Ved I hvorfor?

Nej, men hun bliver obduceret i morgen og så kan det
være at jeg er heldig og får et svar, men ofte er det ikke til
at sige.

Hun tog pænt på i to dage og så begyndte hun pludselig at
tabe sig og ville ikke spise. Jeg fodrede hende og gav
hende vand, men i løbet af få timer døde hun. Så hurtigt
går det, når killingerne er så unge.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Denise

Dato : 19-03-03 07:58

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Tippie trives begge fint og vejer i dag 168 & 172 gram.
> Der er lagt nye billeder på min hjemmeside.

Åh Helle, det var dog trist. Håber det fortsat går fint med de 2 andre.
Hilsen Denise

Fra : Trine Piltoft

Dato : 19-03-03 16:49

Hej Helle!

Sikke da trist at du mistede den ene killing. Det går så frygteligt hurtigt
med sådan nogle små nogle når de bliver syge - man når knapt at reagere. Jeg
krydser fingrer for at det fortsætter godt med de 2 andre

Mvh. Trine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-03-03 04:36

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> writes:

> Vi mistede desværre lille Cha-Cha i går, men Taz og
> Tippie trives begge fint og vejer i dag 168 & 172 gram.
> Der er lagt nye billeder på min hjemmeside.

Nejj :tåre:

Melissa og jeg sender straks et trøstespinbrum til jer alle sammen..*snøft*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 20-03-03 21:12

> Vi mistede desværre lille Cha-Cha i går,

Nej, hvor sørgeligt.
Håber at Taz og Tippie stadig stortrives.

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-03-03 22:41

> Nej, hvor sørgeligt.
> Håber at Taz og Tippie stadig stortrives.

I dag, 6 dage gamle, vejer de 203 & 210 gram og Taz er
begyndt at åbne sine øjne. De har kæmpestore maver

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians